Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: فرد اصلح باید اعتقاد به خود باوری و خود اتکایی داشته و هیچ گونه وابستگی به شرق یا غرب نداشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کیخا استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با عصرهامون در خصوص ویژگی های رئیس جمهور آینده اظهار کرد: رئیس جمهور آینده باید دلسوز و درد مردم را بداند و درک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: کاندید اصلح انتخابات باید با مردم صادقانه رفتار کند و حرف و عملش با هم همخوانی داشته باشد.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه کاندیدای اصلح باید مشکلات موجود در جامعه از جمله بیکاری را حل کند، افزود: یک کاندیدا باید در عمل خود را نشان دهد نه فقط شعار بگوید.

وی با بیان اینکه در انتخاب فرد اصلح مردم باید گذشته نامزدهای انتخاباتی را بررسی کنند، ادامه داد: مردم باید بسنجند که آیا حرف و عمل فرد مورد نظر با هم همخوانی دارد یاخیر.

رئیس جمهور آینده نباید خلاف معیارهای جمهوری اسلامی ایران گام بردارد
کیخا با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری گامی موثر در انتخاب فرد اصلح است، تصریح کرد: مردم باید با پیروی از این فرامین دست به انتخاب اصلح زده و کاندیدی را انتخاب کنند که دین شناس، خداشناس و پایبند به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی باشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده نباید خلاف معیارهای جمهوری اسلامی ایران گام بردارد، خاطر نشان کرد: رای مردم بسیار تاثیرگذار است و سرنوشت چهار سال کشور را رقم می زند از همین رو باید با فکر، تفکر و تحقیقات اقدام به انتخاب اصلح کنند.

کیخا با اشاره به قول و شعارهایی که نامزدها در زمان تبلیغات به مردم می دهند نیز خطاب به مردم گفت: سابقه کاری نامزدها و میزان تحقق وعده ها در مسئولیت های گذشته آنها باید مورد بررسی قرار گیرد تا در انتخاب اصلح دچار شک نشویم.

کاندید اصلح نباید چشمش به بیرون از مرزها و نگاهش به دست بیگانگان باشد
«علی محمد صادقی» کارشناس مسائل سیاسی و استاد مدعو از تهران در جلسه نهضت روشنگری کارکنان انتظامی اظهار داشت: برقراری و حفظ امنیت مهم ترین شاخص برگزاری انتخابات سالم است.

وی گفت: در این برهه حساس از زمان برای گذر از گردنه های سخت و پیچیده باید با افزایش بصیرت و آگاهی که از گذشته مورد تاکید و توجه ائمه معصومین (ع) و در حال حاضر هم مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اقدام کنیم.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اجازه دخالت در جریان های سیاسی و یا تبلیغ علیه جریان ها را ندارند، گفت: این افراد می توانند نسبت به افزایش آگاهی و شعور سیاسی گام بردارند.

وی در خصوص معیارهای انتخاب اصلح از منظر امام خمینی ( ره ) و رهبرانقلاب افزود: فرد اصلح باید اعتقاد به خود باوری و خود اتکایی داشته و هیچ گونه وابستگی به شرق یا غرب نداشته باشد.
وی ادامه داد: یک فرد اصلح نباید چشمش به بیرون از مرزها و نگاهش به دست بیگانگان باشد.

وظیفه هر ایرانی انتخاب کاندیدای اصلح است
صادقی با بیان اینکه کاندید مورد اصلح باید به نیروهای مومن و متعهد انقلاب اعتماد و اتکا داشته باشد، تصریح کرد: این فرد باید معتقد و پایبند به مدیریت جهادی باشد.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: شناخت و انتخاب کاندیدای اصلح وظیفه هر ایرانی است.

وی در تکمیل مطلب فوق خاطر نشان کرد: باید دولتی روی کار بیاید که اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب و اصول و ارزش های اسلامی داشته باشد نه دولتی که همه چیز را در دست بیگانگان می بیند و تنها راه برون رفت از مشکلات سیاسی و اقتصادی را در خارج از مرزها جستجو می کند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری

 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز دوشنبه در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اظهار داشت: تحریم‌ها عاملی شد تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی گفت: البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» پرداخت، بیان داشت: پس از این عملیات نگاه کشور‌ها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند، حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

حسینی بوشهری افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آنها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امید‌های آینده حوزه هستند؛ اما به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند، باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

در ابتدای این جلسه، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، با تشریح جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا ابراز داشت: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده از آن را داشت.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت، بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود و غرب از این محصول برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد؛ اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

وی با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی خاطر نشان کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان