Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز اظهار کرد: امسال که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان نیز به فکر راهکارهای ایجاد اشتغال و رفع مشکل نیروهای مازاد این واحد بوده است، از این رو با پیگیری دفتر برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان واحد، برای مرکز آموزش‌های کوتاه ‌مدت تخصصی- کاربردی، مجوز راه اندازی از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تلاش برای کسب درآمد از منابع غیر شهریه ای گفت: دیگر زمان آن رسیده که از وابستگی به شهریه دانشجویان دست بکشیم و نگرانی کمبود بودجه را به وسیله منابع غیر شهریه ای رفع کنیم، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای راه اندازی اینگونه مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان دست واحدهای دانشگاهی را باز گذاشته چه بهتر که از پتانسیل‌های موجود بهره کافی و وافی را ببریم.

فرهادی با توجه به سرمایه اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در بین خانواده‌های شهرستان شیروان افزود: با توجه به موقعیت سنجی و نیاز شهروندان شهرستان شیروان، راه اندازی مرکز آموزش‌های کوتاه ‌مدت تخصصی- کاربردی ضروری به نظر می‌رسید به همین خاطر طرح توجیهی کسب و کار راه اندازی این مرکز از سوی حمیدرضا شاه قاسمی رئیس اداره برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان واحد شیروان نوشته شد و با پیگیری‌های مجدانه وی مجوز راه اندازی آن پس از بررسی طرح کسب و کار در شورای برنامه ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان استان و سپس کمیته اقتصاد آموزش و بهره وری استان و در نهایت بررسی آن توسط سازمان مرکزی و بازدید از مکان اختصاص یافته و امکانات واحد توسط مسئول اداره آموزش های برون سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی، صادر شد.

فرهادی با بیان آمادگی کامل برای راه اندازی زودهنگام این مرکز افزود: مرکز آموزش‌های کوتاه ‌مدت تخصصی - کاربردی واحد شیروان شامل 12 بخش و دپارتمان است که کالج زبان انگلیسی، دوره های آموزشی مربوط به کارآفرینی و توسعه کسب و کار، هنر و اوقات فراغت، کلاس های آمادگی المپیادها و تیزهوشان، کلاس های آمادگی کنکور برای مقاطع ارشد و دکتری، دپارتمان حسابداری، کلاس های آموزشی در زمینه رشته کشاورزی، آموزش نرم افزارهای رشته مهندسی عمران و آب و فاضلاب، آموزش نرم افزارهای مهندسی کامپیوتر، حقوق، برگزاری دوره‌های ورزشی، مشاوره تحصیلی از ابتدایی تا کنکور را شامل می شود.

وی درباره دپارتمان‌های این مرکز به ایسکانیوز گفت: دپارتمان کالج تخصصی زبان انگلیسی شامل؛ آموزش زبان در سه مقطع کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از مبتدی تا پیشرفته و کلاس‌های آمادگی آزمون EPT و آیلتس در چهار مهارت، است. برای دپارتمان کارآفرینی و توسعه کسب و کار؛ استارتاپ ها، خلاقیت و تکنیک های تفکر خلاق، طراحی مدل کسب و کار، نوآوری نظام یافته و آشنایی با ضوابط و چگونگی راه اندازی شرکت های دانش بنیان را در نظر گرفته ایم.

فرهادی با توجه به نزدیک بودن فصل تابستان و شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان تصریح کرد: دپارتمان هنر، کلاس‌های آموزش خوشنویسی، خط تحریری، نقاشی، کلاژ، خیاطی، طراحی دوخت و چاپ سیلک روی پارچه را شامل می‌شود. در دپارتمان حقوق، آمادگی آزمون‌های وکالت، آیین نگارش قضایی و مشاوره حقوقی خانوادگی و مالی را در برمی‌گیرد.

وی درباره بخش‌های مختلف دپارتمان‌های دیگر تشریح کرد: در دپارتمان حسابداری، به آشنایی با انواع نرم‌افزارهای کاربردی حسابداری و مالی پرداخته می‌شود. دپارتمان کشاورزی شامل آموزش کشت گلخانه ای، هیدروپونیک، آموزش نرم افزارهای مورد نیاز گروه کشاورزی خواهد بود. در دپارتمان های عمران و مهندسی کامپیوتر هم نرم افزارهای تخصصی و کاربردی مورد نیاز هر رشته آموزش داده می شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان خبر داد: از بین این 12 دپارتمان برای کالج تخصصی زبان انگلیسی، مرکز مشاوره تحصیلی، کلاس‌های اوقات فراغت، در حال برگزاری جلسات اولیه و اقدامات مربوط به تبلیغات و اطلاع رسانی هستیم و آمادگی صد در صد برای شروع به کار آنها وجود دارد.

طرح کسب و کار مرکز آموزش‌های تخصصی و کاربردی کوتاه‌مدت از سال گذشته نوشته شده و اردیبهشت جاری مجوز نهایی را اخذ کرده است.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت

 بذرپاش روز جمعه در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت‌ ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

وزیر راه شهرسازی و معاونان وی امروز همچنین در جلسه شورای کاهش تصادفات رانندگی و شورای مسکن استان شرکت می‌کنند و پس از آن از ترمینال در دست ساخت شماره ۲ فرودگاه تبریز بازدید خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت