Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@05:32:11 GMT

به کجا چنین شتابان! شما وزیر و وکیل و نظیر بوده اید!

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۷۷۶۳۹

انتخابات منحصر به کشور ما نیست، و در کشور ما هم نه اولین و نه آخرین خواهد بود. سالانه در جهان انتخابات متعدد و مختلفی برگزار می شود. در کشور ما نیز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بطور میانگین سالانه یک انتخابات برگزار و خاطرات تلخ و شیرینی برای بازند گان و برند گان بجا گذاشته و گذشته است.
داغ شدن تنور انتخابات امری پسندیده است اما تاخت و تازهای و شمشیر ازنیام درآوردن روزهای اخیر برخی کاندیداهای ریاست جمهوری و چنگ انداختن به رخ رقیب، تنور را چنان داغ کرده که به نظر می رسد چشم و ابروی برخی و دل و دین برخی دیگر را خواهد سوزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غافل از این که انتخابات در نظام اسلامی دارای شرایط و آداب خاص خود می باشد به گونه ای که کاندیداها و طرفداران آنان نباید از هر شیوه ای برای موفقیت و دستیابی به اهداف خود استفاده کنند چرا که پذیرش مسئولیتها در نظام اسلامی قبول رسالتی الهی و ملی برای تحقق آرمانهای اسلامی و خدمت به مردم است. بنابراین چارچوبها و ضوابط دینی اخلاقی اجتماعی و فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد و به هیچ عنوان نباید شخصیت حیثیت و آبروی افراد دستخوش تمایلات و خواسته ها و اغراض دنیایی دیگران قرار گیرد. از این مهمتر تبلیغات برخی کاندیداهای ریاست جمهوری دراین دوره چنان است که چیزی جز باران یاس و ناامیدی و پشیمانی از ابر تردیدشان نمیبارد متاسفانه انتخابات در نظام اسلامی بویژه دراین دوره به سمت ناخوشایند و نامطلوبی پیش می رود و برخی افراد از هر شیوه ای ناپسند و غیراخلاقی برای تخریب رقیب و بیرون راندن او از صحنه انتخابات استفاده می نمایند.
امام خمینی (ره) خطاب به کاندیداها و طرفداران آنان بیان می دارند: «از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی انسانی را در تبلیغ برای کاندیدای خود مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری نمایند.» متاسفانه گردهمایی های انتخاباتی این روزها، بجای اعلام برنامه ها به عقده گشایی، توهین، تخریب واتهام و ....تبدیل شده است! گویا مسابقه ای است که هرکس صدای بلند تری داشت پیروز است یا هرکس زودتر از رقیب، پرده برداری کند موفق تر بوده است! نشنیده اید که می گویند : آدم ها را از آنچه درباره ديگران مي گويند بهتر مي توان شناخت تا از آنچه درباره آنها مي گويند! این انتخابات هم می گذرد و باز ما هستیم و مردمی که میخواهیم با آنها زندگی کنیم! همه شما شش نفر به گواه سوابق و ادعای خودتان، هم در پایه ریزی انقلاب و هم در اتفاقات تلخ و شیرین پس ازاستقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، کم و بیش سهیم بوده اید! همه شما وکیل و وزیر و نظیر بوده اید! سوت و کف و هورایِ برخی جماعت دوربرتان لزوما معنای تفسیری شما را ندارد! ممکن است معانی دیگری هم داشته باشد! مشاورانتان را به بازار و ترمینال ها و مترو بفرستید! سربسته آن که برای برخی مردم سیاه و سفید چندان تفاوتی نمی کند در منظر توده مردم هر دو برادرند! به کجا چنین شتابان..

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن میرشریفی بعداز ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر که به‌مناسبت گرامیداشت روز شوراها انجام شد، ضمن تبریک، روز شوراها اظهار کرد: شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند.

وی افزود: شوراها به‌عنوان مردمی‌ترین نهادی که از بطن مردم برخواسته است نمی تواند اجازه دهد جز ماهیت خدمات رسانی به مردم هدف دیگری برای آن تعریف شود.

میرشریفی ادامه داد: تکیه بر شورا نه تنها از زاویه نمایش مردم سالاری بلکه از زاویه عمل به فرامین و دستورات دینی نیز حائز اهمیت است، چرا که تکیه بر شور و مشورت در کلام خدا نیز مورد تأکید است.

بر اساس این گزارش در این دیدار صمیمی، هادی صفی خانی رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد نیز ضمن تشکر و خیر مقدم به امام جمعه و مسئول دفتر ایشان اظهار کرد: حس وحدت، وفاق و همدلی باعث می‌شود، ما در مأموریت‌های محوله موفق‌تر عمل کنیم.

کد خبر 6092505

دیگر خبرها

  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • اسلامی: تمام مولفه‌های انتخابات دور دوم با دقت انجام می‌شود
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند