Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمودی شاه نشین با اشاره به تعداد نهایی تایید و رد صلاحیت‌شدگان افزود: از کل افرادی که در انتخابات شوراهای کشور در سراسر ایران ثبت نام کرده بودند، ۲۶۵ هزار و ۴۲۰ نفر تایید صلاحیت و ۶ هزار و ۲۹۲ نفر رد صلاحیت شدند. همچنین ۱۴ هزار و ۶۷۳ نفر هم از عرصه رقابت‌ها انصراف دادند.

به گفته محمودی شاه‌نشین، بیش از ۹۴ درصد از ثبت‌نام کنندگان روستایی و بیش از ۸۴ درصد از ثبت‌نام کنندگان شهری، در انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در ادامه گفت: ۲۳۱ هزار و ۳۴۵ نفر از ثبت‌نام کنندگان، در حوزه روستایی بودند که ۸ هزار و ۷۹ نفرشان انصراف دادند. همچنین ۲۱۹ هزار و صد نفر تایید صلاحیت و چهار هزار و ۱۶۶ نفر رد صلاحیت شدند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به تعداد تایید صلاحیت شدگان بخش روستایی گفت: این تعداد قرار است بر سر ۱۲۰ هزار و ۸۷۳ کرسی باهم به رقابت بپردازند.

او با بیان اینکه تعداد کل ثبت‌نامی های شهری ۵۵ هزار و ۴۰ نفر بودند، ادامه داد: از این تعداد، ۶ هزار و ۵۹۴ نفر انصراف دادند که در نهایت ۴۶ هزار و ۳۲۰ نفر تایید صلاحیت و دو هزار و ۱۲۶ نفر رد صلاحیت شدند. محمودی اضافه کرد: تعداد کرسی‌های شوراها در شهرها نیز ۶ هزار و ۷۳۷ عدد است که تایید صلاحیت شدگان شهر بر سر این تعداد به رقابت می‌پردازند.

محمودی شاه‌نشین در پاسخ به این سوال که آمار تایید صلاحیت شدگان در هیات‌های نظارت و اجرایی چقدر متفاوت بود، گفت: هیات‌های اجرایی صلاحیت ۲۷۲ هزار و ۹۳۰ نفر را تایید و ۹ هزار و ۲۶۱ نفر را رد کرده بودند. بعد از این مرحله، وقتی پرونده‌ها به هیات‌های نظارت آمد، تعدادی از داوطلبان انصراف دادند که در نهایت صلاحیت ۲۶۵ هزار و ۱۲۱ نفر در هیات‌های نظارت تایید و ۹ هزار و ۸۳۵ نفر رد شدند. او در ادامه با بیان اینکه با شکایت بعضی داوطلبان، بررسی پرونده‌هایشان به هیات مرکزی نظارت آمده بود، گفت: با بررسی این شکایات، صلاحیت نزدیک به ٩٠٠ نفر در هیات مرکزی نظارت تایید و ۷۹ نفر نیز صلاحیتشان رد شد.

همچنین براساس آمار منتشر شده از هیات‌های اجرایی، ۶۷ هزار و ۶۰۱ شعبه اخذ رای در کل کشور وجود دارد که ۹ هزار و ۷۵۳ شعبه از آنها، مکانیزه هستند. به گفته محمودی شاه‌نشین در ۱۴۱ شهر کشور که شوراهای ۷ و ۹ نفره دارند، انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب

.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به استناد بند (۳) و تبصره (۳) ماده (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه جلسه ۱۴۰۳/۱/۲۸ کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب مبنی بر انتخاب هیئت نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی برای حضور در کمیسیون و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات، بدین وسیله از دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت شرکت در انتخابات دعوت می‌شود.

برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به قانون، دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی به شرح زیر است:

دبیران کل داوطلب می‌توانند به مدت پنج روز از روز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ تا روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ با مراجعه به سکوی وزارت کشور یا مراجعه حضوری به اداره کل سیاسی وزارت کشوربرای نام نویسی اقدام کنند.

بررسی و اعلام نظرهیئت نظارت در خصوص داوطلبان از روز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۲ تا روز چهار شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۶ انجام و اسامی نامزد‌ها در سکوی اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معترضان نسبت به تصمیمات هیئت نظارت ۲ روز فرصت دارند تا از روز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ تا روز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰ اعتراض خود را ثبت کنند.

کمیسیون احزاب ظرف مدت ۴۸ ساعت از روز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۱ تا روز سه شنبه ۱۴۰۳/۳/۱ به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیئت نظارت اعلام می‌کند.

انتخابات روز پنج شنبه ۱۴۰۳/۳/۱۰ (انتخابات احزاب ملی راس ساعت ۰۹:۰۰ صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت ۱۴:۰۰ بعدازظهر) در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

هیئت نظارت از تاریخ برگزاری انتخابات به مدت سه روز در خصوص شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر می‌کند.

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد