Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@03:53:43 GMT

التهاب پوست سر آلت تناسلي مردانه چيست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۹۷۰۳۸

خبرگزاري آريا -


حساسيت، بيماري هاي پوستي و کانديدياز از علل ايجاد بالينيت يا التهاب پوست سر آلت تناسلي مردانه هستند.

بالينيت چيست؟
بالينيت واژه اي است که براي انواع مختلف التهاب پوست سر آلت تناسلي مردانه به کار برده مي شود.

علل بالينيت چه چيزهايي هستند؟
حساسيت: عدم رعايت اصول بهداشتي و تنگي پوست ختنه گاه (به خصوص در پسران جوان) منجر به تحريک پوست توسط ماده ترشح شده در زير پوست ختنه گاه مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(تنها در افرادي که ختنه نشده اند.)

درماتيت سبوره اي: بثورات التهابي که علت شناخته شده اي نداشته و معمولا بر روي پوست سر، پشت گوش ها و در چين هاي پوست بروز مي کنند.

برفک (کانديدياز): يک نوع عفونت است.

حساسيت تماسي: لاتکس و مواد افزودني مورد استفاده در برخي از محصولات (مانند کاندوم) ممکن است موجب بروز حساسيت شوند. در برخي موارد محصولات مراقبت از پوست که ممکن است توسط خود شخص و يا توسط شريک جنسي فرد مورد استفاده قرار گيرد نيز مي توانند منجر به حساسيت مي شوند.



ليکن اسکلروز (lichen sclerosis): اين بيماري در درجه اول بر پوست ختنه گاه تاثير مي گذارد و منجر به از دست رفتن رنگ پوست، زخم، تنگي پوست ختنه گاه و فيموز (عدم توانايي در عقب کشيدن پوست ختنه گاه در افرادي که ختنه نشده اند) مي شود و ممکن است لازم باشد که فرد ختنه شود. ممکن است اين بيماري بر روي مجراي خروجي مثانه (مجراي ادرار) تاثير گذاشته و موجب بروز تحريک و سوزش شود. براي درمان اين مشکل، ممکن است پزشک کرم هاي استروئيدي تجويز کند و در برخي موارد ممکن است عمل جراحي لازم باشد.

بالينتيت سيرسيناتا (balanitis circinata): يکي از علائم پوستي سندرم رايتر که در آن فرد بيمار اغلب با آرتريت (اغلب زانو)، اورتريت (التهاب مجراي ادراري در آلت تناسلي مردانه) و ورم ملتحمه (قرمزي چشم) مبتلا است.

بيماري هاي پوستي عمومي: اين بيماري هاي پوستي نيز مي توانند بر روي آلت تناسلي مردانه نيز تاثير بگذارند: پسوريازيس، ليکن پلان، اريتم مولتي، اريتروپلاسيا (يک بيماري پوستي پيش سرطاني نادر)

باليتيت در پسران جوان، اغلب با تنگي پوست ختنه گاه و عدم توانايي در عقب کشيدن آن (فيموز) همراه است.
فيموز مي تواند به کاهش بهداشت عمومي اين منطقه، تماس مداوم ادرار با پوست و تحريک پوست توسط ماده مترشحه از زير پوست ختنه گاه منجر شود.

گاهي اوقات التهاب و ورم سر آلت تناسلي مي تواند به دليل پارافيموز (حالتي که پوست تنگ شده ختنه گاه را در پشت سر آلت تناسلي جمع مي کنند) به وجود بيايد.

تنگ شدگي پوست اطراف سر آلت تناسلي باعث کاهش ميزان خونرساني به اين ناحيه شده و منجر به ورم سر آلت تناسلي مي شود که در اين حالت ديگر امکان عقب کشيدن پوست ختنه گاه تقريبا غير ممکن مي شود.

اين وضعيت در نهايت منجر به عدم تامين ميزان کافي خون در سر آلت تناسلي شده و بايد فرد مبتلا، به سرعت تحت درمان قرار گيرد. در اکثر موارد، پوست به حالت اوليه و راحت خود باز مي گردد اما اگر اين کار موفقيت آميز نبود، لازم است که فرد ختنه شود.

چه آزمايش هايي مورد نياز است؟
براي تائيد عفونت ممکن است سواب انجام شود و باکتري و قارچ هاي احتمالي را کشت کنند. اين آزمايش معمولا زماني انجام مي شود که مصرف آنتي بيوتيک در مرحله اول جواب ندهد.
اگر پزشک نسبت به ابتلاي بيمار به عفونت سيستم ادراري شک داشته باشد، ممکن است براي فرد آزمايش ادرار تجويز کند.
براي تائيد آلرژي ممکن است “تست پچ” انجام شود.
در برخي موارد خاص ممکن است از پوست نمونه برداري (بيوپسي) به عمل بيايد.
براي تشخيص ديابت ممکن است پزشک آزمايش خون يا ادرار تجويز کند.

درمان بالينيت چگونه است؟
درمان بستگي به علت زمينه اي دارد. درمان بالينيت معمولا شامل موارد زير است:
درمان عفونت مستلزم مصرف آنتي بيوتيک يا ضدقارچ هاي خاص است. براي عفونت هاي شديد و يا برخي از کودکان، آنتي بيوتيک هاي خوراکي تجويز مي شود.
تقريبا در تمامي موارد به منظور شستشوي آلت تناسلي، محلول پرمنگنات پتاسيم تجويز مي شود.
در برخي موارد کرم هاي استروئيدي به صورت استفاده ي کوتاه مدت تجويز مي شوند.
فيموز يا پارافيموز ممکن است در برخي موارد به کمک ختنه مورد درمان قرار بگيرد.
منبع: shafajoo.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ عیسی روشن قلب با اشاره به اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالا‌ها و محصولات تولید داخل کشور گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی رودبار در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس ۷۰۰ کیلوگرم گردوی خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.
وی افزود: کارشناسان ارزش این گردو‌های قاچاق را ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرده اند.
فرمانده انتظامی رودبار گفت : متهم ۳۹ ساله که کالای قاچاق را از یکی از استان‌های غربی کشور به رشت حمل می‌کرد برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • خواص جکوزی برای پوست
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • مواد غذایی ضد التهاب