Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@18:19:44 GMT

بستن مرزهای سوریه به روی داعش، هدف استراتژیک عراق است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۷۶۹۳۶

بستن مرزهای سوریه به روی داعش، هدف استراتژیک عراق است

به گزارش ایلنا، «ابو مهدی المهندس» معاون رئیس هیات الحشد الشعبی در گفت‌وگو با تلویزیون المیادین، اعلام کرد که نبرد آزادسازی القیروان صفحه دوم عملیات آزادسازی غرب موصل است و تسلط بر مرزهای سوریه و بستن آن به روی داعش یکی از اهداف آزادسازی القیروان به‌شمار می‌رود.

المهندس تأکید کرد: «بسته شدن مرزها به روی داعش هدف استراتژیک عراق است که در جهت خدمت به هدف اصلی عراق یعنی نابودی داعش است ولی آنچه به سوریه مرتبط است، به‌زودی بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تصریح کرد، نیروهای الحشد تنها در صورتی وارد خاک سوریه نخواهند شد که رهبران سوریه و عراق درباره آن توافق کرده باشند ولی کانال‌های رسمی کنونی با دولت سوریه وجود دارد که در صورت لزوم، (این نیروها) به سمت خاک سوریه حرکت‌ خواهند کرد.

معاون رئیس هیات الحشد الشعبی درباره اخبار مربوط به مداخله اردن از طریق مرزهای جنوبی در سوریه، متذکر شد: «هر تحرکی در داخل خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه تجاوز و خصومت محسوب می‌شود. هرگونه حمله مستقیم به سوریه شکست خواهد خورد؛ همان‌گونه که حمله غیرمستقیم از طریق تروریست‌ها نیز شکست خورد.»

وی تأکید کرد: «نیروهای الحشد الشعبی برای ناکام گذاشتن هرگونه طرحی برای تقسیم کشورهای منطقه تلاش خواهند کرد... ما اراده‌ کشورهای تروریستی و کشورهای حامی آن را می‌شکنیم و برای خنثی کردن هرگونه توطئه و براندازی سوریه و عراق پیشروی می‌کنیم.»

این مقام الحشد الشعبی افزود: «الحشد الشعبی به تعقیب داعش ادامه خواهد داد؛ زیرا امنیت ملی عراق را تهدید می‌کند ولی باید تحت نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به‌عنوان یک سازمان امنیتی و نظامی منسجم اقدام کرد.»

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود

مهدی عقیل، استاد دانشگاه و نویسنده لبنانی با بیان اینکه آنچه در شب ۱۳ و ۱۴ آوریل رخ داد، یک نقطه عطف استراتژیک در سطح قواعد بازدارندگی یا قواعد درگیری در خاورمیانه بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران از صبر استراتژیکی که از سال ۲۰۱۰ پیشه کرده بود به بازدارندگی استراتژیک یا بازدارندگی فعال منتقل شد.

دریافت 52 MB

خبرنگار: منصوره حسنی / تدوینگر: حمیدرضا برزگر 

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است