Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-05@21:38:11 GMT

بولتن خبری 27 اردیبهشت انتخابات ریاست جمهوری

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۳۷۱۰۲

بولتن خبری 27 اردیبهشت انتخابات ریاست جمهوری

گروه سیاسی: دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد. پس از اعلام نام نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده، از ۸ تا ۲۷ اردیبهشت (جمعاً به‌مدتِ ۲۰ روز) برای تبلیغات انتخاباتی فرصت دارند تا به تبلیغات انتخاباتی خود بپردازند.

به گزارش بولتن نیوز، در روزهای اخیر هر روز به حرارت سخنرانی های انتخاباتی و مناظره ها افزوده می شود و هر یک از کاندیداها سعی دارد تا با نقد عملکرد رقیب و همچنین ارائه برنامه های خود از کاندیدای دیگر پیشی بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی در اجتماع بزرگ مردم مشهد:مردم دولتی می‌خواهند که اشرافی نباشد/حقوق نجومی خلاف شئونات دولت اسلامی است/آقای روحانی چرا از مردم عصبانی هستید

سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز(چهارشنبه) در اجتماع عظیم حامیان خود که در میدان شهدای مشهد‌الرضا(ع) برگزار شد،با سلام و درود بر همه شهیدان و بر مقتدای ما اظهار داشت: باید برای تأخیر در حضور عذرخواهی کنم چون در مسیر جوانان حضور ارزشمندی داشتند و باعث شد کمی دیر خدمت شما حاضر شوم.

*هیچ قراردادی در منطقه بدون حضور ایران ممکن نیست

وی افزود: بدون تردید لطف شما به احترام اتصال این‌جانب با نظام و به‌عنوان آستان ملکوتی علی‌ابن موسی‌الرضا است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه امروز همه عزت و اقتداری که نظام ما به برکت خون شهدا دارد، گفت: روشن است که هیچ قراردادی در منطقه بدون حضور ایران ممکن نیست.

وی تصریح کرد: سایه جنگ با یک قرارداد از سر کشوری کم نمی‌شود مگر اینکه پشتوانه ملت بزرگ داشته باشد که یکی از صحنه‌های آن همین جمعیت حاضر است.

رئیسی افزود: علی‌رغم همه این عزت‌ها و اتفاقاتی که در حوزه‌های تکنولوژی افتاده امروز زندگی و معیشت و کار و کسب مردم با مشکلات جدی همراه است.

رئیسی با طرح این سوال که چرا با این همه امکانات مشکل در زندگی و کسب و کار مردم وجود دارد و مادران مارا نگران کرده است؟، اظهار داشت: چرا بیش از 50 درصد از ظرفیت صنعتی کشور تعطیل و نیمه تعطیل است.

وی با بیان اینکه به جای آنکه سرمایه کشور برای حل مشکلات به کار رود به چند نفر بدحساب تسهیلات داده می شود، تصریح کرد: چرا جوان عزیز و تحصیل کرده ما برای جست‌وجوی کار دچار مشکل شود.

*مردم با کمبود می‌سازند ولی با تبعیض هرگز

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مردم با کمبود می‌سازند ولی با تبعیض هرگز، گفت: اساس مشکلات کشور ما در چیست؟ مشکل این است که آقایان به جای اینکه رفع مشکل را در دستان مردم و جوانان بدانند در دست بیگانگان می‌دانند.

رئیسی افزود: ما معتقدیم راهکار برون‌رفت از مشکلات و رکودی که در کشور رکورد زده و کلید همه مشکلات در دستان مردم این کشور و جوانان برومند آن است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که به چه دلیل این همه امکانات کشور معطل مانده است؟، اظهار داشت: عصبانی هستید که از شما سوال می‌کند چهار سال چه کردید؟ از بیکارانی که مشکلات آنها را به سطوح آورده یا از مردمی که می گویند دیگر تحمل شنیدن خبر فساد را ندارند.

*آمدیم دیواری بلند بین چپاولگران و حقوق مردم ایجاد کنیم

وی با بیان اینکه شما به جای اینکه پاسخ مردم را بدهید رقیب‌هراسی می‌کنید و می‌گویید می‌خواهند دیوار بکشند، تصریح کرد: ما آمدیم دیواری بلند بین چپاولگران و حقوق مردم ایجاد کنیم.

رئیسی ادامه داد: می‌گویید اگر فلانی بیاید آزادی‌های زنان را محدود می‌کند؛ مگر شما بهر زنان آزادی دادید؟ خداوند زنان را آزاد خلق کرده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شما جلسه تشکیل می‌دهید و از حقوق شهروندی رونمایی می کنید، تصریح کرد: آقای روحانی حق شهروندی آن است که کارگری به دلیل بیکاری از خانواده‌اش خجالت نکشد و سفره فقرای ما کوچکتر نشود.

رئیسی با اشاره به اینکه مناسبات شما(دولت) با 15 کشور همسایه چقدر است؟، اظهار داشت: این نتیجه دیپلماسی شماست؛ مگر دیپلماسی رابطه برقرار کردن با 4 کشور است؟ ما 180 کشور در جهان داریم.

وی تاکید کرد: باید آزادی دانشجو و آزادی فرهیختگان در سخن گفتن وجود داشته باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: چرا کسانی که از شما انتقاد می‌کنند را برچسب می‌زنید؛ آیا این حق شهروندی است که کسی انتقاد کرد به او برچسب بزنید؟

رئیسی افزود: شما چرا اسم هنرمندان و زنان و اهل سنت و اقلیت‌های قومی را می‌برید ولی در عمل کار دیگری می‌کنید.

*چرا فردی 300 میلیارد وام صفر درصد گرفته

وی با طرح این سوال که آیا این حق هنرمندان است که یک هنرمند گوشه بیمارستان در غربت جان بدهد؟، گفت: من در مناظره سوال کردم؛ آیا تا حالا کسی از شما مردم بوده که وام و تسهیلات صفر درصد گرفته باشد؟ آقای روحانی، این‌ها را جواب دهید که چرا فردی 300 میلیارد وام صفر درصد گرفته و در بانک دیگری گذاشته و مالی 10 میلیارد سود بگیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آقای روحانی شما به مردم سر نمی‌زنید ولی ما با مردم در ارتباطیم؛ مردم می‌گویند ما دولتمردی می خواهیم که اشرافی نباشد.

*10 برابر مالیات را به فقرا و محرومان کمک می‌کنیم

رئیسی با بیان اینکه مردم بعد از حضور حقیر در آستان قدس فهمیدند که ما فلش را به سمت محرومان برده ایم، تصریح کرد: می‌گویید چرا آستان قدس مالیات نمی دهد؛ ما هم مالیات بر ارزش افزوده می دهیم و پولی که باید مالیات بدهیم را 10 برابرش را به فقرا و محرومان کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: من اعلام کرده‌ام که خودم و همه مدیران دولت باید درآمدشان شفاف و همه مردم مطلع باشند.

رئیسی با بیان اینکه یک دلال نفتی بوده که 10 ماه بازداشت بوده و شما (دولت) از او شکایت نمی کردید، گفت: رقیب این دولت عملکرد خود اوست و من رقیب فقر و فساد و ناکارآمدی‌ام.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه می‌گوییم چرا کشور 6 میلیون بیکار دارد ولی در برابر آن می‌گویید اینها می‌خواهند به عقب باز گردند؛ تصریح کرد: در دولت کار و کرامت معتقدیم که آزادی زنان و دانشجویان و فرهیختگان باید وجود داشته باشد.

*تحریم علمی ما کمتر از تحریم اقتصادی نیست

وی افزود: امروز تحریم علمی ما کمتر از تحریم اقتصادی نیست؛ اگر می‌گویید تحریم‌ها برداشته شده چرا انتقال پول به سفارتخانه‌های شما با مشکل انجام می شود؟ باید از کدخدا برای برداشتن پول هایتان اجازه بگیرید.

رئیسی با بیان اینکه شما با دیپلماسی التماس نمی‌توانید حق مردم را بگیرید، خاطرنشان کرد: ما در دولت کار و کرامت این چک را نقد خواهیم کرد و می توانیم با کمک همین مردم تحریم‌ها را برداریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شما نگران آزادی هستید؛ عجب! شما حرف هایتان مطابق خواست ملت نیست چون مردم می‌گویند کار می‌خواهند، ادامه داد: بنده و برادر مجاهدم آقای دکتر محمدباقر قالیباف اعلام کرده‌ایم که در کشور باید یک میلیون شغل در سال ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: آقایان تشکیک می‌کنند و می‌گویند از کجا؛ قانون می‌گوید باید این مقدار شغل ایجاد شود؛ اگر نمی‌خواهید قانون را اجرا کنید پس چرا کاندیدا شدید؟

رئیسی با تاکید بر اینکه اگر قاچاق کالا در این کشور به حداقل برسد با هر 10 میلیارد دلار یک میلیون شغل ایجاد می شود و شما می دانید ما درست می گوییم، تصریح کرد: شما گفتید پول از کجا می آوریم برای سه برابر کردن یارانه افراد کم درآمد؛بعد یکباره شب انتخابات یارانه خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی را افزایش دادید؛ از کجا پول آوردید؟

رئیسی با طرح این پرسش که چرا با تبلیغات ما صحیح می‌خواهید رای بیاورید، گفت: کشور ما مشکل کمبود آب و زمین حاصل خیز و منابع ندارد و فقط مشکل ضعف مدیریت اجرایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اولین کسی که باید در دولت مدعی فساد باشد شخص رئیس جمهور و وزیر باشد، اظهار داشت: نباید گذاشت فساد به مراحل بعد برسد و نباید در برابر گزارش دهنده فساد گارد گرفت و موضع گرفت.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من در آستان قدس نمی‌خواستم حرف بزنم؛ حیاط خلوت‌ها را شناسایی کردم و احساس کردم در یکی از شرکت‌ها اتفاقاتی می‌افتد؛ بر خلاف شما که فقط دزد دزد می‌کنید برخورد کردم ولی اعلام نکردم.

*37 سال مدافع حقوق ملت بوده‌ام

وی افزود: یکباره آقایان آمدند این مطلب را اعلام کردند و فکر کردند چیزی گیرشان آمده؛ افتخار من این است که 37 سال مدافع حقوق ملت بوده‌ام.

رئیسی با بیان اینکه اگر دولت ولخرجی‌ها و پرهزینه بودن خود را کنار بزند خیلی از مشکلات حل می شود، تصریح کرد: شما چکار کردید که هزینه دولت 2 برابر شده است؟ این ولخرجی‌ها و پرهزینه بودن‌ها باید تمام شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما در دولت کار و کرامت اجازه فساد در هیچ کدام از سازمان‌ها را نخواهیم داد، خاطرنشان کرد: شما در روزهای انتخابات حرف‌هایی می‌زنید که این حرف‌ها با شاکله شما که 20 سال کار امنیتی کردید نمی‌خواند.

*آقای روحانی؛ منافع ملی را فدای منافع شخصی نکنید

وی ادامه داد: من به شما توصیه می‌کنم آقای روحانی که منافع ملی را فدای منافع شخصی نکنید.

رئیسی با بیان اینکه ملاک من در انتخابات عقل مردم است، اظهار داشت: ظاهرا شما به عقل مردم شک دارید که اینگونه حرف ها را می‌زنید.

*هم از قالیباف و هم از میرسلیم تشکر می‌‌کنم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من از برادر مجاهدم قالیباف تشکر می‌کنم و هم از برادر عزیزم جناب میرسلیم که با من آمدند ولی به دلیل برنامه مجبور شدند بازگردند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: من از خانواده معدنچیان مظلوم و شهدای مدافع حرم نیز قدردانی می‌کنیم.

در شبکه ۴ سیما هاشمی‌طباء: دولت توان افزایش حقوق معلمان را ندارد سیدمصطفی هاشمی‌طباء کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (چهارشنبه 27 اردیبهشت‌) در برنامه پاسخ به کارشناسان شبکه چهار سیما، اظهار داشت: محیط زیستما امروز به خطر افتاده است و برای نجات آن نیازمند نیرو هستیم.

وی با بیاناینکه اصلاح کشاورزی تأثیر مثبتی بر روی محیط زیست داردگفت:ما می‌توانیم در عین اصلاح وضعیت محیط زیست کشورمان اشتغال نیز ایجاد کنیم.حل بیکاری همراه با رفع مشکلات کشور همچون محیط‌زیست امکان‌پذیر خواهد بود.با سینه زدن در مورد بیکاری مشکلی حل نمی‌شود، بلکه ما باید به دنبال راهکار بگردیم.

هاشمی‌طباء در همین زمینه به اقتصاد مقاومتی اشاره و دستورالعمل‌های آن را بسیار جامع و کامل عنوان و تاکید کرد:برای هریک از بندهای اقتصاد مقاومتی نیازمند دستورالعمل و نقشه راه هستیم؛ چراکه اقتصاد مقاومتی به تولید و صادرات توأمان توجه دارد، یعنی باید تولید صادراتی داشته باشیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه تولید صنعتی نمی‌تواند اشتغال تولید کند، اظهار کرد: رفع بیکاری را باید از طریق گردشگری حل کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که توانایی دولت شما در تعامل با سایر قوا چگونه خواهد بود، گفت: بنده فردی انعطاف‌پذیر و نرم‌خو هستم و اهل ایجاد تضاد و تحریم نیستم که البته این بستگی به طرف مقابل دارد؛ چراکه اگر طرف مقابل لجوج باشد، بنده تسلیم او نخواهم شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوریبا تأکید بر اینکه فصل‌الخطاب بین همه قوا مقام معظم رهبری است، گفت: باید در صورت بروز اختلاف به فصل‌الخطاب که رهبری هستند رجوع کرده و به نظر ایشان تمکین کنیم.من به اصل تفاهم بیشتر از لجاجت و پافشاری بر نظر خود، معتقد هستم.

هاشمی‌طباء در مورد ارز و سیاست‌ها برای تک‌نرخی کردن آن نیز تصریح کرد: تک‌نرخی کردن ارز دستاویزی برای گران‌تر شدن است. چراکه هرچقدر بخواهیم نرخ ارز دولتی را به بازار نزدیک کنیم، نرخ ارز در بازار بیشتر خواهد شد و این باعث می‌شود دولت از مابه‌التفاوت ارز درآمد کسب کند، بنابراین هیچ چاره‌ای به جز دونرخی کردن ارز نیست.

وی درباره حفظ شأن دانشمندان ایرانی اظهار داشت: جامعه باید به علما و دانشمندان احترام بگذارد و این به معنای قائل شدن امتیاز خاصی برای آن‌ها نیست، بلکه باید به علما احترام بگذارد تا آن‌ها در جامعه مؤثر باشند.اینکه به دانشمندان جامعه‌شناس ما گفته می‌شود همه آن‌ها اندیشه غربی دارند، آن‌ها را آزرده‌خاطر می‌کند و اسائه ادب به هنرمندان نیز کار درستی نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوریادامه داد:نقش دانشگاه در جامعه را بیش از هر چیز دیگری مهم می‌داند، اما دانشگاه باید کانون علم به معنای واقعی باشد، به‌عبارتی دانشگاه و مراکز علمی باید حد و حدود خود را حفظ کند تا جامعه نسبت به آنان گرایش پیدا کند.

هاشمی‌طباء با اشاره به زورگویی برخی کشورها همچون آمریکا، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم یک موجودی را که درنده‌خو است را هدایت کنیم، بلکه باید با کسانی که در مقابل ما هستند با سازشی عاقلانه و مدبرانه رفتار کنیم.ما باید از تحریک و رفتار ناخوشایند و ناعاقلانه خودداری کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش منزلت اجتماعی معلمان در جامعه چه راهکاری دارید، گفت: دریافت حقوق کمتر از بقیه مشاغل به معنای کاهش منزلت معلمان نیست.برخی معلمان به من می‌گویند که حقوق من از فلان دلال و تاجر کمتر است، من هم به آن‌ها می‌گویم شما هم بروید دلال و تاجر بشوید؛ چراکه دولت نمی‌تواند حقوق معلمان را افزایش دهد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: کسانی که در خدمت دولت هستند باید بپذیرند که امکانات دولت در همین حد است، البته کسی که می‌گوید معلمی شغل پیامبران است، در حقیقت منزلت اجتماعی خود را حفظ کرده است؛ چراکه مردم نیز نسبت به معلمان بی‌اعتنا نیستند.دولت اگر بخواهد حقوق معلمان را افزایش دهد باید ارز 3 هزار و 700 تومانی را تبدیل به 7 هزار تومان کند.

هاشمی‌طباء با بیاناینکه معلمان بدانند از لحاظ شخصیتی شأن بالایی دارند، گفت: وقتی می‌گوییم معلمی شغل انبیاست، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که انبیا هیچ‌گاه در ناز و نعمت و زندگی اشرافی نبوده‌اند. بنابراین این حقوق کم به معنای کاهش منزلت معلمان نیست، بلکه به معنای محدود بودن امکانات دولت است.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما شعارهای انتخاباتی شما تا چه میزان در جهت اهداف نظام و اهداف جامعه است، اظهار داشت: نیاز جامعه ما این است که کشورمان را از درون از دست ندهیم و زیستگاه‌مان را حفظ کنیم.شعار من حفظ ایران بوده است و این به این دلیل بود که ما داریم ایران را یکبار مصرف می‌کنیم و باید علی‌رغم استفاده از ایران، کشورمان را نیز تغذیه کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوریدر مورد یارانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: یارانه‌ها باید برای همه اقشار جامعه قطع شود و از محل آن منابعی در اختیار کمیته امداد و بهزیستی در جهت کمک به افراد محروم قرار گیرد.

هاشمی‌طباء آبیاری غرقابی و توسعه فاضلاب‌ها را از جمله راهکارهای خود احیای منابع آبی و کاهش کم‌آبی در کشور عنوان کرد.باید در کشور نهضت تصفیه آب جاری شود.

وی بیکاری را عامل اصلی اعتیاد در جامعه دانست و گفت: اگر کسی دارای شغل و خانواده باشد کمتر به سراغ اعتیاد می‌رود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر مجدداً از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش تحریم شدیم شما چه عکس‌العملی خواهید داشت، افزود: حتماً مطابق آنچه در ابتدای تحریم‌ها اتفاق افتاد نخواهد بود؛ چراکه نمی‌شود آن‌ها ما را تحریم کنند و ما مثل کبک سرمان را زیر برف ببریم.تظاهر به عدم تأثیر تحریم‌ها باعث اتلاف منابع ما می‌شود، بنابراین باید هرچه بیشتر به نیروها و توان داخل توجه کنیم.

هاشمی‌طباء در پایان تصریح کرد: آنها ما را تحریم کردند و ما به‌جای آنکه خود را تجهیز کنیم به سراغ آن‌ها رفتیم و آن‌ها ما را از در راه ندادند و ما از پنجره وارد شدیم؛ یعنی کالای کره‌ای را از دوبی تهیه کردیم.

در جمع حامیان "دولت مردم"
قالیباف: مبارزه تازه آغاز شده/ باید در این مسیر محکم پیش برویم محمدباقر قالیباف در جمع حامیان مردمى "دولت مردم" که شب گذشته برگزار شد، اظهار داشت: با همه وجودم اعتقاد داشتم و دارم که اگراین دولت تغییر نکند ما مسیر بدی را طی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز وظیفه ما تغییر این شرایط و رویکردهای غلطی است که در کشور در حال حاکم شدن است، بنده در مصلی گفتم ممکن است همه ما اختلافات سلایقی داشته باشیم که آنها به جای خود محفوظ ولیتردیدی نکنید که هدف ما تغییر این رویکردها در کشور است.

شهردار تهران از حامیان مردمی دولت مردم خواست که در روزهای پایانی تبلیغات با غیرت انقلابی، یعنی قرار دادن شهدا، مردم و مستضعفین در مقابل چشمانشان در راستای پیروزی تلاش کنند.

قالیباف تأکید کرد: مطمئن باشید این آغاز مبارزه است و ما باید در این مسیر محکم پیش رویم.

وی افزود: از همه اعضای ستاد مردمى "دولت مردم" می‌خواهم تا در این چند روز پایانی محکم در این مسیر بایستیم، شما مطمئن باشید دولت کار و کرامت آقای رئیسی هم در مسند کار بیاید ما همین مطالبه را از آنها داریم، هیچ فرقی نمی‌کند.

در جمع مردم مشهد مقدس مطرح شد روحانی: ‌نمی‌گذاریم تحریم به کشور برگردد/ همه مسئولان باید نوکر مردم ایران باشند حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم مشهد در ‌‌ورزشگاه تختی با بیان اینکه مشهد شهر شگفتی‌ها‌ست، اظهار داشت: رحمت خدا هم با خراسان است؛ سلام بر مردم غیور خراسان سلام بر خراسان رضوی، شمالی و جنوبی؛ سلام بر ‌امام رئوف‌ و سلام بر جوانان مشهد و خراسان، سلام بر دختران، سلام بر پسران، سلام بر غیورمردان سلام بر اندیشه و هنر و سلام بر دانشگاه و آزادی.

روحانی بیان کرد: مردم عزیز مشهد مقدس، خراسان عزیز، خراسان بزرگ، امروز روز سرنوشت ملت بزرگ ایران است و همه ما می‌خواهیم در روز جمعه بین فریب و صداقت یکی را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه ‌"بدانید رئیس جمهور رئیس شورای عالی دفاع است"، خاطرنشان کرد: ‌یک تصمیم درست یعنی جنگ و با یک تصمیم یعنی صلح؛ لذا دنیا و منطقه را بشناسیم.‌

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاأکید کرد:‌ ما نمی‌گذاریم تحریم به کشور برگردد.

روحانی ادامه داد: چقدر راجع به هواپیما با شما صحبت کردم؛ بحث سر هواپیما نیست بحث سر قول نماینده‌ مردم با مردم است، گفتند که هواپیما کاغذی است، بعد وقتی هواپیما رسید یکی از سران دلواپسان نامه‌ای به من نوشت که "شما سراغ هواپیما رفتی ایرباس آوردی چرا بوئینگ خریدی؟" و امروز 4 فروند هواپیمای دیگر به ایران رسید.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: شما می‌دانید که ما با مخالفان هم می‌خواهیم زندگی کنیم؛ می‌دانیم که اقلیت هم سر جای خودش باید محترم باشد.

روحانی خاطرنشان کرد: من سپاهی‌ها را ‌دوست دارم؛ سال 59 کنار سپاه و بسیج بود‌م، کار سپاه و بسیج را دوست دار‌م چرا که اینها مسئول امنیت هستند و ‌دستشان را هم می‌بوسم‌.

روحانی بیان کرد: مردم عزیز، جوانان غیور،‌ مردم مشهد و خراسان‌، ما پیشرفت کشور همراه با آرامش را می‌خواهیم‌.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: شما خیلی برای مردم نگران هستید و می‌ترسید مردم به آرزوهایشان نرسند، اما مردم روز جمعه به شما تصمیمشان را می‌گویند.

وی بیان کرد: مردم برای گرفتن جنازه یک مسلمان مجبور بودند که از چند‌ نفر پول قرض کنند، آیا دولت در این چند سال برای سلامت مردم کاری انجام نداد، چرا بی‌انصافی می‌کنید؟

روحانی اظهار داشت: دولت تلاش نکرد، وز‌را کاری نکردند؛ حداقل از پرستاران تشکر می‌کردید شما بازار نفت‌ را به عربستان دادید‌، آن را پس گرفتیم چرا از ‌زنگنه تشکر نشد؟ حداقل از کارگران تشکر می‌کردید.

وی بیان کرد: روحانی همان جوان 16ساله‌ای است که سخنرانی می‌کرد‌ در عملیات والفجر8، 73 فروند هواپیما را نابود کرد‌.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به برخی اقدامات دولت از جمله طرح تحول سلامت گفت: ما انحصار را نمی‌پذیریم.

روحانی بیان کرد: ما خراسانی‌‌ را می‌شناسیم که زادگاه مقام معظم رهبری، شهید مطهری و علی شریعتی است؛ خراسان دارای سبک ادبی، هنری ‌و دارای اشعار، هنر و بزرگان خودش است‌.

وی گفت: مردم در روز جمعه تصمیم خود را می‌گیرند لذا همه را باید به

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ

  منبع: تایم
  تاریخ انتشار: 30 آوریل 2024
  گفتگوی اریک کورتسا با دونالد ترامپ
  مترجم: لیلا احمدی
  ➖➖➖➖➖➖➖➖➖
  عصر ایران/ ترجمه: مجله آمریکایی تایم روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در گفت‌و‌گویی اختصاصی با دونالد ترامپ به بررسی برنامه‌های او درصورت انتخاب مجدد پرداخته و جلد خود را به همین‌خاطر به تصویر او اختصاص داده است. بخش دوم این گفت‌و‌گو پیش روی شما است.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
  حواسش جای دیگری است. آی‌پدِ روی میز را با انگشت پیش می‌کشد تا پلی‌لیستِ رستوران را تنظیم کند. به‌ترتیب "شینید اوکانر"، "جیمز براون" و "شبح اوپرا" پخش می‌شوند. قطعۀ محبوبش باعنوان"پرچم ستاره‌دار" هم شنیده می‌شود که متعلق به "گروه کری" است. این گروه در زمرۀ متهمانی است که به‌خاطر حمله به ساختمان کنگرۀ ایالات متحده در ششم ژانویه بازداشت شده‌اند. صدای ضبط‌شدۀ او هم روی کار است که سوگند وفاداری یاد می‌کند. این قطعه یکی از اصلی‌ترین نمادهای تجمعات ترامپ است که وحدت ملی را به سلاحی برای جان‌نثاری‌ِ حزبی مبدل می‌کند.
 
  نمایش از جایی آغاز می‌شود که دورۀ نخست ریاست او به پایان می‌رسد. حواث 6 ژانویه که درخلال آن گروهی از طرفداران ترامپ در تلاش برای براندازی و انتقال قدرت به مرکز دموکراسی آمریکا حمله‌ور شدند، لکۀ ننگی بر میراث سیاسی ترامپ است. او در پی آن است که شورش را اقدامی میهن‌پرستانه جلوه دهد. وقتی می‌پرسم که آیا به عفو این افراد فکر کرده؟ می‌گوید: «بله، قطعاً». ازآن‌جایی‌که ترامپ با ده‌ها اتهام جنایی ازجمله مداخله در انتخابات، توطئه برای فریب دولت، اختفای عمدیِ اسرار امنیت ملی و جعل سوابق تجاری برای پنهان‌کردن پرداخت‌های خنثی‌شده روبه‌رو است، می‌کوشد تا از اتهامات قانونی، نشان افتخار بسازد.
 
  در دورۀ دوم، نفوذ ترامپ بر دموکراسی آمریکا بسیار فراتر از قدرت عفو خواهد بود. شرکای سیاسی درحال زمینه‌سازی برای بازسازی ریاست‌جمهوری در راستای دکترینی به نام «تئوری اجرایی واحد» هستند که طبق آن بسیاری از محدودیت‌های تحمیل‌شده بر کاخ سفید از سوی قانون گذاران و دادگاه‌ها باید به نفع فرماندۀ کل قوا از بین برود.
 
  قدرت در هیچ حوزه‌ای مهم‌تر از وزارت دادگستری نیست و از آغاز فاصلۀ محترمانه‌ای بین رؤسای‌جمهور و مقامات اجراییِ تأیید‌شده از سوی سنا وجود داشته تا از سوء‍استفاده برای اهداف شخصی جلوگیری و از توان عظیم این نهادها در محدودکردن آزادی آمریکایی‌ها اجتناب شود؛ اما ترامپ که در اولین دورۀ ریاست‌جمهوری‌اش از تحقیقات متعدد از سوی منصوبان قضایی‌اش آسیب دیده بود، اینک در تحمیل ارادۀ خود بر وزارت دادگستری، بازرسان و دادستان‌ها بیش از پیش مصمم است.
 
  ترامپ در خلال گفتگوی ما در مارالاگو می‌گوید: «ممکن است وکلای آمریکایی را که از دستور او برای محاکمۀ شخصی امتناع می‌کنند، اخراج کند.» او به هوادارانش گفته: «در دورۀ دوم به‌دنبال تلافی علیه دشمنانش خواهد بود.» آیا این تلافی‌جویی شامل "فانی ویلیس" (دادستان منطقۀ آتلانتا) هم می‌شود که او را به دخالت در انتخابات متهم کرد یا "آلوین براگ" (دادستان منهتن در پروندۀ استورمی دنیلز) را هم دربرمی گیرد که ترامپ قبلاً گفته بود باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد؟ ترامپ تردید دارد و هیچ قولی نمی‌دهد. می‌گوید: «نه، نمی‌خواهم چنین کنم، اما کاری که آن‌ها انجام داده‌اند، وحشتناک است.»


