Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: محمدحسن خانی‌پور: درست در زمانی که نامزدهای اصولگرای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری اصرار به ماندن دارند و لابی های سنگین چهره های مهم جناح هم منجر به رسیدن به نامزد واحد نشده است، در این سمت اصلاح طلبان و حامیان دولت، لحظه شماری برای کناره گیری اسحاق جهانگیری و مصطفی هاشمی طبا را آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رخدادی که تحلیل گران در باره اش می گویند باید متناظر با این کناره گیری در انتظار رشد رای حسن روحانی هم بود. دو نامزد پرتوان حامی حسن روحانی که حضورشان به بهترین نحو ممکن به تغییر شرایط به نفع حسن روحانی ملموس بود . باید این ماجرا را تحلیل کرد.
معجزه اسحاقاسحاق جهانگیری در این ۴ سال برای حسن روحانی همیشه یک تکیه گاه موثر بوده است . او نسبت سیاسی خوبی با بدنه اصلاح طلبان، حاکمیت، نهادهای قدرت و اعضای کابینه دارد. بار زیادی را به دوش گرفته و امروز هم که دولت دقایق سازنده ای را پشت سر می گذارد این اسحاق جهانگیری است که پیش رو تر از همه حرکت کرده و تلاش می کند این دولت را برای ۴ سال دیگر مانا کند. 
اسحاق جهانگیری در این انتخابات ستاد نداشت، حتی فیلم انتخاباتی منحصر به فردی هم نداشت اما او در سه مناظره بزرگترین ماموریت دوران زندگی سیاسی اش را انجام داد . در مناظره اول اسحاق جهانگیری بزرگترین گمک را به حسن روحانی کرد . او در نقش یک مدافع یارکوب وارد شد. حملات سازمان یافته به حسن روحانی در طول مناظره را دفع می کرد و بی مهابا به رقیب اصلی حمله می کرد . او بدون شک قهرمان مناظره اول بود .
اما در مناظره دوم جهانگیری چهره های دیگر داشت . سکوت او در این مناظره آنهم در شرایطی که در مناظره قبل ظهوری فوق العاده  داشت برای خیلی ها جای سوال گذاشته است . او این بار دیالوگ چندان نمی کرد و حتی ترجیح داده بود که از روی متن نوشته شده مونولوگ بخواند . او به صورت قابل توجهی وارد مجادله و ایجاد چالش با قالیباف و رییسی نشد. این مساله را چگونه می توان تحلیل کرد؟گزاره اول می تواند این باشد که او خواسته بازی طراحی شده رقیب را بر هم بزند. رقبا بعد از مناظره اول لابد برای مواجهه با او برنامه ریزی داشته و بنا داشتند که چالش با دولت را از مجادله با جهانگیری کلید بزنند. اگر این گزاره درست باشد او در واقع خواسته رقیب را غافلگیر کند تا بی عملی آنها در ادامه مناظره در چشم مخاطب  پررنگ شود. 
گزاره دوم که البته شاید در تکمیل گزاره اول باشد این است که جهانگیری که در مناظره قبل ضرب حملات به روحانی را گرفته بود حالا باید فضا و مجال دیده شدن به رییس جمهور می داد. او می دانست که نامزد اصلی جریان اعتدال و اصلاحات حسن روحانی است پس باید برای پررنگ شدن او تلاش کند. جهانگیری البته مانند حسن روحانی هم طبقه متوسط را در نظر داشت و هم برای طبقه محروم هشدارهایی از روی کار آمدن نامزدهای اصولگرا را می داد . او برای این تاکتیک خود فلاش بک هایی به گذشته و شبیه سازی میان قالیباف و رییسی با محمود احمدی نژاد را در دستور کار داشت. به نظر ، جهانگیری یک راهبرد تکمیلی خوبی با حسن روحانی در مناظره دیروز داشت .
در مناظره سوم اما او رجعتی به مناظره اول داشت . دقیقا همان نقش را ایفا کرد این بار اما با حساسیت بیشتر و تحولات سنگین تر .
او در این مناظره آمده بود تا بشتر وقت مناظره را از محمد باقر قالیباف بگیرد. او با عملیات ایضایی تلاش زیادی برای ایفای این نقش خود انجام داد.
اسحاق جهانگیری تندترین بخش سخنان خود را در این مناظره در اولین مواجهه جدی با قالیباف مطرح کرد. او به شهردار تهران گفت:« آقای قالیباف عادت کردید که مسائل را خلاف بگویید. عادت کردید به خلاف گفتن. تهمت و خلاف می‌گویید و هیچ وقت مطالب ثابت نشده است.آقای قالیباف شما راجع به حقوق‌های نجومی‌می‌گویید، دولت با افتخار افتاد دنبالش و رسیدگی کرد و به هر میزان توانست برخورد کند برخورد کرد. تعدادی از مدیران متخلف کنار گذاشته شدند. رئیس مجلس اعلام کرد که براساس گزارش دیوان محاسبات تمام وجوه برگشته داده شده است. طبق گزارش سازمان بازرسی 2200 میلیارد املاک مردم تخفیف داده شده و آپارتمان 120 میلیاردی را دو میلیارد تومان دادید. هر کسی خواست به موضوع ورود کند جنابعالی اجازه ندادید در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که با حضور من و مسئولان قضایی برگزار شد این موضوع مطرح شد و دادستان گفت که تاکنون در این پرونده به 59 مورد تخلف رسیده‌اند. مجلس خواست در این‌باره تحقیق و تفحص کند جنابعالی رفتید و لابی کردید و جلوی آن را گرفتید و نگذاشتید نمایندگان مجلس موضوع را شفاف بررسی و بیان کنند. چرا کسی که موضوع املاک نجومی‌را افشا کرد را سه ماه در سلول انفرادی زندانی‌اش کردید؟ این شیوه برخورد شماست و شیوه برخورد ما نیز مشخص است. آقایان می‌خواهند با همان روحیه نظامی گری خود همه مسائل کشور را پیش ببرند. بعد اعلام می‌کنند که وزرا اینگونه‌اند. شما یک مورد تخلف وزیری را اعلام کنید، با او برخورد خواهد شد. شما از امنیت سپرده‌گذاران صحبت می‌کنید؛ آقای قالیباف شما بیشترین تخلفی که در بانک‌های اطرافتان وجود دارد را انجام دادید. این موسسات اعتباری را شما ایجاد کردید؛ آیا شما می‌دانید بانک قوامین امروز چه وضعیتی دارد؟ من به خاطر مصالح ملی کشور برخی صحبت‌ها را نمی‌گویم. من تا به حال 10 جلسه با مسئولان مربوطه، نیروی انتظامی‌در این‌باره گذاشته‌ام و با تمام قدرت به‌دنبال حل و فصل این مسأله هستم. اما آیا شما می‌دانید که امروز در بانک شهر چه می‌گذرد؟ آیا می‌دانید که بانک سرمایه را با چه قیمتی و به چه کسی واگذار کرده‌اید؟ سهام بانک سرمایه متعلق به شهرداری بود و به شیوه‌هایی به یکی از مفسدان اقتصادی واژگذار شد. حال شما طلبکار شده‌اید؟! شما شده‌اید طرفدار 96 درصد و من طرفدار 4 درصد؟! آقای قالیباف وقتی که مردم ایران در سال 91 در تحریم‌ها گیر کرده‌ بودند و به‌دنبال دارو و مسائل ضروری خود می‌گشتند شما در برج میلاد بستنی 400 هزار تومانی برای چه کسی سرو می‌کردید؟»
سخنان تند و جنجالی اسحاق جهانگیری که در دو سطح اهدافش را دنبال می کرد. اول اینکه محمد باقر قالیباف را مشغول به پاسخ گویی به خودش می کرد و او از حسن روحانی دورتر می شد تا راحت  تر بتواند دو قطبی سازی با ابراهیم رییسی را دنبال کند .
البته او در سطح دیگر هدف مهمی برای خود تعریف کرده بود . او باید محمد باقر قالیباف را با چالش های جدی مواجه می کرد تا رای او ریخته و همزمان نتواند به جذب رای بیشتر هم بپردازد . او در ماموریت خود با موفقیت کامل مواجه شد . محمد باقر قالیباف بارها در با چالش های جدی اسحاق جهانگیری دچار تغییر در برنامه مناظره خود شد و دست آخر مناظره را به رقیب  واگذار کرد. 
حالا این حس در بدنه جریان اصولگرا که معتقد است قالیباف باید کناره گیری کند قوی تر از قبل شده است . شاید در همین یکی دور روز آینده اتفاق مهمی در این زمینه رخ دهد . جهانگیری نقش ویژه ای در این اتفاق داشته است .باید منتظر بود .

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نیمار پس از حذف الهلال برابر العین؛ درد و نفرین! + عکس

شب گذشته الهلال در لیگ قهرمانان آسیا برابر العین شکست خورد.

طرفداری | بالاخره یک تیم موفق شد الهلال را متوقف کند.

الهلال در چهارچوب نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا (فینال غرب) به مصاف العین رفت. دیدار رفت دو تیم با نتیجه چهار - دو به سود اماراتی‌ها به پایان رسید تا دیدار برگشت برای الهلالی‌ها، بازی مرگ و زندگی باشد.

الهلال شب گذشته در دیدار برگشت موفق به شکست دو بر یک العین شد اما در مجموع با نتیجه پنج - سه از دور رقابت‌ها کنار رفت تا در کمال تعجب، این العین باشد که به فینال می‌رسد. نیمار برای تماشای این دیدار در ورزشگاه حضور داشت و قابی از این ستاره برزیلی پس از حذف الهلال منتشر شده است که آه و افسوس او را نشان می‌دهد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • چهره بسیار متفاوت و بدون آرایش بازیگر زن معروف در جنوب را ببینید | تصویر
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • (عکس) چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید
  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید + عکس
  • چهره متفاوت یزدانی بعد از سروصدای انتقامی (عکس)
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • واکنش نیمار پس از حذف الهلال برابر العین؛ درد و نفرین! + عکس
  • عکس‌| نیمار با چهره متفاوت در ورزشگاه الهلال