Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - انتظار از رئيس جمهوري با عنايت به وظابف و اختيارات و نيز گوناگوني قشرهاي اجتماعي، احزاب و گروه هاي سياسي، مراکز علمي و دانشگاهي، انجمن ها و کانون هاي فرهنگي و هنري و... مطالبه اي همگاني است که در هر کدام از اين نهادها و مراکز متفاوت است با اين توضيح که مطالبه و انتظار يک فعال حزبي و سياسي با انتظار و مطالبه يک هنرمند از رئيس جمهوري فرق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ايرنا، طبق اصل 113 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، پس‏ از مقام‏ رهبري،‏ رئيس‏ جمهور عالي ترين‏ مقام‏ رسمي‏ کشور است‏ و مسئوليت‏ اجراي‏ قانون‏ اساسي‏ و رياست‏ قوه‏ مجريه‏ را جز در اموري‏ که‏ مستقيما به‏ رهبري مربوط مي‏ شود، بر عهده‏ دارد.
با توجه به وظايف و اختيارات گسترده رئيس جمهوري در حوزه هاي گوناگون و امور اجرايي که طبق قانون اساسي بر عهده وي گذاشته شده طبيعي است که نگاه ملت براي پيشبرد و رتق و فتق امور بيش از هر نهاد و مرکز تصميم گيري به برنامه ها و سياست هاي او دوخته شود.
همين موضوع باعث شده که مردم از رئيس جمهوري انتظارها و يا به نوعي مطالبه هاي مختلفي داشته باشند و براي تحقق آنها چشم به تصميم ها و سياست هاي داخلي و خارجي رئيس قوه مجريه داشته باشند.
براي تبيين بيشتر اين موضوع و انعکاس انتظارهاي بخشي از جامعه از رئيس جمهوري، خبرگزاري جمهوري اسلامي مرکز ايلام ميزگردي با اين محور ترتيب داد که مهمانان آن محمدتقي قاسمي رئيس ستاد انتخابات سيد ابراهيم رئيسي، جواد شرفخاني سخنگوي ستاد انتخاباتي اصلاح طلبان حامي روحاني، عباس خزلي فعال سياسي و رسانه اي اصولگرا و زهرا همتي جانشين ستاد اصلاح طلبان حامي روحاني در استان ايلام بودند.
در اين ميزگرد خبري به موضوع اشتغال جوانان، رفع مشکل بيکاري، صداقت با مردم و هم افزايي با جهان، توجه به معيشت مردم و برقراري عدالت جنسيتي به عنوان انتظارها و مطالبه هاي مهم از رئيس جمهوري آينده اشاره شد.

** فعال اصولگرا: مساله اصلي اشتغال جوانان است/ رئيس جمهوري بايد مشکل بيکاري را رفع کند
رئيس ستاد انتخابات حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي در استان ايلام گفت: امروز اشتغال يکي از نيازهاي اصلي جامعه است، کسي که مسئوليت و سکان رياست جمهوري را بر عهده مي گيرد بايد به چالش هاي اصلي جامعه توجه و مسائل مهمي همچون اشتغال و بيکاري جوانان را برطرف کند.
محمدتقي قاسمي اظهار کرد: يکي ديگر از انتظارها و مطالبه ها از رئيس جمهوري آينده اين است که عزت ملي کشور را هم در بعد داخلي و هم در حوزه بين المللي مورد توجه قرار دهد زيرا شعار هيهات من الذله در تار و پود ملت ايران اسلامي ريشه دارد.
وي يکي ديگر از مطالبه هاي عمومي از رئيس جمهوري آينده را ايجاد امنيت و آرامش در کشور دانست و تاکيد کرد: حضور هميشگي مردم در صحنه هاي گوناگون به نوعي خود اعتبار و اقتدار براي جمهوري اسلامي ايران به همراه داشته است بنابراين دولتي که در کنار ملت و درد آشناي مردم باشد و مسائل و مشکلات جامعه را به خوبي درک کند به طور قطع مردم نيز در کنار آن دولت خواهند بود.
رئيس ستاد انتخابات رئيسي در استان ايلام تاکيد کرد: اگر رئيس جمهوري و دولت وي داراي اين شاخص ها باشد در نهايت هم عزت ملي تامين خواهد شد و هم اقتدار نظام در داخل و در خارج کشور محقق مي شود.
وي افزود: بايد مردم به ويژه جوانان را باور کرد و گره مشکلاتي را که به دست جوانان و ملت انقلابي ايران اسلامي باز مي شود را با استفاده از سرمايه ها و ظرفيت هاي داخلي رفع کرد.
اين فعال اصولگرا گفت: نگاه رئيس جمهوري بايد به توان داخلي باشد اگر اين چنين شود عنصر خودباوري و اتکايي نيز نزد ملت و کارگزاران به باور تبديل مي شود.
قاسمي اضافه کرد: شرکت گسترده و باشکوه مردم در عرصه انتخابات بسيار مهم و ضروري است و ملت بايد با حضور حداکثري در اين رخداد، حمايت خود را از نظام و انقلاب به دشمنان نشان دهد.

** فعال اصلاح طلب: رئيس جمهوري صادقانه با مردم سخن گويد/ رئيس جمهوري بايد با جهان هم افزايي داشته باشد
سخنگوي شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان استان ايلام گفت: به منظور جلب اعتماد و مشارکت مردم، نامزدها و اعضاي ستادهاي انتخاباتي آنها بايد صادقانه با مردم سخن گويد و به جاي شعار دادن برنامه هاي خود را براي بهبود وضعيت کشور ارائه کنند.
جواد شرفخاني اظهار کرد: رئيس جمهوري بايد بتواند ملت را به خود اتکايي برساند و تنها شعار خود اتکايي ندهند، وي همچنين بايد مدير و مدبر بوده و توانايي برقراري تعامل و هم افزايي با دنيا را داشته باشد.
وي يادآور شد: نبايد دولت و نهاد رياست جمهوري عرصه کارآموزي و تمرين مديريت باشد، کساني که پيشينه مديريتي مناسب ندارند ممکن است نتوانند در اداره امور موفق باشند.
سخنگوي ستاد اصلاح طلبان حامي روحاني در ايلام با بيان اينکه در هم افزايي و همکاري سازنده با جهان امکان جذب سرمايه گذاري خارجي فراهم مي شود، افزود: سرمايه گذار قرار است براي ما شغل ايجاد کند و از سرمايه و فکر وي استفاده کنيم پس نبايد فکر کنيم قرار است آنها بر ما حکومت کند.
شرفخاني اضافه کرد: رئيس جمهوري بايد از دستاوردهاي سند ملي برجام که مورد تاييد نظام و رهبري است استفاده کند و از اين سند در راه توسعه اقتصادي کشور بهره گيرد.
سخنگوي شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان استان ايلام گفت: توسعه متوازن، همه جانبه و پايدار يکي از مهمترين انتظارها و خواسته هاي مردم است و رئيس جمهور بايد در اين مسير حرکت و برنامه ريزي کند.
وي يادآور شد: توسعه اقتصادي در سايه توسعه سياسي، فرهنگي، علمي، اجتماعي و زيست محيطي ميسر مي شود و انتظار مي رود رئيس جمهوري بتواند توسعه را به صورت همزمان در همه بخش ها پيش برد.
وي يکي ديگر از مطالبه ها از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري را شفافيت دانست و اظهار کرد: نامزدها بايد از دادن شعارهاي گنگ و مبهم و بدون شفافيت پرهيز کنند.
شرفخاني تاکيد کرد: مبارزه با فساد يکي از انتظارهاي جامعه از رئيس جمهوري است که براي اين کار نيازمند داشتن نهادهاي مدني و مطبوعات آزاد است و رئيس جمهوري برگزيده بايد در مسير تقويت آنها به عنوان ارکان مردم سالاري تلاش کند.

** فعال اصولگرا: مشکلات معيشتي به مسائل سياسي اولويت دارد
فعال سياسي و رسانه اي اصولگرا افزود: نظام و انقلاب اسلامي امانتي است که به دست يک فرد سپرده مي شود و بايد بدانيم اين امانت را به چه کسي مي سپاريم، انتظار داريم همه مردم با دقت نامزد اصلح رياست ‌جمهوري را انتخاب کنند.
عباس خزلي تاکيد کرد: انتظار از رياست جمهوري در اين برهه زماني مباحث سياسي نيست بلکه توقع اصلي از کسي که سکان امور اجرايي کشور را بدست خواهد گرفت توجه به معيشت مردم است، چرا که اين مهم دغدغه اصلي کف جامعه است که با مشکلات آن مواجه هستند.
وي گفت: به طور قطع پرداختن رئيس جمهوري به دغدغه هاي مردم بر همه مقوله ها و جريان هاي سياسي برتري تام دارد.
به گفته وي، بين عمل تا شعار تفاوت بسياري وجود دارد برخي نامزدها پيش از انتخابات وعده و شعارهاي خاص خود را مي دهند اما در عمل به آنها عمل نمي کنند و در نهايت با اين مساله مواجه مي شويم که نامزدها به وعده هاي خود پايبند نيستند.
اين فعال سياسي، رسانه اي و از اعضاي ارشد ستاد انتخاباتي رئيسي در ايلام ادامه داد: رئيس ‌جمهور آينده در گام نخست بايد اشتغال‌ و مشکلات معيشتي را برطرف کند، زيرا مهمترين مشکل کنوني کشور، بيکاري و اشتغال جوانان است که بايد به اين مهم به طور ويژه نگاه و توجه شود و براي تحقق آن برنامه ‌ريزي مدون و کارشناسي صورت گيرد.
خزلي با تبيين ويژگي هاي نامزد اصلح گفت: فرد اصلح براي رياست جمهوري در ابتدا بايد مديري صادق باشد، قدرت اجرايي بالايي داشته باشد و بتواند مشکلات کنوني کشور را که در حوزه اشتغال جوانان، مسکن و ازدواج اين قشر وجود دارد، حل کند اگر اين اتفاق بيافتد بسياري از مسايل ديگر کشور برطرف خواهد شد.

** فعال اصلاح طلب: برقراري عدالت جنسيتي انتظار و مطالبه مهم از رئيس جمهوري است
فعال سياسي و جانشين ستاد اصلاح طلبان حامي روحاني در استان ايلام نيز گفت: برقراري عدالت جنسيتي يکي از مهمترين انتظارها و مطالبه ها از رئيس جمهوري است و بايد به 2 جنس به عنوان انسان نگريسته شود.
زهرا همتي اظهار کرد: تمامي نامزدهاي رياست جمهوري بايد در خصوص بررسي چالش هاي حقوقي زنان و خانواده بر اساس شرع، هدف و برنامه داشته باشند.
وي تاکيد کرد: نامزدهاي رياست جمهوري بايد برنامه ها و وعده هاي خود را بر مبناي داده و ارقام اعلام کنند و راه هاي تحقق اين وعده ها را به مردم بگويند.
اين فعال سياسي اصلاح طلب گفت: رئيس جمهوري منتخب بايد بتواند درهاي تجارت جهاني را به روي کشور باز کند و انتظار مي رود از اين فرصت براي ايجاد اشتغال در جامعه بهره گيرد.
همتي افزود: معيشت و اقتصاد مردم تنها در پيوند و همکاري سازنده با جهان تامين مي شود، ضمن اينکه براي تبادل فرهنگي و مناسبات ديني با دنيا نياز به ارتباطات بهتر و بيشتر داريم.
وي يادآور شد: ايجاد امنيت و آرامش يکي از مطالبه هاي مهم و خواسته همگاني از رئيس جمهوري است که براي تحقق اين مهم بايد انتظارهاي فرهنگي متناسب با روحيه جامعه لحاظ شود.
همتي اضافه کرد: جوانان، زنان، کودکان و از همه مهمتر اقوام و اقليت ها بايد به شکل مناسبي در برنامه هاي فرهنگي رئيس جمهوري ديده شوند که انتظار مي رود رئيس قوه مجريه مطالبه هاي اقوام و اقليت هاي قومي و مذهبي را محقق کند.
جانشين ستاد اصلاح طلبان حامي روحاني در استان ايلام گفت: اصلاح نظام آموزشي و رفع مشکلات اين حوزه بايد در برنامه هاي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري لحاظ شود.
وي تاکيد کرد: رئيس جمهوري بايد براي هر قشري از جامعه برنامه داشته باشد به عنوان مثال نيمي از جامعه را زنان تشکيل مي دهند بنابراين انتظار مي رود رئيس جمهوري به مطالبه هاي آنان توجه جدي کند.
به گزارش ايرنا، دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا 29 ارديبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار مي شود.
بر اساس سرشماري عمومي نفوس و مسکن سال جاري، استان ايلام 580 هزار و 158 نفر جمعيت دارد که در 25 شهر و بيش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگاران: جلال اسکندري، معصومه اميدي و فرهاد فرامرزي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
6033/6032/3032/9102



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این‌ها را ساماندهی کرد، نرخ تورم و رشد نقدینگی را به شدت کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم داشتند، گفت: آن‌ها که می‌گویند نقش دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند. تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته نیز شاهد کاهش تورم بودیم و اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد 

آواربرداری از خرابی ۱۰ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این کارها در ۲ سال و نیم انجام داد، نرخ تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافت، رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام می‌دهد، بیان داشت: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ماست که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی‌نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه مردم بوده است، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آیت الله رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!