 
  ترامپ همچنین قول داده «دادستان ویژه»‌ای برای پیگرد بایدن منصوب کند. می‌گوید: «نمی‌خواهم به بایدن صدمه بزنم. برای دفتر ریاست احترام زیادی قائلم. بااین‌حال، چند ثانیه بعد می‌گوید: «ممکن است سرنوشت بایدن با حکم آیندۀ دادگاه عالی مرتبط باشد. باید دید که آیا رؤسای‌جمهور می‌توانند به خاطر اعمالی که در زمان تصدی سمت ریاست مرتکب شده‌اند، با پیگرد کیفری مواجه شوند؟ ترامپ می‌گوید: «اگر مقامات بگویند رئیس‌جمهور مصونیت ندارد، بایدن باید به‌خاطر همۀ جرایمش تحت‌تعقیب قرار ‌گیرد.» [با این توضیح که بایدن به هیچ جرمی متهم نشده و تلاش جمهوری‌خواهانِ مجلس نمایندگان برای استیضاح او نتوانسته شواهدی دال بر جرایمش باشد»]
 
 بازرسان و مقامات سابق وزارت دادگستری از هر دو حزب معتقدند چنین اقداماتی به‌طوربالقوه برای مجری قانون آمریکا فاجعه بار است و اعتبارش را خدشه‌دار می‌کند. "مایکل‌مک‌کانل" (قاضی استیناف سابق ایالات متحده که از سوی رئیس‌جمهور جورج دبلیو بوش منصوب شده) می‌گوید: «اگر دستور دادرسی نامناسب صادر کنم، از وکلای محترم ایالات متحده انتظار دارم مخالفت کنند. اگر رئیس‌جمهور دادستان ایالات متحده را برکنار کند، طوفان بزرگی به راه خواهد افتاد.» مک‌کانل، که اکنون استاد حقوق دانشگاه استنفورد است، می‌گوید: «این اخراج می‌تواند تأثیری مشابه کشتار شنبه‌شب داشته باشد، زمانی‌که رئیس‌جمهور ریچارد نیکسون به مقامات ارشد وزارت دادگستری دستور داد بازرس ویژۀ تحقیق واترگیت* را برکنار کنند.»
 
* رسوایی واترگیت، مجموعه رخدادهایی درخلال سال‌های ۱۹۷۲–۱۹۷۵ در هتلی به همین نام در واشینگتن است که منجر به بالاگرفتن احتمال استیضاح و درنتیجه کناره‌گیری نیکسون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده شد.

 رؤسای‌جمهور طبق قانون‌اساسی این حق را دارند که وکلای ایالات متحده را برکنار کنند، اما برکناری یکی از وکلا (به‌طورخاص) به دلیل رد دستور رئیس‌جمهور بی‌سابقه است.
 
طرح‌های رادیکال ترامپ برای افزایش اقتدار ریاست‌جمهوری در سراسر کشور احساس می‌شود. تمرکز اصلی او بر مرز جنوبی است. ترامپ قصد دارد دستوراتی امضا کند که بسیاری از سیاست‌های مشابه را از دورۀ نخست ریاست‌جمهوری خود، دوباره روی کار بیاورد؛ دستوراتی مثل طرح «ماندن در مکزیک» (که مستلزم فرستادن پناهجویان غیرمکزیکی به جنوب مرز تا تاریخ دادگاهشان است)  و «عنوان 42» (که به مقامات مرزی اجازه می‌دهد مهاجران را بدون اجازۀ درخواست پناهندگی اخراج کنند).
 
  مشاوران می‌گویند ترامپ قصد دارد از گذرگاه‌های مرزی و قاچاق فنتانیل (شبه‌مرفین بسیار قوی) و کودکان به‌عنوان توجیهی برای اِعمال مجددِ اقدامات اضطراری استفاده کند. او از بودجۀ فدرال و با تخصیص پول از بودجۀ نظامی بدون تأیید کنگره، احداث دیوار مرزی را از سر خواهد گرفت. مشاوران می‌گویند سنگ‌بنای این برنامه، عملیات اخراج گسترده‌ای خواهد بود که میلیون‌ها نفر را هدف قرار می‌دهد. ترامپ در دورۀ نخست ریاست‌جمهوری خود وعده‌های مشابهی داده بود، اما می‌گوید قصد دارد در دورۀ دوم تهاجمی‌تر عمل کند. "تام هومن" (مشاور ارشد ترامپ و سرپرست سابق ادارۀ مهاجرت و گمرک) می‌گوید: «مهاجران باید اخراج شوند. آن‌ها باید از مرز خارج شوند."
 
  ترامپ برای عملیاتی در این مقیاس، بیشتر به گارد ملی برای گرد‌آوری و خروج مهاجران غیرقانونی از سراسر کشور متکی است. او می‌گوید: «اگر آنها نمی‌توانستند، از [بخش‌های دیگر] ارتش استفاده می‌کردم. وقتی می‌پرسم آیا این بدان معناست که او قانون «پوس‌کامیتاتوس» را نقض می‌کند – قانون مصوب 1878 که به‌کارگیریِ نیروی نظامی علیه غیرنظامیان را ممنوع می‌کند – به‌نظر می‌رسد ترامپ اعتنایی به معنا و بار تاریخی این قانون ندارد. می‌گوید: «خب، اینها غیرنظامی نیستند. افرادی هستند که غیرقانونی در کشور حضور دارند.» او همچنین از پلیس محلی کمک خواهد گرفت و می‌گوید حاضر به تأمین بودجه برای حوزه‌هایی که از اتخاذ سیاست‌های او سرباز می‌زنند، نیست. ترامپ می‌گوید: «این احتمال وجود دارد که برخی نخواهند مشارکت کنند و سهمی از بودجه نخواهند داشت.»
 
  ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور، 3 قاضی به دیوان عالی معرفی کرده که به لغو «رو دربرابر وید»* رأی داده‌اند و مدعیِ پایان‌دادن به حق سقط جنین طبق قانون اساسی است.
 
  *رو دربرابر وید، (Roe versus Wade) حکم تاریخیِ دیوان عالی ایالات متحدۀ آمریکا در سال ۱۹۷۳ درخصوص قانونی‌شدن سقط جنین بود که بنابرآن دیوان عالی حکم داد قانون اساسی ایالات متحده آمریکا از آزادی زن برای سقط جنین بدون محدودیت‌های مفرط دولتی پشتیبانی می‌کند.
 
  در عین‌ حال با تأکید بر این‌که ممنوعیت فدرال را امضا نمی‌کند، به‌دنبال خنثی‌کردن سوژۀ مبارزات انتخاباتیِ دموکرات‌ها بوده است. او متعهد به وتوی هرگونه محدودیت فدرال درصورت روی‌کارآمدن نیست. اکنون بیش از 20 ایالت، ممنوعیت کامل یا جزئیِ سقط جنین دارند و ترامپ می‌گوید سیاست‌های این‌چنینی باید به ایالت‌ها واگذار شود تا آنچه را که می‌خواهند، ازجمله نظارت بر بارداری زنان را انجام دهند. وقتی از او می‌پرسم: «آیا مشکلی ندارد که برخی ایالت‌ها زنان را به‌خاطر سقط جنین (فراتر از حدی که قانون اجازه می‌دهد)، محاکمه می‌کنند؟ می‌گوید: «این‌که من با این قضیه مشکل دارم یا نه، مهم نیست و کاملاً بی‌ربط است. ایالت‌ها این قبیل تصمیمات را خواهند گرفت.» این‌ در حالی‌ است که پرزیدنت بایدن گفته با اقدامات دولتیِ ضد سقط جنین در دادگاه و مقررات مبارزه خواهد کرد.
 
  متحدان ترامپ قصد ندارند در صورت بازگشت او به قدرت، در مورد سقط جنین منفعل باشند. «بنیاد هریتیج» -از اثرگذارترین سازمان‌های تحقیقاتی محافظه‌کار در آمریکا- خواستار اجرای قانون قرن نوزدهمی شده که ارسال قرص‌های سقط جنین را غیرقانونی می‌کند. کمیتۀ مطالعات جمهوری‌خواهان (RSC) که بیش از 80 درصد از کنفرانس جمهوری‌خواهِ مجلس نمایندگان را شامل می‌شود، در پیشنهاد بودجۀ سال 2025، «قانون حیات در زمان لقاح» را گنجانده است که بنابرآن حق حیات به "لحظۀ لقاح" نیز تعمیم می‌یابد. از ترامپ می‌پرسم: «اگر این لایحه روی میزش بیاید، آن را وتو می‌کند؟» ترامپ می‌گوید: « مجبور نیستم برای وتو کاری انجام دهم، زیرا ایالت‌ها این کار را انجام می‌دهند».
        
  رؤسای جمهور معمولاً محدودیت‌های زیادی برای تصویب قوانین اساسی دارند. تیم ترامپ به‌دنبال روی‌کارآوردن دو لایحه برای شروع دورۀ دوم است: "بستۀ امنیتی مرزی و مهاجرت" و "تمدید کاهش مالیات در سال 2017". بسیاری از مقررات مربوط به لایحه دوم اوایل سال 2025 منقضی می‌شوند. 

  ترامپ در حال برنامه‌ریزی برای تشدید برنامۀ حمایت‌گرایانۀ (حمایت از تولیدات داخلی) خود است و می‌گوید درنظر دارد تعرفۀ بیش از 10درصدی بر واردات و شاید حتی 100درصدی بر برخی کالاهای چینی اعمال کند.

  ترامپ می‌گوید: این تعرفه‌ها اقتصاد ایالات متحده را از تحت‌الشعاع قرارگرفتنِ تولیدات خارجی می‌رهاند و به رنسانس صنعتی در ایالات متحده دامن می‌زند. استدلال مشاورانش این است که میانگین نرخ تورم سالانه در دورۀ نخست ریاست جمهوریِ او زیر 2٪ بوده و درنتیجه تعرفه‌های ترامپ قیمت‌ها را افزایش نمی‌دهد.
 
                                                                                                                                        ادامه دارد 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دست‌های پشت پرده در انتخابات به روایت «رشیدی کوچی»
  • پخش مناظره انتخاباتی دو کاندیدای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای اردبیل
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار