Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است وثبت‌نام این دوره‌ها از امروز، یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت ماه از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز می‌شود و یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه پایان می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اطلاعیه تکمیلی مربوط به ثبت‌نام نیز امروز یکشنبه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و تمام داوطلبان باید در مهلت تعیین شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام با فراهم آوردن مدارک لازم برای ثبت‌نام اقدام کنند. پذیرش در ۳۲ کدرشته امتحانی از ۴۳ کدرشته امتحانی در این دوره‌ها منحصراً بر اساس سوابق تحصیلی است و اطلاعات کامل این دسته از کدرشته‌های امتحانی در جدول شماره یک دفترچه راهنمای ثبت‌نام درج شده است. بنابراین داوطلبان این رشته‌ها فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند و آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نمی‌شود و ملاک پذیرش آنها معدل دیپلم است.

توکلی گفت: آزمون ۱۱ کدرشته امتحانی از ۴۳ کدرشته امتحانی که پذیرش در آنها به صورت با آزمون است مطابق جدول شماره یک مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام است و آزمون برای داوطلبان این کدرشته‌ها جمعه ۱۳ مرداد ماه برگزار می‌شود.آزمون این دسته از داوطلبان شامل دروس عمومی و پایه و دروس تخصصی هر یک از رشته‌های مربوطه است، آزمون دروس عمومی و پایه به منظور تشخیص میزان آمادگی داوطلبان در زمینه دروس عمومی و پایه و در حدود کتاب‌های دوره سه ساله متوسط شاخه فنی و حرفه‌ای نظام جدید است.

به گفته مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، عناوین، تعداد سؤال، ضرایب و منابع آزمون عمومی و پایه به شرح جدول شماره دو دفترچه راهنما است.

توکلی ادامه داد: آزمون اختصاصی این دسته از داوطلبان به منظور تعیین میزان آشنایی داوطلبان با پایه‌های اساسی رشته خود و در حدود اطلاعات علمی کتاب‌های درسی مرتبط در دوره سه ساله متوسطه شاخه فنی و حرفه‌ای یا کتاب‌ها و استانداردهای مهارتی شاخه کار و دانش نظام جدید است.مواد آزمون دروس اختصاصی، منابع و تعداد سؤالات هر درس در رشته‌هایی که پذیرش آنها بر اساس آزمون است به شرط مندرج در جدول شماره سه دفترچه راهنما لحاظ می‌شود. همچنین،ظرفیت پذیرش این دوره‌ها در مجموع ۲۹۴ هزار و ۶۸۴ نفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شرکت کنندگان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تایید کنند. در این مرحله، دانش آموزان سال تحصیلی جاری صرفا می‌توانند مشخصات هویتی خود را بررسی و تایید کنند. ثبت‌نام آزمون‌های نهایی نوبت خرداد ۱۴۰۳ برای ایجاد و یا ترمیم سابقه تحصیلی پس از مشاهده و تایید سوابق تحصیلی فعال خواهد شد.
گفتنی است پیش از این محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفته بود: تاکنون بیش از ۱۰۰هزار داوطلب به سامانه مشاهده و تایید سوابق تحصیلی مراجعه کرده‌اند که حدود ۶۰۰ نفر اعلام مغایرت و مابقی سوابق خود را تایید کرده‌اند. زارعی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ افزود: ۵۰ درصد آزمون سراسری از سابقه
تحصیلی در پایه دوازدهم محاسبه می‌شود که شامل تاثیر نمرات دروس عمومی و اختصاصی است که از طریق آزمون نهایی خرداد سال جاری تولید می‌شود. زارعی گفت: داوطلبانی که پیش‌تر از سال ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شده‌اند نیز همه آزمون‌های نهایی آنها به عنوان سابقه تحصیلی لحاظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • کلید اولیه پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد