Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@22:05:54 GMT

سرانجام تحصن دانشجویان پردیس هنرهای زیبا

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۰۹۹۱۴

سرانجام تحصن دانشجویان پردیس هنرهای زیبا

پس از تحصن روز گذشته (24 اردیبهشت) دانشجویان پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، در اعتراض به آنچه واگذاری این پردیس به بخش خصوصی خوانده بودند، صورتجلسه‌ای با امضای شاهین حیدری (رئیس پردیس هنرهای زیبا) و نمایندگان دانشجویی تنظیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته دانشجویان پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در محل این پردیس تحصن کرده و نسبت به اقدام مسئولان این دانشگاه برای انتقال برخی رشته‌ها به خارج از فضای پردیس هنرهای زیبا معترض بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند روز گذشته با امضای صورتجلسه‌ای که نشان می‌دهد مسئولان پردیس با خواسته‌های صنفی دانشجویان به‌طور کامل موافقت کرده‌اند اما هنوز نگرانی‌هایی مبنی بر موقتی بودن این تصمیم وجود دارد.

طی روزهای اخیر شورای صنفی دانشجویان پردیس هنرهای زیبا، بیانیه‌ای منتشر کرده و از عملکرد مسئولان دانشگاه تهران در راستای «تنگ کردن عرصه بر دانشجویان» و «فروپاشی پردیس مرکزی» انتقاد کرده بودند؛ اعتراضی که درنهایت به تحصن دانشجویان در روز گذشته و امضای صورتجلسه منجر شد.


تاجبخش فنائیان (دانشیار دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی) در گفتگویی کوتاه با ایلنا، نگرانی دانشجویان این پردیس را به‌جا دانست و با بیان اینکه اطلاع دقیق و کاملی از اتفاقات پیش آمده در این‌باره ندارد، گفت: دانشجویان پردیس هنرهای زیبا به ویژه گروه تجسمی محل فعلی دانشگاه‌شان را دوست دارند و تمایلی به جابه‌جایی از این محل ندارند. تا جایی که اطلاع دارم روز گذشته موضوع این تحصن یعنی انتقال محل برگزاری کلاس‌ها منتفی شده و قضیه فیصله پیدا کرده است.

در نامه‌ای که متن صورتجلسه مشترک امضا شده بین نمایندگان دانشجوها با شاهین حیدری است، آمده:

انتقال فضاهای موجود هر دانشکده در پردیس مرکزی: فضای خارج از پردیس صورت نخواهد گرفت مگر اینکه قرار باشد فضایی اضافه بر فضای موجود به آن تعلق بگیرد. هیچ رشته و گروهی از پردیس هنرهای زیبا به دانشکده‌ها و سایر پردیس‌های دانشگاه تهران و مراکز خصوصی و جز آن، نه در حال حاضر و نه در آینده منتقل نخواهد شد.
رئیس پردیس پیشنهاد برقراری یک جلسه عمومی با حضور روسای محترم دانشکده‌ها و معاون‌های پردیس دارند و قول داده شد که این جلسه سه بار در سال تکرار شود.
باتوجه به اهمیت اطلاع دانشجویان از بعضی تصمیماتی که موکول به دانشجویان است مقرر شد در این موارد به دانشجویان اطلاع‌رسانی شود.

با این حال هنوز نگرانی‌هایی ازسوی دانشجویان رشته‌های مختلف پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران وجود دارد و باید منتظر ماند و دید این وعده‌ها چقدر عملی و پایدار خواهند بود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دربرخی از تحصن‌های مسالمت آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا، تحت حمایت پلیس برای شکنجه روحی و آزار روانی این دانشجویان تلاش می‌شود.
در دانشگاه لس آنجلس ایالت کالیفرنیا وقتی که ده‌ها دانشجوی حامی مردم غزه در چادرهایش شان تحصن کرده بودند، ده‌ها صهیونیست و طرفدار رژیم صهیونیستی، صدای گریه یک کودک گرسنه غزه را از بلندگوی خود به سمت چادر‌های آنان پخش کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


در شیکاگو، پلیس با سرکوب تحمع مسالمت امیز دانشجویان موسسه هنری این شهر، ۶۸ نفر از انان را دستگیر کرد.
در دانشگاه ویرجییای آمریکا هم تجمع مسالمت آمیز دانشجویان با سرکوب پلیس روبرو شد و پلیس ۲۵ دانشجو را دستگیر کرد.

دیگر خبرها

  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • حمله پلیس فرانسه به دانشجویان حامی فلسطین
  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین
  • بازداشت بیش از ۲۳۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا
  • سرکوب گسترده حامیان فلسطین در فرانسه
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا