Web Analytics Made Easy - Statcounter

دقایقی پس از انتشار درخواست ستاد حجت‌الاسلام رییسی برای انجام مناظره با حجت‌الاسلام روحانی در صداوسیما، حمید ابوطالبی معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری در توئیتر خود نوشت: «دوستان عزیز: عالی‌است، ولی این نامه عدم انجام مناظره است؛ زیرا صداوسیما آن را ناقض اصل بی‌طرفی می‌داند. پیشنهاد دکتر روحانی مناظره در حضور رسانه‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» «آقای رئیسی تا حالا چند بار درخواست کرده که بین دولت فعلی و دولت گذشته مناظره برقرار شود و من حاضرم که با خود آقای رئیسی مناظره کنم، چون همه افراد دولت قبل در ستاد آقای رئیسی هستند. ما حاضریم با خود آقای رئیسی نسبت به همه مسائل موضوعی کشور، با حضور همه خبرنگاران مناظره کنیم.» این سخنان حسن روحانی در واکنش به درخواست رئیسی از صدا و سیما مبنی بر برگزاری مناظره میان روحانی و احمدی نژاد یکبار برای همیشه بود!

به گزارش نامه نیوز، رئیسی هم در واکنش به سخنان روحانی اعلام کرد «صدا و سیما مناظره بگذارد من به عنوان یک شهروند حرف‌های زیادی دارم به عنوان نماینده‌ای از قشر کارگر، زنان بی‌سرپرست و اقشار حرف‌هایی دارم و من روزنامه‌های زنجیره‌ای ندارم و خودم حرف‌هایم می‌زنم به من و آقای روحانی وقت بدهند من با آقای روحانی حرف دارم».

در شرایطی که روحانی رئیسی را به برگزاری مناظره در جایی خارج از رسانه ملی و در حضور نمایندگان رسانه ها دعوت کرده، ستاد انتخاباتی رئیسی از رسانه ملی درخواست فرصت برای برگزاری این مناظره در رسانه ملی را داشته است. موضوعی که بر اساس مصوبه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات تخلف محسوب می شود.

در این شرایط مطرح کردن دو موضوع ضروری است:

نخست آن که دقایقی پس از انتشار درخواست ستاد حجت‌الاسلام رییسی برای انجام مناظره با حجت‌الاسلام روحانی در صداوسیما، حمید ابوطالبی معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری در توئیتر خود نوشت: «دوستان عزیز: عالی‌است، ولی این نامه عدم انجام مناظره است؛ زیرا صداوسیما آن را ناقض اصل بی‌طرفی می‌داند. پیشنهاد دکتر روحانی مناظره در حضور رسانه‌ها بود.»

در حقیقت روحانی از برگزاری چنین مناظره ای استقبال می کند، اما معتقد است این مناظره باید در چارچوب قانون صورت بگیرد و با توجه به منع قانونی برگزاری مناظره دو نفره در رسانه ملی تاکید دارد که چنین مناظره ای در خارج از صدا و سیما و با حضور نمایندگان رسانه ها برگزار شود.

با توجه به این که رسانه ملی در یک ماه اخیر و تا انتخابات ریاست جمهوری هیچ برنامه انتخاباتی را برای نامزدها با صلاحدید خود روی آنتن نمی برد و تمام برنامه ها بر اساس مصوبه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است؛ روحانی پیشنهاد برگزاری مناظره با رئیسی آن هم در جایی خارج از صدا و سیما را مطرح کرده است تا این مناظره امکان اجرایی داشته باشد.

اما موضوع دوم این است که ستاد انتخاباتی رئیسی با علم به این که امکان برگزاری چنین مناظره ای در رسانه ملی فراهم نیست از رئیس سازمان صدا و سیما درخواست برگزاری مناظره کرده اند. چراکه اگر رسانه ملی بخواهد چنین مناظره ای را برگزا کند باید این حق را برای هر 6 نامزد انتخابات در نظر بگیرد و با توجه به مصوبه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برگزاری چنین مناظره ای در رسانه ملی تخلف است. در حقیقت آنها علاقه ای به برگزاری چنین مناظره ای ندارند.

اگرچه رئیسی و ستاد وی در واکنش به درخواست روحانی برای مناظره دو نفره، درخواست مناظره با روحانی را در رسانه ملی مطرح کرده اند اما به نظر می رسد این موضوع با علم به منع قانونی این مناظره مطرح شده و صرفا یک استراتژی انتخاباتی برای پرهیز از انجام این مناظره است و آنها تمایلی به انجام این برنامه ندارند. اما در طرف مقابل روحانی در 3 مناظره اخیر نشان داده حرف های زیادی برای گفتن دارد و از برگزاری مناظره در چارچوب قانون برای گفتن حرفای خود استقبال می کند.


منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلالی - آلوز: دوئل سال برای یک عنوان ارزشمند

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دو دیدار حساس و تعیین کننده رقابت‌های لیگ برتر برای کسب عنوان قهرمانی، امروز استقلال در تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت. مسابقه‌ای که برای آبی پوشان از اهمیت بالایی برخوردار است و در سمت مقابل نیز، حمید مطهری امیدوار است در نخستین تجربه خودروی نیمکت تراکتور در رقابت‌های لیگ برتر، سربلند از زمین خارج شود.

دیدار امروز استقلال و تراکتور تنها به نبرد میان دو تیم خلاصه نمی‌شود چرا که ۲ پاسور برتر لیگ برتر، امروز در جدالی هیجان انگیز و مهم با هم روبرو خواهند شد. جایی که ابوالفضل جلالی از استقلال و ریکاردو آلوز از تراکتور با ثبت 9 پاس گل، در رتبه نخست مشترک قرار دارند.

در بازی دور رفت، جلالی پاس گل دوم تیمش را برای گوستاوو بلانکو ارسال کرد ولی آلوز به دلیل محرومیت ناشی از دریافت کارت قرمز، در زمین بازی حضور نداشت. حالا این دو بازیکن سخت تلاش می کنند تا با گلسازی برای تیمشان، رتبه اول جدول را به تنهایی در اختیار بگیرند.

نزدیک ترین تعقیب کننده این دو بازیکن، دانیال اسماعیلی فر است که او به دلیل محرومیت، بازی امروز پرسپولیس برابر سپاهان را از دست داده و این فرصت خوبی برای آلوز و جلالی است تا فاصله خود را در جدول بهترین پاسورهای لیگ افزایش داده و در نهایت این عنوان ارزشمند را از آن خود کنند.

دیگر خبرها

  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند
  • درخواست جدید سردار شکارچی از مسئولان
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • جلالی - آلوز: دوئل سال برای یک عنوان ارزشمند
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • رمزگشایی از مرگ نیکا!
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!