Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@09:39:57 GMT

ورود دستگاه‌های ایکس-ری باقابلیت رصد کامیون‎درحال حرکت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۱۹۶۱۱

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: دستگاه های ایکس- ری جدید پرسرعت با قابلیت بازرسی روزانه ۱۵۰۰ کامیون امروز وارد بندر شهید رجایی می شوند.

خبرگزاری مهر: مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: دستگاه‌های ایکس- ری جدید پرسرعت با قابلیت بازرسی روزانه ۱۵۰۰ کامیون امروز وارد بندر شهید رجایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول گفت: این دستگاه‌ها بیشتر در گمرکات بازرگان، دوغارون و شهید رجایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کرباسیان تاکید کرد: اولویت گمرک استفاده از دستگاه‌های ایکس- ری سیار است که اگر زمانی مرزی به هر دلیل بسته شد، قابلیت استفاده در مرزی دیگر را داشته باشد.

وی افزود: ۱۳ دستگاه ایکس ری به منظور تسریع در امور بازرسی مرزی خریداری شده است. البته بخش خصوصی نیز تصمیم دارد پنج دستگاه دیگر وارد کند که عمدتا چینی هستند.

معاون طیب‌نیا تصریح کرد: ویژگی این دستگاه‌های جدید پرسرعت بودن آنهاست، به طوری که هر یک قابلیت رصد روزانه هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون را دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات گمرک در راستای افزایش دقت در کشف قاچاق در تلاشیم دستگاه‌های ایکس- ری قدیمی را با تغییر وضعیت به پرسرعت تبدیل کنیم؛ دستگاه‌ها جدید حتی می‌توانند کامیون‌ها را در حال حرکت رصد کنند.

این مقام مسوول با اشاره به تعداد دستگاههای خریداری شده گفت: از سال ۸۰ تا ۸۴ تن‌ها چهار دستگاه از آن‌ها در گمرکات موجود بود، بین سال‌های ۸۴ تا ۹۲ فقط یک دستگاه دیگر از آن اضافه شد، اما امروز تعداد آن‌ها به ۱۲ دستگاه رسیده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کمک کنید دستگاه‌های ایکس- ری پرسرعت بیاید»، گفت: امروز این دستگاه‌ها از گمرک شهید رجایی در حال تخلیه است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از مرگ راکب موتورسیکلت بر اثر برخورد با یک دستگاه کامیون در محور دهدشت-بهبهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدمحمد موسوی از جان باختن راکب موتورسیکلت در محور دهدشت-بهبهان خبر داد و اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر حادثه واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در محور دهدشت-بهبهان، نیروهای امدادی، مأموران انتظامی و پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت با برخورد به سپر عقب کامیون جلویی واژگون شده است که بر اثر این حادثه به علت نامعلومی راکب موتورسیکلت به‌شدت مجروح شد و پس از انتقال به مرکز درمانی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در حال بررسی است، گفت: رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه شتاب بی‌مورد پرهیز کنند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

کد خبر 751397

دیگر خبرها

  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • ناسا با دوربین ۳۶ پیکسلی به اکتشاف فضا می‌رود
  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • انتقال۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون در کرمان ناکام ماند
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور