Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همدان – اشتياق 34 هزار و 600 رأي اولي در همدان براي حضور در نخستين مشارکت سياسي در قالب انتخابات، نقطه عطفي در زندگي آنان محسوب مي‌شود و نشان از پويايي فعاليت‌هاي سياسي در کشور دارد.

خبرگزاري مهر – گروه استان‌ها: انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا در روزهاي پاياني تبليغات خود بسر مي‌برد و فرصتي تا روز انتخاب باقي نمانده است
تبليغات کانديداها در روزهاي پاياني به اوج خود رسيده و تنها تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 28 ارديبهشت فرصت تبليغات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


29 ارديبهشت شعبه‌هاي اخذ رأي در سراسر ايران وعده ديدار همه است که با حضوري چشمگير براي تعيين رئيس دولت و نمايندگان خود در شوراي شهر آراي خود را به صندوق‌ها بيندازيم.
در طول مدت‌زمان تبليغات قانوني و رسمي هريک از کانديداها در ستادهاي تبليغي خود در سطح شهر همدان فعاليت کردند و ستادهاي مختلفي را براي معرفي بيشتر نامزد خود داير کردند.
اما آنچه در اين روزهاي باقي‌مانده بر دوش گروه‌هاي مرجع و مورد اعتماد جامعه است ورود جدي به عرصه اجتماعي و حضور در محافل براي نيل گروه‌هاي کم‌بهره و ناآگاه به‌سوي گزينه‌هاي اصلح است.
چشم بر هم زدني روز جمعه آمده است و لحظه حساس انتخاب فرا مي‌رسد و شهروندان در جاي‌جاي ايران و استان همدان در پاي صندوق‌هاي رأي حاضر مي‌شوند.
در اين ميان عوامل اجرايي انتخابات استان همدان نيز بيکار نمانده‌اند و فضا را براي حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي رأي فراهم مي‌کنند.
1800 بازرس بر روند برگزاري انتخابات و شعب اخذ رأي استان همدان نظارت مي‌کنند
در همين خصوص رئيس هيئت بازرسي انتخابات در استان همدان بابيان اينکه يک هزار و 800 بازرس بر روند برگزاري انتخابات و شعب اخذ رأي استان همدان نظارت مي‌کنند، گفت: وزارت کشور اجراکننده انتخابات است.
محمود رضا عراقي بابيان اينکه بر اساس قانون در راستاي برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا از طريق وزارت کشور بازرساني بررسي روند برگزاري انتخابات در مراحل مختلف را بر عهده‌دارند، افزود: در اين راستا هم‌زمان با آغاز فعاليت مراحل انتخابات بر اساس زمان‌بندي، هيئت مرکزي بازرسي در وزارت کشور و استان‌ها شکل‌گرفته است.
رئيس هيئت بازرسي انتخابات در استان همدان بيان کرد: عوامل اجرايي و مجريان انتخابات را فرمانداري‌ها مشخص کرده و طبق قانون، وزارت کشور نيز بازرساني را براي بررسي فرايند انتخابات تعيين کرده است.

وي با اشاره به اينکه يک هزار و 800 بازرس بر روند برگزاري انتخابات در همدان نظارت مي‌کنند، گفت: اين بازرسان بررسي وضعيت فيزيکي و محيطي شعب و روابطي که در شعب اخذ رأي وجود دارد را بر عهده‌دارند.
در هر شعبه اخذ رأي يک بازرس مستقر مي‌شود و يک سربازرس نيز 20 شعبه را زيرپوشش دارد عراقي عنوان کرد: در هر شعبه اخذ رأي يک بازرس مستقر مي‌شود و يک سربازرس نيز 20 شعبه را زيرپوشش دارد تا در صورت بروز مشکل موضوع را به ستاد مرکزي اعلام ‌کنند.
وي عنوان کرد: بازرسان انتخابات افرادي منتخب و باتجربه هستند و اجراي دقيق قانون، ايجاد فضاي امن و آرام براي برگزاري انتخابات و حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي اخذ رأي را در اولويت کاري خود دارند.
سخنگوي هيئت نظارت بر انتخابات استان همدان نيز بابيان اينکه اين هيئت، وظيفه صيانت از آراي مردم را بر عهده دارد و تلاش خود را در اين مسير متمرکز خواهد کرد، گفت: با توجه به جايگاه بي‌بديل شوراي نگهبان در امر انتخابات و لزوم صيانت از نظام جمهوري اسلامي و طبق اصل 99 قانون‌ اساسي، نظارت بر روند اجراي انتخابات از وظايف مهم شوراي نگهبان و هيئت‌هاي نظارت است.
محمد نباتي عنوان کرد: با تصويب هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات 5 نفر اعضاي هيئت نظارت بر انتخابات منصوب شدند.
وي بابيان اينکه حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدجوادي به‌عنوان رئيس هيئت نظارت بر انتخابات منصوب‌شده است، افزود: حسن خانجاني‌موقر، محمد نباتي، مهدي علي‌ضمير و مرتضي ديباج به‌عنوان اعضاي هيئت نظارت بر انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري در استان همدان منصوب‌شده‌اند.
74 درصد مردم استان همدان شرايط لازم را براي حضور در پاي صندوق‌هاي رأي دارند
رئيس ستاد انتخابات استان همدان نيز بابيان اينکه طبق آخرين آمار دريافتي از سرشماري نفوس و مسکن سال 95، يک‌ميليون و 288 هزار نفر معادل 74 درصد مردم استان همدان شرايط لازم را براي حضور در پاي صندوق‌هاي رأي دارند، عنوان کرد: يک هزار و 370 شعبه اخذ رأي در استان همدان پيش‌بيني‌شده است که 811 شعبه در روستاها و 559 شعبه در شهرها داير مي‌شود.
محمدابراهيم الهي تبار افزود: يک هزار و 31 شعبه ثابت و 339 شعبه سيار کار جمع‌آوري آراي مردم استان همدان را عهده‌دار هستند.
وي بيان کرد: پنجمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا در 29 شهر و حدود 910 روستاي اين استان برگزار مي‌شود.
الهي گفت: در چهار شهر استان همدان که 7 کرسي نمايندگي شوراي شهر دارند انتخابات به‌صورت الکترونيکي برگزار مي‌شود که شامل 210 شعبه اخذ رأي مي‌شود.
وي يادآوري کرد: 6 هزار و 470 تن براي حضور در انتخابات شوراهاي اسلامي نام‌نويسي کردند که 119 تن در هيئت اجرايي رد صلاحيت شدند.
وي اظهار داشت: بيشترين افراد رد صلاحيت شده در شهرستان‌هاي نهاوند با 11 نفر، همدان 6 نفر و کبودرآهنگ 5 نفر بوده است.

الهي تبار همچنين از انصراف 223 داوطلب در انتخابات شوراهاي روستاي استان و 92 داوطلب در انتخابات شوراهاي شهري خبر داد و گفت: همدان با 30 داوطلب و ملاير با 19 داوطلب که از رقابت انتخابات شوراهاي شهري انصراف داده‌اند، بيشترين انصرافي را داشته‌اند.
وي افزود: بخش مرکزي ملاير با 25 انصرافي، مرکزي کبودرآهنگ با 18 انصرافي و حوزه مرکزي همدان با 17 انصرافي بيشترين داوطلبان انصرافي را در حوزه روستايي داشته‌اند.
آمادگي استان همدان براي برگزاري انتخاباتي امن، سالم و پرشور
رئيس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: استان آمادگي لازم را براي برگزاري انتخابات امن، سالم و پرشور دارد.
الهي تبار گفت: هنر نظام در اين است که افراد، پاي صندوق بيايند و اين توفيق، هنر و قدرت نرم نظام است و لازمه آن اين است که همه به الزامات نشاط سياسي پايبند باشيم، فضاي امن ايجاد کرده و با سعه‌صدر با مسائل برخورد کنيم.
رئيس ستاد انتخابات استان همدان گفت: دستگاه اجرايي، نظارتي، قوا، نيروهاي امنيتي و همه‌کساني که مي‌توانند کاري کنند که مشارکت حداکثري رقم بخورد، موظف به انجام آن کار هستند.
الهي تبار افزود: در صورت بروز مشکل، باخرد جمعي مي‌توان مسائل را حل‌وفصل کرد ضمن آنکه اگر به داوطلبان و طرفداران هم تذکر داده شود، موارد را رعايت مي‌کنند.
معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان اضافه کرد: فضاي انتخابات را بايد بانشاط نگه داشت و محيط امني را براي حضور همه جريانات دلداده به‌نظام فراهم کرد.
رئيس ستاد انتخابات استان همدان با قدرداني از تلاش اعضاي ستاد انتخابات گفت: بايد تمامي تمهيدات لازم براي حضور حداکثري مردم در انتخابات فراهم شود.
34هزار و 600 نفر در استان همدان رأي اولي هستند
وي يادآور شد: بر اساس آخرين آمار 34هزار و 600 نفر در استان همدان رأي اولي هستند و براي نخستين بار در انتخابات 29 ارديبهشت‌ماه به‌پاي صندوق رأي رفته و رأي مي‌دهند.

رئيس کميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان نيز گفت: 700 صندوق الکترونيکي در 210 شعبه آراي چهار شهر ملاير، نهاوند، اسدآباد و تويسرکان از توابع استان همدان را در انتخابات شوراهاي شهر جمع‌آوري مي‌کند.
عباس صادقي پورياني عنوان کرد: يک هزار و 370 شعبه براي برگزاري انتخابات در استان همدان پيش‌بيني‌شده که تمامي آن‌ها نيمه الکترونيکي هستند.
وي اضافه کرد: در شعبه‌هاي نيمه الکترونيکي احراز هويت و تجميع آرا به‌صورت الکترونيکي و اخذ رأي و شمارش آرا به‌صورت دستي صورت مي‌گيرد.
وي بيان کرد: در شعبه‌هاي تمام الکترونيکي هر چهار فرايند ازجمله احراز هويت، اخذ رأي، شمارش آرا و تجميع آرا به‌صورت الکترونيکي است.
برگزاري انتخابات الکترونيک در ملاير، نهاوند، تويسرکان و اسدآباد
رئيس کميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: شعبه‌هاي تمام الکترونيک تنها براي انتخابات شوراهاي اسلامي شهرهاي ملاير، نهاوند، تويسرکان و اسدآباد بوده و انتخابات رياست جمهوري در اين شعب نيمه الکترونيکي است.
صادقي پورياني افزود: براي برگزاري انتخابات تمام الکترونيک شوراي شهر 230 ترمينال اجرا دريافت شده که اين ترمينال کار مديريت تمامي اقدام‌هاي هيئت اجرايي را عهده‌دار است.
فرمانده انتظامي همدان نيز عنوان کرد: در جريان انتخابات امنيت 100 درصدي شعب اخذ رأي فراهم خواهد شد.
حاجي محمدمهديان نسب اضافه کرد: مأموران پليس با ايجاد فضايي سالم و در سايه آرامش، زمينه حضور حداکثري مردم را در انتخابات فراهم خواهند کرد.
7000 نيروي انتظامي براي حفظ امنيت صندوق‌هاي رأي به‌کارگيري خواهند شد فرمانده انتظامي استان همدان بابيان اينکه تمهيدات لازم براي سه مرحله قبل، حين و بعد انتخابات پيش‌بيني‌شده و براي مقابله با هرگونه بي‌نظمي آماده هستيم، گفت: 7000 نفر نيروي انتظامي براي حفظ امنيت صندوق‌هاي رأي به‌کارگيري خواهند شد.
حاجي محمدمهديان نسب با اشاره به اينکه از چهار ماه قبل قرارگاه انتظامي امام علي(ع) در استان همدان تشکيل‌شده است، اظهار داشت: 3000 دستگاه خودرو در تامين‌امنيت انتخابات استفاده خواهد شد و در روز برگزاري گشت‌هاي نظارتي تدارک ديده‌شده است.

وي ادامه داد: علاوه بر حفاظت از شعب اخذ رأي مطالبات مردم و ساير مأموريت‌هاي ناجا با آمادگي بيش از قبل خواهد بود.
وي تأکيد کرد: در استان همدان به‌عنوان معبر 49 نقطه امنيتي ديده‌شده و يک بالگرد نيز تدارک ديده‌شده و جلسات مختلف با دستگاه قضايي و سپاه و استانداري براي نظم و امنيت برگزارشده است.
وي عنوان کرد: 119 دستگاه ماشين از طرف استانداري در اختيار گذاشته‌شده و کارگروه‌هاي مختلف براي نظارت بر فضاي مجازي تشکيل‌شده است.
تشکيل تعدادي پرونده تخلفات انتخاباتي در استان همدان
رئيس کميته پيشگيري از جرائم انتخاباتي همدان نيز از تشکيل تعدادي پرونده تخلفات انتخاباتي در اين استان خبر داد و گفت: اين تخلفات بيشتر مربوط به کانديداهاي شوراي شهر بوده است
سعيد گلستاني بابيان اينکه تذکرات لازم به عاملان اين تخلفات داده‌شده و پس از انتخابات به‌تمامي اين تخلفات رسيدگي مي‌شود، عنوان کرد: متأسفانه برخي کانديداها براي خريد رأي مردم، اقدام به برگزاري شام انتخاباتي مي‌کنند.
گلستاني درباره نحوه رسيدگي به پرونده‌هاي تخلفات انتخاباتي گفت: افرادي که تخلف خاصي مرتکب شده‌اند، احزار شده و تذکرات لازم به آن‌ها داده مي‌شود و پس از برگزاري انتخابات، تخلف آن‌ها در دادگاه موردبررسي قرار مي‌گيرد.
وي بابيان اينکه فضاي مجازي نيز از سوي پليس فتا مورد بررسي قرار مي‌گيرد، عنوان کرد: چند گروه در اين زمينه تخلفاتي داشتند که توسط پليس فتا شناسايي‌شده و پرونده لازم براي آن‌ها تشکيل‌شده است.
29 ارديبهشت روز سرنوشت سازي براي ملت ايران خواهد بود؛ ملتي که در طول سال ها نشان داده هميشه در صحنه و حامي نظام است و مردم قدرشناس ايران اسلامي بار ديگر به نداي رهبر فرزانه انقلاب لبيک گفته و ان شاء الله با حضور گسترده خود در انتخابات 29 ارديبهشت، مشت محکمي بر دهان ياوه گويان استکبار و دنباله روهاي آنان خواهد زد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند

به گزارش خبرنگار مهر، «غلامحسین رضوانی» نماینده مجلس یازدهم و نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت لیست انتخاباتی شورای ائتلاف (شانا) در دور اول اظهار کرد: خوشبختانه تعداد افرادی که از سرتاسر کشور در دور اول انتخاب شدند به حدی است که مجلس بعدی به موقع تشکیل خواهد شد. من یکی از کاندیدهای ائتلاف شانا و پایداری هستم و به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی پایداری، کاندیدای انتخابات شدم و به دور دوم راه یافتم؛ هر انتخابی که مردم کنند باید مورد تأیید بنده قرار بگیرد.

وی افزود: لیست ۳۰ نفر که مورد اتفاق نظر شانا و پایداری قرار گرفت، در راستای وحدت نیروهای انقلاب شکل گرفت؛ از ابتدا معتقد بودیم برای اینکه وحدت، محتوایی و عمیق باشد و خدای‌ناکرده شکلی نباشد، لازم است که گروه‌های انقلابی و طرفدار نظام جمهوری اسلامی که در مقاطع مختلف گاهی اصولگرا و ارزشی نامیده شدند، باید مراحلی را طی کنند تا به وحدت مورد نظر برسند.

این نامزد انتخابات مجلس دوازدهم گفت: حداقل وحدت، این است که یکدیگر را تخریب نکنند و در مرحله دوم، لازم و ضروری است برای اینکه وحدت آرمانی و عقیدتی باشد؛ راجع به معیارها و موازین اتفاق نظر شود و در مرحله بالاتر این است که در مصادیقی به اشتراک برسیم و به لیست سی نفره برسیم.

وی افزود: در همه مراحلی که مذاکراتی صورت گرفت سعی کردیم این چارچوب‌ها و مصادیق مورد نظر ما باشد و به این صورت نباشد که با آرمان‌گرایی افراطی، واقعیت‌ها را نادیده بگیرم. به هر حال این توافق حاصل و این لیست درست شد. ما نهایت سعی را کردیم به خصوص در مواضع سلبی تلاش شد در میان افراد لیست، کسانی نباشند که ضعف‌های عمده داشته باشند و ارزیابی من این است که در زمینه سلبی، توفیقات بزرگی داشتیم.

رضوانی در پاسخ به سوالی به مهم‌ترین موضوعات و اقدامات انجام گرفته در مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: در مجلس یازدهم ما توفیقاتی در زمینه تدوین قوانین مورد نیاز و در زمینه نظارت‌ها و همچنین در زمینه بعضی موارد که قانون داشتیم اما قانون به اندازه کافی مشکل‌گشا و رهگشا نبود، داشتیم.

وی افزود: مشخصاً قانون رفع تحریم‌های ظالمانه که به «قانون راهبردی» معروف شد و مورد تمجید و تأیید رهبر انقلاب قرار گرفت و فرمودند که این قانون، کشور را از تحیر درآورد. چون قبلاً کلی‌گویی‌هایی می‌شد اما وقتی به محتوا نگاه کردیم، تحریم‌ها نه تنها برداشته نشده بود بلکه چند برابر شد.

قانون راهبردی در مجلس یازدهم باعث شد کمتر در «چنبره فریب دشمن» قرار بگیریم

رضوانی تصریح کرد: خوشبختانه یکی از کارهای مهم مجلس یازدهم، تصویب همین قانون رفع تحریم‌های ظالمانه بود. الحمدالله ما ثمراتش را دیدیم اگرچه دشمن دست از دشمنی برنداشت اما حداقل این بود که ما کمتر در چنبره فریب دشمن قرار گرفتیم و به خواست خدا توانستیم این ترفندهای فریبکارانه دشمن را به حاشیه برانیم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: در سایر موارد نیز قوانینی در مجلس یازدهم تصویب شد؛ مانند تسهیل مجوزهای کسب و کار، مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر اتومبیل‌های لوکس و مالیات بر عایدی سرمایه از دیگر اقدامات مثبت بود.

رضوانی با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های مجلس دوازدهم اظهار کرد: معتقدم در مجلس آینده مهم‌ترین کار ما این است که به نظارت بر اجرای قوانین بپردازیم و با نظارت درست، مانع از تخطی از قوانین شویم و به موقع با ابزار نظارتی وارد شویم و مقرر کنیم آنگونه که گفته شده است، مجریان در راستای اجرای قوانین عمل کنند.

وی افزود: البته در این راستا باید توجه داشته باشیم که در مواردی به خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی که چند دهه مورد تاکید رهبر انقلاب است، مجلس آینده باید نقش ویژه ایفا کند؛ به گونه‌ای نباشد کسانی که مفسد اقتصادی یا مفسد سیاسی و مفسد عقیدتی و فرهنگی هستند، بتوانند به ارکان بالای نظام دستیابی داشته باشند.

رضوانی افزود: اگر هم کسانی قبلاً به این مسؤولیت‌ها راه یافته‌اند با نظارت درست، قانونی و با پافشاری بر موازین قانونی باید از مصادر امور برکنار شوند و جای آن‌ها، افراد صالح عهده‌دار مسؤولیت شوند. افرادی که دغدغه معیشت مردم را ندارند و بخواهند با انگ‌زدن به طرفداران معیشت مردم، آن‌ها را از صحنه خدمتگزاری برانند، نباید عهده‌دار مسؤولیت شوند.

همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند

وی با اشاره به وضعیت آرایش سیاسی مجلس دوازدهم، گفت: مردم بسیار تعیین‌کننده هستند اما بعضی به دنبال این هستند که القا کنند مردم نقش ندارند و نقش مردم نادیده گرفته می‌شود؛ اگرچه در مجلس یازدهم همه طیف‌های سیاسی حضور داشتند اما بعضی از این طیف‌های سیاسی می‌گویند همیشه ما باید اکثریت را داشته باشیم و اگر نداشته باشند، وانمود می‌کنند که اصلاً حضور ندارند.

رضوانی اضافه کرد: خوشبختانه در همه مجالسی که ما داشتیم از جمله در همین مجلس یازدهم، همه سلایق سیاسی در آن حضور داشتند. بنابراین فضای مجلس دوازدهم از نظر اینکه کسانی در آن مدعی نخواهند شد که ما حضور نداریم، یک مقدار نسبت به مجلس فعلی، بهتر خواهد شد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم گفت: همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند و ما طبیعتاً انتظار داریم که گفت‌وگوهای درون مجلس، قوی‌تر و محکم‌تر و سازنده‌تر باشد و ان‌شاء الله از میان این گفت‌وگوها آنچه که برای مردم خیر و صلاح است، فراهم شود.

رضوانی در پاسخ به دیگر سوال مهر مبنی بر اینکه شما در مجلس دوازدهم، در کدام کمیسیون حضور خواهید داشت گفت: یا در کمیسیون برنامه و بودجه خواهم بود یا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در پایان درباره به پویش رسانه‌ای با مهر انتخاب کنید، گفت: من معتقدم رسانه‌های خوبی که تعهد حرفه‌ای و انقلابی دارند و خجالت نمی‌کشند که بخواهند مثل همه جای دنیا از نظام مستقر در کشور دفاع کنند، بسیار داریم؛ آن مقداری که من با خبرگزاری مهر آشنا هستم، الحمدالله به صورت حرفه‌ای و متعهدانه با مسائل برخورد می‌کند و امیدوارم توفیقات شما به لحاظ حرفه‌ای، تعهد و نقش‌آفرینی بیشتر، روزافزون شود.

کد خبر 6087841 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است