Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:20:41 GMT

نگاه لبنانی ها به سومین مناظره انتخاباتی ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۷۳۶۷۳

نگاه لبنانی ها به سومین مناظره انتخاباتی ایران

هرچه به 29 اردیبهشت نزدیک تر می شویم تبلیغات و رقابت های انتخاباتی داغ تر می شود. شور و نشاط فضای تبلیغات اینجا در لبنان نیز حس می شود. رسانه های لبنانی دقت ویژه ای در انعکاس اخبار انتخابات ایران دارند.
روزنامه های لبنان در شماره امروز (شنبه) تحلیل های انتخاباتی خود را به سخنان و اتهامات رد و بدل شده در سومین مناظره انتخاباتی روز گذشته بین نامزدها اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه «النهار» نوشت: در آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران، روز گذشته اتهامات تندی در رابطه با فساد و سوء مدیریت بین نامزدها رد و بدل شد.
به نوشته این روزنامه، روحانی رئیس جمهوری که در اندیشه چهار سال دوم ریاست جمهوری است در مناظره این هفته لحن تندتری به خود گرفت و رای در انتخابات پیش رو را انتخاب بین آزادی و سرکوبگری دانست. با این وجود مناظره بیشتر بر روی مسائل سیاسی متمرکز شد.
روحانی اعلام کرد که قصد دارد 15 میلیارد دلار به سرمایه گذاری ها اختصاص دهد و به میزان 3.5 میلیارد نیز به مردم فقیر کمک کند.
به نوشته این روزنامه، روحانی رقبای محافظه کار خود را متهم به بی تجربگی در اداره کشور و علاقمند به بازگشت شخصیت های «دولت سابق» (اشاره به احمدی نژاد) به قدرت کرد.روحانی افزود: آنها هم مثل دولت قبلی می خواهند پول توزیع کنند تا رای بخرند.
النهار ادامه داد: روحانی در پایان متعهد به رفع تحریم های غیر هسته ای در چهار سال آینده و بازگرداندن عظمت به ایران و ملت ایران شد.
روزنامه «البناء» نیز در شماره امروز خود با نقل سخنان هر کدام از نامزدها سعی کرد فضای مناظره و موضوعات اقتصادی مطرح شده در آن را به تصویر بکشد. این روزنامه به سوال روحانی از رئیسی اشاره کرد و نوشت: روحانی از رقیب خود پرسید که در دولت قبلی نفت را به یک فرد فاسد سپرده بودند اما شما که در دستگاه قضایی حضور داشتید چه کردید؟
اما در طرف مقابل، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در انتقاد از دولت روحانی گفت که وام های بانکی به دست افراد دارای پارتی و اطرافیان دولت می رود و دولت قادر بر نظارت بر بانک ها نیست.
قالیباف افزود: مسئولانی که حقوق های کلان می گیرند نمی توانند جلوی قاچاق را بگیرند.
اما روزنامه «الاخبار» در مطلبی با عنوان «پایان ماراتن مناظرات» نوشت:6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی در سومین و آخرین مناظره تلویزیونی حضور یافتند که اتهام زنی های نامزدها به یکدیگر به میزان بی سابقه ای افزایش یافت.
الاخبار با اشاره به برگزاری هرکدام از این مناظره ها در مدت حدود چهار ساعت و تقسیم دقیق زمان اختصاص یافته به هر کدام از نامزدها و حتی تعیین صندلی نامزدها به قید قرعه افزود: مناظره سوم به موضوع بیکاری، اقتصاد، صادرات و واردات، قاچاق، ایجاد فرصت های کاری و مسائلی از این قبیل اختصاص داشت و تیم مدافع دولت سعی داشت در همه این موارد مشکلات را به گردن دولت قبل در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد انداخته و آن را میراث آن دوره معرفی کند که این مساله اعتراض نامزدهای محافظه کار (محمد باقر قالیباف و ابراهیم رئیسی) را به دنبال داشت.
به نوشته این روزنامه، در مقابل، مشکلات حل نشده اقتصادی و عدم توان دولت برای به راه انداختن چرخ اقتصاد به ویژه بعد از توافق هسته ای مهمترین انتقادهای رقیبان روحانی بود که وعده ایجاد 5 میلیون شغل در طول چهار سال را داده و عناوینی همچون فعال سازی پروژه های اقتصادی زود بازده، رسیدگی به بخش کشاورزی، بهره گیری از صادرات غیر نفتی، عدم تکیه به درآمد ناشی از فروش نفت خام و تلاش برای فروش فراورده های نفتی را به عنوان برنامه های خود در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور معرفی کردند.
الاخبار در پایان نتیجه گرفت: علامت سوال ها درباره موفقیت هرکدام از نامزدها در مناظرات همچنان باقی است و هر دو جناح با احساس پیروزی از این مناظره خارج شدند. با این اوضاع برای دانستن نتیجه باید تا جمعه آینده منتظر ماند و قضاوت را به صندوق های رای سپرد.
خاورم*390*2054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از ایرنا، در این مناظره محمدرضا ملکشاهی راد حضور نیافت و هادی هاشمی نیا، رضا سپهوند و قدرت الله ایمانی با برخی طرفداران و حلقه نزدیکان خود به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان لبیک گفتند.

در این جلسه پس از سخنان نامزدها و واکنش طرفداران و دانشجویان به اظهارات آنها، در نهایت طرفداران آنها که جزو دانشجویان نبودند در سالن با هم مشاجره کردند و موجب توقف مناظره و پس از دقایقی توسط حراست دانشگاه به بیرون از محل هدایت شدند.

اما پس از اتمام مناظره، این افراد در محوطه دانشگاه با هم درگیری فیزیکی و تا حدودی زد و خورد داشتند که در نهایت بدون حضور نیروهای انتظامی، با دخالت دوباره حراست و نیروهای بسیج دانشگاه، از دانشگاه خارج شدند.

گفتنی است در حالیکه پیش از این قدرت الله ایمانی از حضور در مناظره های صدا و سیمای انصراف داده بود، امروز نیز کانال های منتسب به ملکشاهی راد اعلام کردند دعوت از وی برای حضور در مناظره به صورت رسمی نبوده و از طریق فضای مجازی صورت گرفته است.

یکی از نقاط قابل توجه در این مناظره تشویق یکی از کاندیداها توسط رقیب وی بود که مورد استقبال حضار هم قرار گرفت.

جوان گرایی، نخبه گرایی، تقویت روحیه مطالبه گری، مرور عملکرد نمایندگان دوره های گذشته، واردات خودرو، تبلیغات پاک، هزینه های تبلیغاتی و چرایی عدم توسعه لرستان از موارد مورد اشاره در این مناظره بود.

دیگر خبرها

  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی از صدا و سیمای فارس
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • پخش مناظره انتخاباتی دو کاندیدای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای اردبیل
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران