Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و عمرانی شهردار اردبیل گفت: در حال حاضر پل قدس اردبیل ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز نخست این پروژه خردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رضا شمس ظهر امروز در بازدید از پروژه پل قدس اردبیل در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر پروژه پل قدس اردبیل 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فاز نخست این پروژه خردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پروژه پل قدس اردبیل یکی از مهمترین و البته بزرگ‌ترینپروژه عمرانی تاریخ شهرداری اردبیل محسوب می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه تحول عظیمی در کاهش ترافیک به وجود می‌آید و نیز شاهد تغییر اساسی در سیمای شهر خواهیم بود.

معاون فنی و عمرانی شهردار اردبیلتصریح کرد: در حال حاضر پیمانکاران پروژه پل قدس به صورت دوشیفته کار می‌کنند و بیش از 150 نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند که بیشتر شاغلان در این پروژه بومی استان هستند.

شمس بیان کرد: 25 درصد اعتبارات پروژه پل قدس از تسهیلات بانکی و 50 درصد از طریق واگذاری املاک بوده و25 درصد دیگر نیز از اعتبارات داخلی شهرداری تامین می‌شود که در صدد هستیم این پروژه را در مدت زمان مشخص به بهره‌برداری برسانیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداراردبیل افزود: تمامی مراحل تصویب پروژه بزرگ پل قدس به صورت قانونی از طریق مراجع قانونی از سال 91 آغاز شد و در سال 94 با تصویب نهایی به مرحله اجرا در آمد.

وی با تشریح ابعاد و جزئیات فنی پروره پل قدس اظهار کرد: یکی از شاخص های مهم این پروژه این است که پل قدس به صورت تک ستونه اجرا می‌شود که این موضوع علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی، مزیت‌های فنی و زیباسازی را هم شامل می‌شود.

شمس بیان کرد: مشاور طرح طی دو تا سه سال مطالعات پروژه را انجام داده است و اجرای طرح پل قدس در چهار مرجع اصلی به تصویب رسیده و بعد از طی مراحل قانونی لازم به مرحله اجرا درآمده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار اردبیل گفت:برنامه کاری ما دو ساله بوده و در دو فاز عملیاتی شده که فاز نخست همان میدان بیضی شکل بوده و در حال اجراست و همزمان فاز دوم نیز در مرحله فنداسیون اجرای سرستون است.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، سلامت صفری ظهر شنبه در نطق پیش از دستور جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: وجود پروژه های نیمه کاره اقدامات بزرگ انجام یافته را کم ارزش می کند.

وی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خاطرنشان کرد: انتظار داریم تمامی برنامه‌ها و پروژه های شهرداری در قالب برنامه مصوب پیش رود.

سخنگوی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه تعداد ۵۰۰ پروژه عمرانی داریم که ۱۰ درصد آنها بزرگ و مهم هستند، افزود: بعضی از آنها ۱۰ سال است که در سرفصل برنامه ها تکرار و بعضی ها در جمع بندی و درصدگیری ها حیات خلوت بعضی از مسئولین هستند که نگران هستیم روزی تعدادی از این پروژه ها به جنازه ای در شهر تبدیل شوند.

صفری با بیان اینکه وجود پروژه های نیمه کاره ارزش کارهای انجام یافته را هم پایین می‌آورد، تصریح کرد: اولویت بندی و اتمام زمانبندی پروژه‌ها مشخص نیست و از شهردار درخواست داریم اتمام حداقل ۱۰ درصد پروژه‌های مهم را اولویت بندی و زمان‌بندی کند.

صفری گفت: پروژه های پل بسیج، بالخلی چای، خروجی محله شهریار، تکمیل حلقه شهردار الکترونیک و شهر هوشمند، پلاک هوشمند، خیابان ۴۵ متری سید صدرالدین، انتقال بازار آهن فروشان و تمهیدات احداث باغ شریعت از جمله پروژه های اولویت دار است که شهرداری باید برای اتمام آنها چاره اندیشی کند.

وی ادامه داد: تعریض پل آقا باقر، شروع نهضت آسفالت معابر، تفکیک زباله از مبدا، توسعه گلخانه و تبدیل به نمایشگاه گل و گیاه، انجام تعریض‌های عادلانه در مناطق، خروجی احمدیه، رسیدن به سرانه فضای سبز، ساماندهی وانت بارها و اتمام فرایند حسابرسی‌های سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ از دیگر اقدامات نیمه تمام اولویت دار است.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: بازبینی و اصلاحیه در متن عقد قراردادها، ساماندهی دفن زباله، تعمیر زباله‌دان‌ها، تعمیر و احداث ۳۴ پارک، خرید ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و۲۰ دستگاه ون و خرید ماشین آلات برفروبی و عمرانی و خدماتی هم که در سر فصل برنامه هاست باید به موقع اقدام شود.

صفری اظهار کرد: پارکینگ حاشیه‌ای و پارک سوارها، تجهیز پارک‌ها با وسایل بازی، احداث دو ایستگاه آتش‌نشانی، پرداخت بدهی ها و تحویل شهرک‌های قدیمی از جمله دیگر پروژه های مهم است که باید در برنامه های شهرداری در سال جاری باشد.

سخنگوی شورای شهر از شهردار اردبیل خواست؛ تا با پرهیز از ارسال لوایح سبک وزن، سفارشی و غیر ضروری وقت شورا گرفته نشود.

صفری وی درپایان پیشنهاد داد؛ تا کمیسیونی برای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شورا و شهرداری فعال شود.

کد خبر 6090014

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار