Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:34:53 GMT

شور و شوق انتخابات در خرمشهر به اوج خود رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۳۶۸۱۲

شور و شوق انتخابات در خرمشهر به اوج خود رسید

این روزها چهره خرمشهر حال و هوای دیگری دارد از پل شهید جهان آرا وقتی وارد شهر خرمشهر می شویم به خیابان نقدی می رسیم انواع بنرها، پوسترها و عکس های تبلغات نامزدهای انتخاباتی به چشم می خورد و نظر بیننده را به خود جلب می کند.
بنرها با انواع مختلف مجموعه ای از چند عکس کاندیداهایی که با هم ائتلاف کردند و یا به صورت دو نفره و سه نفره و یا تک نفره در بین این تصاویر کاندیدای با لباس محلی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آستانه 29 اردیبهشت و برگزاری انتخابات سرنوشت ساز همه مردم مشتاقانه در خصوص دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنحمین دوره شوراهای اسلامی صحبت می کند و تلاش دارند تا با آگاهی و هوشیاری کامل در انتخابات حضور داشته باشند.
داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا هر کدام با شعار خاصی به صحنه آمده‌اند و در نشست ها و جلسات مختلف در ستادها، مساجد و حسینیه ها حضور یافته و ایده های خود را به مردم اعلام می کنند هر چند اکثر این کاندیداها ایده خاصی ندارند و فقط قول رفع مشکلات شهر خرمشهر را می دهند و برخی دیگر از این کاندیدا با تحصیلات عالی و با ایده خاص آمده اند ولی بیشتر مردم به طور کافی این افراد را شناسایی نکرده اند.
هواداران برخی از کاندیداها در ستادهای شورای شهر خرمشهر با پخش موسیقی و سرودهای انقلابی، یزله، توزیع شیرینی و شربت مردم سعی دارند تا رای شهروندان را به سوی خود جلب کنند.
در این دوره از انتخابات داوطلبان در فضای مجازی خود را مرد سازندگی، صداقت در گفتار و شهامت در عمل معرفی کرده و با عکس نوشته هایی متحول کردن شهر را وعده می دهند و برنامه های نوین خود را معرفی می‌‌کند.
برخی از شهروندان خرمشهری می گویند: انتخاب افراد با کفایت و اصلح می تواند مشکلات شهر را مرتفع کند در غیر این صورت مشکلات خرمشهر به قوه خود باقی می ماند.
یکی از شهروندان خرمشهر می گوید:نماینده های شورای شهر باید توانایی انجام کار و رفع مشکلات مردم و شهر داشته باشند.
احمد فیصلی با بیان اینکه مردم در انتخاب نامزدها باید دقت کافی داشته باشند، گفت:نماینده های شورای شهر منتخب مردم باید برای خدمات به شهر تلاش کنند و مجلس شورای آنها مانند شورای شهر سابق منحل شود.
یکی دیگر از شهروندان خرمشهری در این باره گفت:از همه قشر برای عضویت در شورای شهر کاندیدا شدند و به نظرم کسانی انتخاب شوند که تخصص لازم را در عمران و ساماندهی شهر داشته باشند.
منصور عزیزی افزود: در خرمشهر افراد نخبه و تحصیلکرده زیادی وجود دارد ولی تاکنون از ایده های آنها استفاده نشده و در بین کاندیداها نیز دیده می شود و مردم باید بتوانند این افراد را شناسایی و به آنها رای دهند.
وی در ادامه گفت: متاسفانه شهرستان خرمشهر گرایش و تبعیت از قومیت ها فراوان به چشم می خورد و این امر باعث عقب ماندگی شهر شده است.
به گفته معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری خرمشهر و رئیس ستاد انتخابات شهرستان، از 123 کاندیدای انتخاباتی شورای شهر خرمشهر، 102 کاندیدا تایید صلاحیت شده اند.
کاظم بهردینی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه 15 کاندیدای عضویت در شورای شهر خرمشهر رد صلاحیت شده اند، گفت:از 123 ثبت نامی نامزدهای شورای شهر شش کاندیدا انصراف داده و 15 نفر از سوی هیات نظارت استان خوزستان رد صلاحیت شدند.
وی تعداد نامزدهای انتخاباتی ثبت نامی روستاهای شهرستان را 241 نفر عنوان کرد و گفت:در مجموع 227 نفر از نامزدهای انتخاباتی شورای شهر روستا تایید صلاحیت شدند.
بهردینی تخلف نامزدهای انتخاباتی را رعایت نکردن ابعاد پوستر و عکس عنوان کرد و گفت:برخی کاندیداهای انتخاباتی ابعاد مورد نظر را رعایت نکردند و این پوسترها از سوی ستاد انتخابات جمع آوری شد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری خرمشهر بر رعایت قانون از سوی کاندیداهای انتخاباتی تاکید کرد و گفت:نامزدهای انتخابات شوراها موظفند طبق دستورالعمل قوانین و مقررات تبلیغاتی را که از سوی وزارت کشور اعلام شده، رعایت کنند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان خرمشهر همچنین با بیان برگزاری انتخابات مکانیزه و الکترونیکی در این شهرستان افزود:آموزش های لازم به نماینده های فرمانداری و بخشداری ها، کاربران در نقاط مختلف شهرستان و همچنین آموزش های لازم در مساجد، دانشگاه ها و مراکز پرجمعیت ارائه شده و تاکنون مشکلی خاصی وجود نداشت.
بهردینی افزود:برای اخذ و شمارش رای مکانیزه پس از پایان انتخابات در سریع ترین زمان ممکن نیز به کاربران ارائه شده و در این راستا رای باطله وجود نخواهد داشت.
بهردینی در بخش دیگری از سخنانش شمار عوامل اجرایی شهرستان خرمشهر را سه هزار نفر عنوان کرد و گفت: در این شهرستان، یکصد شعبه اخذ رای پیش بینی شده که 68 شعبه در شهر خرمشهر جانمایی شده است.
پنجمین دوره انتخابات شورهای شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیست و نهم اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان و شهرستان خرمشهر برگزار می شود.
7100/6125 خبرنگار: کمیله حجازی *** انتشار دهنده: سیدبهادر حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با انتشار اطلاعیه‌ای از قطع موقت برق برخی مناطق شهرستان های رشت، رودسر و املش فردا در ساعات مشخص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به منظور پاره‌ای از تعمیرات پیشگیرانه در جهت بهبود نیرورسانی، برق برخی از مناطق شهرستان‌های رشت، رودسر و املش فردا _یکشنبه، نهم اردیبهشت در ساعات مشخص قطع می‌شود.

در اطلاعیه شرکت توزیع برق استان برنامه قطع موقت برق فردا به شرح زیر است

شهرستان رشت: بلوار خرمشهر کوی امام رضا- جنب خانه بهداشت - تراشکاری آقای خانعلی یوسف زاده - بلوار خرمشهر تراشکاری جهان صنعت نبش بریدگی خرمشهر روبروی نمایشگاه ماشین سامانی - کارگاه شیرینی‌پزی یحیی جدی - بلوار خرمشهر-کوی طالقانی - بعداز بن بست از ساعت ۹ تا ۱۰

روستاهای رشت یک و سه- میدان جانبازان – بلوار خرمشهر - هنرستان فنی و حرفه‌ای دکتر آذر اندامی - خیابان شهدا- روبروی تازه آباد- پشت مجتمع ابریشم- شرکت فرآورده‌های بتونی برج ارمه گیلان - کمربندی خرمشهر از ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۱:۱۵

دبیرستان شاهد آیت الله بهجت - صفاری دبیرستان بهجت فومنی- خیابان طالقانی - روبروی سه راه معلم (بانک پاسارگاد) تأمین اجتماعی - رشت چهار-خیابان آیت الله طالقانی - ابتدای کوچه ابراهیم نژاد- خیابان نیکمرام از ساعت ۹ تا ۱۱

چابکسر (شهرستان رودسر): چاه آب شرب اوشیان - اوشیان- اردوگاه صابرین - چابکسر جنب پارک شهید انصاری - مهمانسرای شهید مطهری کمیته امداد-خیابان امام - تولید نخ قرقره گیلان – بلوار سرولات - اردوگاه شهید آیت الله مطهری -روبروی گلخانه از ساعت ۱۰ تا ۱۱

شهرستان املش: روستای گرکرود از ساعت ۹ تا ۱۱

کد خبر 748559

دیگر خبرها

  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • برق برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است