Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- کمتر از يک روز مانده به انتخابات سرنوشت ساز رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا آذربايجان غربي در آمادگي کامل مهياي خلق حماسه‌اي ديگر است.

خبرگزاري مهر، گروه استانها: سکينه اسمي- دوميليون و 342 هزار نفر از مردم آذربايجان غربي واجد شرايط شرکت در انتخابات 29 ارديبهشت ماه امسال هستند که از اين تعداد، 61 هزار نفر را رأي اولي‌ها تشکيل مي‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ميزان مشارکت مردم در انتخابات سال 92، 67.2 درصد بوده و با توجه به اينکه در سال جاري جمعيت استان به بيش از سه ميليون نفر رسيده، افزايش ميزان مشارکت قابل پيش بيني است.
مقام معظم رهبري در فرمايشات خود مسئله مشارکت حداکثري را مطرح کردند و به آن تاکيد دارند زيرا مشارکت مردمي مشت محکمي بر دهان ياوه گويان، استکبار جهاني و مخالفان نظام است.
استکبار جهاني هر لحظه در تلاش براي ضربه به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است و حضور مردم در انتخابات و حماسه آفريني آنان اين تلاش‌ها را نقش بر آب مي‌کند.

2 هزار و 616 شعبه در سطح استان براي اخذ رأي پيش بيني شده است
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي از پيش بيني 2 هزار و 616 شعبه در سطح استان براي اخذ رأي در روز جمعه 29 ارديبهشت ماه خبر داد.
عليرضا رادفر در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تعداد داوطلبان انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان گفت: در مرحله اول ثبت نام براي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، تعداد 14 هزار و 319 نفر ثبت نام و اعلام داوطلبي نمودند که از اين تعداد 391 نفر از بانوان بودند.
وي افزود: تعداد ثبت نامي‌هاي دوره پنجم انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان نسبت به دوره قبل، 12.35 درصد افزايش داشته و اين آمار در خصوص بانوان، 81 درصد رشد را نشان مي‌دهد.
رادفر اضافه کرد: بعد از طي مراحل بررسي صلاحيت‌ها در هيات هاي اجرايي و نظارت، از کل ثبت نامي‌ها براي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان، 13 هزار و 38 نفر احراز صلاحيت شدند که 338 نفر آن خانم هستند.
معاون استاندار و رئيس ستاد انتخابات استان همچنين در خصوص تعداد واجدين شرايط رأي دادن در استان اظهار کرد: در سطح استان 2 ميليون و 340 هزار نفر واجد شرايط براي رأي دادن هستند که از اين تعداد 61 هزار و 800 نفر رأي اولي هستند يعني متولدين 29 ارديبهشت 1378 و ماقبل آن که مي‌توانند روز جمعه در پاي صندوق‌هاي رأي حاضر شوند.

99 صندوق صرفاً براي انتخابات رياست جمهوري پيش بيني شده است
رادفر در رابطه با تعداد شعبات ثبت نام و اخذ رأي هم گفت: در سطح استان، 2 هزار و 616 شعبه ثبت نام و اخذ رأي براي اخذ رأي مربوط به دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در روز جمعه پيش بيني شده است که از اين تعداد 1704 شعبه بصورت ثابت و 813 شعبه نيز بصورت سيار نسبت به اخذ رأي اقدام خواهند نمود.
وي افزود: علاوه بر شعب مشترک اخذ رأي براي انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سطح استان، 99 صندوق هم صرفاً براي اخذ رأي در رابطه با انتخابات رياست جمهوري پيش بيني شده که اين امرهم به اين علت است که در برخي روستاها بعلت به حد نصاب نرسيدن تعداد کانديداها و يا جمعيت، انتخابات شورا در آن روستا برگزار نمي‌شود.
رئيس ستاد انتخابات آذربايجان غربي در ادامه به برگزاري انتخابات بصورت الکترونيکي در تعدادي از شهرهاي استان اشاره کرد و گفت: در 7 شهر استان شامل خوي، سلماس، نقده، پيرانشهر، مياندوآب، بوکان و مهاباد، رأي گيري بصورت مکانيزه و الکترونيکي خواهد بود که از مردم عزيز اين شهرها درخواست مي‌شود در هنگام حضور در شعب اخذ رأي، حتماً کد داوطلبي کانديداي مورد نظر خود را به همراه داشته باشند چرا که اخذ رأي الکترونيکي از طريق کد کانديداها انجام خواهد شد.
رادفر در خصوص مدارک مورد نياز براي رأي دادن نيز افزود: داشتن اصل شناسنامه و همراه داشتن شماره ملي براي رأي دادن ضروري است.
معاون سياسي استاندار در رابطه با زمان اتمام تبليغات کانديداها نيز اظهار کرد: طبق قانون، شروع اخذ رأي ساعت 8 صبح روز جمعه 29 ارديبهشت است که در واقع داوطلبان تا ساعت 8 صبح روز پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 مي‌توانند تبليغات کنند.
وي همچنين گفت: 55 هزار نفر بعنوان عوامل اجرايي شامل اعضاي شعب ثبت نام و اخذ رأي، ناظرين، بازرسين، محافظين صندوق و ساير نيروها در انتخابات روز جمعه در سطح استان براي انجام روند اخذ رأي از مردم عزيز حضور خواهند داشت.

10 هزار ناظر در انتخابات امسال در آذربايجان غربي فعاليت مي‌کنند
رئيس دفتر هيئت نظارت و بازرسي بر انتخابات آذربايجان‌غربي گفت: 10 هزار ناظر امين در استان جذب شده تا در امر نظارت بر انتخابات فعاليت کنند.
قنبر کريم نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: 2 هزار و 916 شعبه اخذ رأي در استان کار اخذ رأي از مردم را در آذربايجان غربي انجام مي‌دهد که در اين شعب، اعضاي هيئت‌هاي اجرايي و نظارت حضور مي‌يابند.
وي با بيان اينکه آموزش‌هاي لازم براي انجام هرچه بهتر وظايف اين ناظران ارائه شده است اضافه کرد: کارگاه‌هاي آموزشي اين ناظران انجام تا روز برگزاري انتخابات ادامه مي‌يابد.
کريم نژاد ادامه داد: آشنايي با وظايف اعضاي هيئت‌هاي اجرايي و نظارت و همچنين اجراي درست قوانين انتخاباتي از جمله مواردي است که در کارگاه‌هاي آموزشي به آنها پرداخته مي‌شود.
رئيس دفتر هيئت نظارت و بازرسي انتخابات در آذربايجان غربي گفت: عملکرد مناسب هيئت نظارت مکمل اجراي هرچه بهتر هيئت‌هاي اجرايي است که در اين دوره نيز ناظران با همه توان سعي مي‌کنند تا وظايف خود را به بهترين شکل ممکن انجام دهند.
وي عنوان کرد: انتخابات جمهوري اسلامي ايران مظهر مردم باوري و نماد خداباوري است و اين يک تکليف الهي به شمار مي‌رود که بر عهده ما گذاشته شده است تا خودباوري، مردم باوري و خداباوري اين نظام به همه ثابت شود.
کريم نژاد با اشاره به اينکه نقش مردم بر انتخابات مهم است، اضافه کرد: همه کشورهاي دنيا اين انتخابات را رصد مي‌کنند و همچون انتخابات‌هاي گذشته بايد مردم ايران اسلامي، رسالت و وظيفه مهم خود را به انجام برسانند تا زمينه عزت بيشتر کشور فراهم شود.

تعداد بانوان نامزد در انتخابات پنجمين دوره شوراها 81 درصد رشد دارد
رئيس دفتر هيئت نظارت و بازرسي بر انتخابات آذربايجان غربي با بيان اينکه سلامت انتخابات و صيانت از آراي مردم وظيفه ماست، اظهار داشت: امانتداري و حق الناس بودن آرا مورد تاکيد ماست و اجازه دخالت هيچ کس را نمي‌دهيم تا زماني که اين وظيفه امانتداري را به طور صحيح انجام دهيم.
وي گفت: نظارت بر انتخابات رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي، مجلس خبرگان رهبري و همه پرسي‌ها بر عهده شوراي نگهبان است ولي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا بر عهده هيات عالي نظارت مشخص شده از سوي مجلس شوراي اسلامي است و شوراي نگهبان در آن دخالتي ندارد.
بانوان ايران اسلامي همواره در طول تاريخ پرفراز و نشيب انقلاب از دوران جنگ گرفته تا امروز و مشارکت در عرصه انتخابات، حضوري حماسي و تاثيرگذار از خود به نمايش گذاشته‌اند.
بانوان ايران اسلامي پابه پاي ساير اقشار اجتماع همواره در تاريخ پرفراز و نشيب انقلاب حضوري پررنگ و تاثيرگذار داشته‌اند و اکنون نيز مشارکت در عرصه انتخابات تداوم بخش اين حضور است.
امسال در پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در آذربايجان غربي از مجموع 13 هزار و 38 نامزد انتخاباتي 338 نفر بانوان هستند که اين آمار در مقايسه با دوره چهارم 81 درصدافزايش دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ چگونه در صندوق‌ های الکترونیکی رأی دهیم؟

بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روشن خواهد شد. قرار است دومین مرحله از این انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی برگزار شود.

دریافت 34 MB

خبرنگار: مریم همتی / گوینده: فرگاه افشار / تدوینگر: محمدرضا زمانیان

دیگر خبرها

  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • جانمایی ۵۹ صندوق الکترونیکی برای انتخابات در سوادکوه
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • ویدیو/ چگونه در صندوق‌ های الکترونیکی رأی دهیم؟
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