Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@23:26:00 GMT

رئیس جدید اف‌بی‌آی را به زودی معرفی می‌کنم

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۸۶۹۰۷

رئیس جدید اف‌بی‌آی را به زودی معرفی می‌کنم

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «جیمز کومی» رییس سابق اف‎بی‌آی در اقدامی ناگهانی و جنجالی سه‌شنبه گذشته از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برکنار شد.

هم‌زمان، فهرستی ۱۱ نفره با اسامی افرادی که ممکن است یکی از آنها رییس بعدی اف‌بی‌آی باشد در رسانه‌های آمریکا منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ می‌گوید احتمال دارد تا جمعه آینده یعنی قبل از اولین سفر خارجی‌اش فرد مورد نظر خود را برای ریاست اف‌بی‌آی مشخص کند.

وی روز شنبه در حالی که با خبرنگاران در هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهوری سخن می‌گفت، تاکید کرد روند کار خیلی سریع پیش خواهد رفت چون تمام افراد موردنظر شناخته شده‌اند و بارها در طول زندگیشان مورد تحقیق قرار گرفته‌اند. به گفته ترامپ، این عده «افردای مشهور، قابل احترام و با استعداد هستند؛ درست همان چیزی که برای اف‌بی‌آی لازم داریم».

یکی از این افراد، «آلیس فیشر» است وکیلی که به گزارش رسانه‌های آمریکایی در وزارت دادگستری با او به عنوان کاندیدا مصاحبه هم شده است.

انتظار می‌رود «اندرو مک کیب» سرپرست موقت اف‌بی‌آی و چند نفر دیگر هم با «جف سشنز» دادستان کل کشور و «رود روزنستاین» معاونش ملاقات کنند.

اندرو مک کیب که معاون کومی بوده است، اخیرا در جلسه‌ای در کنگره آمریکا موضعی خلاف کاخ‌ سفید گرفت و گفت که تحقیقات اف‌بی‌آی درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بسیار مهم و قابل توجه است.

کاخ‌سفید این تحقیقات را بازی سیاسی مخالفان ترامپ می‌داند.

او در همین حال درباره این که کارکنان اف‌بی‎آی به کومی «بی‌اعتماد» شده باشند، ابراز تردید کرد.

«جان کورنین» دومین مقام ارشد سنا و جمهوری‌خواه از اسامی مطرح دیگر است که پیش‌تر دادستان کل ایالت تگزاس بوده است.

نام هر کس از این فهرست ۱۱ نفره بیرون بیاید، برای آغاز به کار باید حتما رای سناتورهای آمریکایی را هم به خود اختصاص دهد و تایید کنگره را هم بگیرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در فدراسیون فوتبال اسپانیا، سرانجام به صورت رسمی رئیس این سازمان معرفی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (جمعه) پدرو روچا را به عنوان رئیس جدید این سازمان و جانشین لوئیس روبیالس، معرفی کرد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا از ماه سپتامبر سال گذشته در پی ماجرای رسوایی اخلاقی لوئیس روبیالس و استعفای او؛ به صورت موقت توسط روچا اداره می‌شد تا اینکه انتخابات میان دوره ماه می برای معرفی رئیس جدید برگزار شود اما به دلیل اینکه جز روچای 69 ساله شخص دیگری برای شرکت در این انتخابات نامزد نشده بود، او با حمایت اکثریت اعضای مجمع فدراسیون زودتر از موعد مقرر به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب شد.

حمله پلیس به فدراسیون فوتبال اسپانیا و خانه روبیالس

انتخاب روچا به عنوان رئیس جدید فدارسیون فوتبال اسپانیا، پس از ابراز نگرانی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از وضعیت موجود وگمانه‌زنی‌ها درباره احتمال محرومیت نمایندگان باشگاهی و ملی این کشور به دلیل مداخله دولت در امور فوتبال صورت گرفته است.  

دوره ریاست رسمی روچا بر فدراسیون فوتبال اسپانیا کوتاه و تنها سه ماه خواهد بود (تا زمان برگزاری انتخابات عادی بعدی ریاست فدراسیون) اما همین هم برای نجات پیدا کردن نمایندگان فوتبال اسپانیا از محرومیت‌های فیفا و یوفا کافی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند