Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام محمدیان در جمع فعالان فرهنگی دانشگاه ها با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و موضوع انتظار افزود: فرج به معنای حضور حضرت مهدی نیست . در روایات نکات و تعابیر مختلفی درباره ای اصل دین مطرح شده است اما انتظار فرج به عنوان گوهر و اصل دین به آن اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روایات آمده است انتظار فرج بالاترین اعمال است و روایت دیگری بیان می کند انتظار فرج گشایشی در زندگی انسان ها ایجاد می کند که بسیار دیده شده است.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به زمان ظهور و مخالفت برخی با حکومت امام زمان (عج) گفت: در روایات داریم بعضی از علما مقابل اما زمان می ایستند چون منافعشان به خطر می افتد و در مقابل حضرت موضع می گیرند.

وی ادامه داد: عده ای هستند که حقانیت دین خدا را می دانند ولی مقابل اصل دین خدا که ظهور اما زمان است می ایستند. آنهایی که ترس از به خطر افتادن اموالشان را دارند این کار را می کنند و در حالی که عالم به مسائل هستند و میدانند که دین خدا چیست اما به دلیل به خطر افتادن اموالشان مقابل امام می ایستند.

حجت الاسلام محمدیان افزود: این افراد نمی توانند انتظار فرج را آرزو کنند و خود را منتظر بنامند .عده ای فکر می کنند بعد از انتظار فرج گشایش حاصل می شود ولی باید بدانند که باید شبانه روزی کار کنند و تازه سختی هایشان شروع می شود .

وی افزود: کسی که حرف از حضرت علی (ع) می زند و خود را پیرو او می داند باید بتواند مثل ایشان نیز زندگی کند یعنی کسی که زعامت مومنین و جامعه اسلامی را بر عهده می گیرد باید سطح زندگی پایین و همطراز اقشار پایین جامعه انتخاب کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به مناظره ها افزود: وقتی در مناظره های انتخاباتی گفته می شود که اموال خود را به مردم بگویید می گویند این کار عوام فریبی است. حالا معلوم می شود که ما چقدر منتظر فرج هستیم و شاید یکی از دلایلی که در نیمه شعبان مناظره آخر کاندیدا ها برگزار شد این بود که ملاک این بود که چقدر منتظر امام زمان هستند و چقدر دولت هایشان به امام زمان نزدیک است. صحنه ای که ما روز گذشته در مناظره ا دیدیم مشخص شد که با آن ۳۱۳ نفر یار امام زمان (عج) بسیار فاصله داریم.

حجت الاسلام محمدیان در خصوص تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: متاسفانه در تبلیغات برخی کاندیدا ها کم تر از ارزش های انقلاب اسلامی، پاسداری از خون شهدا، استکبار ستیزی حمایت از مستضعفین، حرف و عمل دیده شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها خطاب به دانشجویان و دانشگاهیان گفت: ما از محیط دانشگاه انتظار داریم که از کاندیدا ها برنامه مطالبه کنند. انتظار می رود تشکل های دانشجویی مجموعه های دانشگاهی ارزشی و انقلابی تلاش کنند تا کاندیدا ها برنامه ارائه کنند تا از لحاظ کیفی بتوانند بر انتخابات تاثیر بگذارند .دانشجویان می توانند به تصمیم گیری جامعه تاثیر مثبت داشته باشند و باید از نامزدها دعوت کنند که در نشست های دانشگاهی برنامه های خود را به صورت تخصصی و جزئی بیان کنند تا تصميم ها بر اساس حب و بغض شخصي و حزبي نباشد و مطالبات مردم را پيگيري كنند . با اين فضاي احساسی و بعضا مخالف منافع نظام كه در شعارهاي برخی كانديداها دیده می شود بايد دوباره نگراني تكرار فتنه ۸۸ را داشته باشيم .

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در خصوص اظهارات برخی نامزدها در سخنرانی های تبلیغاتی انتخاباتی شان گفت: در اين مناظره ها دستاوردهاي ۳۸ ساله نظام به باد رفت و کمتر به خدمات نظام توجه شد.

وی افزود: بالاخره كساني كه كانديدا هستند در اين ۳۸ سال جزء مسئولين رده بالا نظام بودند اگر افتخار يا نقص و كمبودي باشد همه ي اينها شريك هستند ، حيف است نظامي كه اينهمه خدمت كرده است در مورد آن به گونه اي صحبت بشود كه اجماع مركب پيش آيد كه همه ي نظام را فساد برداشته است ، به گونه اي كه هر جواني كه مناظره ها را ديده باشد بگويد كه هر دو طرف از فساد حرف مي زنند و در خروجي آن اين را بيان مي كنند كه نظام جمهوري اسلامي نظام سالمي نيست.

حجت الاسلام محمدیان گفت: اين كه بياييم شكافهاي قومي و مذهبي را در سخنان تبلیغاتی خود طرح کنیم به صلاح امنيت ملّي نيست .خوبي جمهوري اسلامي اين است كه قوميت هاي ملي و مذهبي را حفظ كرده است و نگذاشته است اين گسل ها فعال شوند و اين شكاف ها بيشتر شود .

وی افزود: متاسفانه برخي كانديداها به خاطر چند راي اضافه شروع به تحريك قومیت های جامعه كرده اند و مي گويند ما از قوميت هاي مذهبي مسئولي انتخاب نكرده ايم اما انصافا در سطوح مختلف و در مناطق خودشان مسئوليت هاي خيلي خوب و مهمي را براي آنها انتخاب شده و کار به آنها واگذار كرده ايم .

حجت الاسلام محمدیان در خصوص مناظره نامزدهای انتخاباتی گفت: حرف هاي دشمن شاد كن در اين مناظره ها خيلي زياد بود وقتي اختلاف هاي خودمان را روي ميز بريزيم مردم نااميد مي شوند .

وی افزود: نبايد مناظره ها مانند رينگ مسابقات بشود و كم كم دارد اين تداعي اتفاق مي افتد كه هر كسي كه بهتر بتواند مناظره كند نامزد اصلح است اما ملاك اصلی تعيين برنامه برای مطالبه ي مردم است .

وی ادامه داد: آيا واقعا ملاك زمين زدن رقيب است ؟ يا كمك به مستضعفان ؟‌بعد مي گويند چرا روساي جمهور بعد از تصدي پستشان مشكل پيدا مي كنند ، كسي كه اينطوري راي بياورد با جلب آرايي كه تحت تاثير هيجانات است بركتي در آن كار نمي ماند كه بعدا بخواهد براي دين و عزت مملكت كاري انجام دهد .

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به سخنان یکی از نامزدها گفت: واقعا در اين ۳۸ سال چه كسي كه به دنبال كشيدن ديوار در پياده رو ها بوده است ؟؟ آيا اين بي انصافي در حق نظام جمهوري اسلامي نيست ؟؟ بعد بخواهيم اين پيام را به عده اي بدهيم كه مي خواهند سوء استفاده كنند .

وی افزود: در گفت و گو ها وقتي به دشمن مي رسند از لفظ برد برد استفاده مي كنند ومي گويند ما مناظره ای با شما مي كنيم كه برد برد باشد اما وقتي به دوست مي رسند حرف از برد و باخت مي زنند و به دنبال افشاء گري و زدن رقيب هستند كه اين صحيح نيست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: مردم ایران اساساً کتابنخوان نیستند و اهل مراجعه به کتاب هستند اما باید برای دسترسی مردم به کتاب تلاش بیشتری شود چراکه هزینه‌های کتاب افزایش یافته و این در کتابخوانی اثرگذار است. - اخبار استانها -

مهدی رمضانی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال که موضوع نوسازی و بازسازی کتابخانه‌ها در چه شرایطی است (در مصاحبه‌ای گفته بودید که با پول یک کیلومتر اتوبان‌سازی می‌توان کلی تحول در کتابخانه‌ها ایجاد کرد) الان چه مرحله‌ای است؟ اظهار داشت: آن قیاسم به مزاح بود! اما میزان اعتباری که در حوزه صنعتی، تجاری، زیرساخت، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی هزینه می‌شود، اعداد قابل توجهی است کما اینکه در آن حوزه‌ها هم اقتضائات هم به همان میزان است.

وی گفت: اگر حوزه فرهنگ از لحاظ بودجه‌ای تقویت شود، اثرگذاری و پیشرفت مسائلش بیشتر از تصور خواهد بود. بناها و ابنیه‌های فرهنگی زیادی در این دولت به همت دولتمردان تکمیل شد اما بازطراحی و بازسازی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی نیز ضروری است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با اشاره به اینکه در دور سفر دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور اختصاص اعتبار به بازسازی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی استان‌ها از جمله کردستان لحاظ شده است، تصریح کرد: بازسازی و بازطراحی کتابخانه‌ها متناسب با نیاز و اقتضائات روز یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد بوده و هم‌اکنون چندین پروژه مختلف در این حوزه در دست اقدام است.

وی بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و کتابخانه‌ها تأکید کرد و افزود: کالبد و ساختمان ابزار بهره‌برداری است، هدف نیست، محتوا و برنامه کتابخانه‌ مهم است و این مراکز با حضور اعضا و کتابدار تجلی پیدا می‌کند، هر کدام که نقص داشته باشد، فرایند به صورت کامل شکل نمی‌گیرد.

اختصاص 70 میلیارد تومان به نوسازی کتابخانه‌های کشور

رمضانی در پاسخ به این سؤال که آیا مبلغی برای نوسازی کتابخانه‌های کشور اختصاص یافته است، اذعان داشت: در استان‌های مختلف از محل سفر استانی رئیس‌جمهور، اعتباراتی اختصاص یافته اما اکنون عدد مشخصی ندارم.

وی با بیان اینکه بودجه این نهاد محدود است، اظهار کرد: در بخش تملک 70 میلیارد تومان به نوسازی کتابخانه‌های کشور اختصاص دادیم البته نسبت به گستره این حوزه در کشور بسیار قابل توجه نیست اما مصوبات سفرهای استانی محسوس و تغییر خود را نشان خواهد داد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم که ایران با استانداردهای کتابخانه‌های عمومی بین‌المللی چقدر فاصله دارد بخصوص در مقایسه با کتابخانه‌های کشورهای همسایه یا در منطقه؟ خاطرنشان کرد: وضعیت ایران در این حوزه بسیار خوب است و بارها این را تکرار کرده‌ام، به اذعان فعالان بین‌الملل و مهمانان خارجی حوزه کتابخوانی و آمار و ارقام از حیث شبکه‌ای کتابخانه‌ای وضعیت مناسبی داریم اما باید بازطراحی و اصلاح فرایندها و بهینه‌سازی داشته باشیم و توسعه هدفمند باشد.

وی عنوان کرد: جزو محدود دستگاه‌های فرهنگی کشور هستیم که به سمت آمایش سرزمینی پیش رفته‌ایم و معتقدیم هر گونه توسعه‌ای باید حول محور این مهم باشد. توسعه باید هدفمند باشد تا منجر به بهره‌برداری شود.

عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که سرانه مطالعه در کشور چقدر است؟ اظهار کرد: عدد دقیقی از سرانه مطالعه نداریم! اما معتقدیم که گزاره‌ها بیانگر آن بوده که مردم ایران اساساً کتابنخوان نیستند و اهل مراجعه به کتاب هستند اما باید برای دسترسی مردم به کتاب تلاش بیشتری شود چراکه هزینه‌های کتاب افزایش یافته و این در کتابخوانی اثرگذار است.

وی ابراز داشت: فراهم کردن دسترسی مردم به کتاب جزو تأکیدات دولت و شخص رئیس‌جمهور بوده که جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گرفته و باید فضاهای کلونی و محل تجمع کودکان و نوجوانان به سمت کتاب سوق داده شود. پیمایشی راجب عادت خواندن ایرانیان انجام داده‌ایم و تلاشمان این است که نتایج آن به نمایشگاه کتاب امسال برسد.

پیگیری مطالبه روستاهای فاقد کتابخانه در کردستان

رمضانی در پاسخ به سؤال پایانی خبرنگار تسنیم که با توجه به اینکه علاوه بر شهرهای استان، بسیاری از روستاهای کردستان فاقد کتابخانه هستند، فضا وجود دارد اما تجهیزات و کتاب نیست، چه برنامه‌ای برای جبران این ضعف دارید؟ گفت: بر اساس آمایش سرزمینی در روستاهای بالای 2500 نفر جمعیت سکنه امکان ایجاد کتابخانه وجود دارد و روستاهای با جمعیت کمتر را باید از طریق کتابخانه‌های سیار پوشش داد.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به صورت ویدئویی ببینید:

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی