Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:10:05 GMT

یونیسف: افزایش ۵ برابری شمار کودکان مهاجر بدون همراه

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۴۹۸۷۹

شمار کودکان و نوجوانان زیر سن قانونی که مجبور شده‌اند به تنهایی دست به مهاجرت بزنند و خود را به مناطق امن برسانند، نسبت به سال ۲۰۱۰ میلادی حدود پنج برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، بنا بر گزارش جدید یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) شمار کودکانی که در سطح جهان به تنهایی در سفر هستند به بالاترین میزان طی هفت سال اخیر رسیده استو از ۶۶۶ هزار کودک و نوجوان زیر سن قانونی طی سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی به دست‌کم ۳۰۰ هزار کودک بی‌سرپرست و جدا از خانواده در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کودکان در ۸۰ کشور جهان پراکنده‌اند.

در این گزارش تاکید شده است که "یک کودک، یک کودک است" و بخش قابل توجهی از این کودکان برای مهاجرت مجبور به عبور از مسیرهای بسیار خطرناکی هستند و همواره در معرض تهدید سازمان‌های جنایی و قاچاقچیان انسان قرار دارند. همین موضوع ضرورت برقراری یک سیستم محافظت جهانی برای حفاظت از آنها در مقابل خشونت، استثمار، سوء استفاده و مرگ را بیش از هر زمانی نشان می‌دهد.

بنابر گزارش یورونیوز، جاستین فورسیت، معاون اجرایی یونیسف می گوید: قاچاقچیان بی‌رحم به بهره برداری از کودکان پرداخته و از آسیب پذیری آنها به نفع خود استفاده می کنند. آنها تنها به این دلیل به کودکان کمک می کنند که بتوانند کودکان را پس از عبور از مرز برای بردگی و روابط نامشروع اجباری بفروشند. دفاع نکردن از این کودکان در قبال چنین شکارچیانی، کاری خلاف وجدان است.

آمار یونیسف از مهاجران کوچک و بدون همراه طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی

- ۲۰۰ هزار کودک بدون همراه از ۸۰ کشور جهان تقاضای پناهندگی کرده‌اند

- ۱۰۰ هزار کودک بدون همراه در مرز مکزیک و ایالات متحده آمریکا بازداشت شده‌اند

- ۱۷۰ هزار کودک بدون همراه در اروپا تقاضای پناهندگی کرده‌اند

- ۹۲ درصد از کودکانی که در سال ۲۰۱۶ و اوایل ۲۰۱۷ میلادی از مسیر دریا به ایتالیا رسیده‌اند، کودکان بدون همراه و جدا از خانواده بوده‌اند

- ۲۸ درصد از قربانیان قاچاق انسان در سراسر جهان، کودکان بوده‌اند

- جنوب صحرای آفریقا، آفریقای مرکزی و کارائیب دارای بالاترین شمار کودکانی هستند که قربانی قاچان انسان شده‌اند (بین ۶۲ تا ۶۴ درصد)

ضرورت همبستگی جهانی برای حمایت از کودکان مهاجر

یونیسف از قدرت‌های بزرگ جهان خواسته است که در شش موضوع به کودکان مهاجر کمک کنند:

- محافظت از کودکان مهاجر و پناهنده، به ویژه کودکان بدون همراه در مقابل استثمار و خشونت

- پایان دادن به بازداشت کودکان پناهجو و جایگزین کردن راه‌های عملی دیگر

- تلاش برای حفظ اعضای خانواده مهاجران و پناهجویان در کنار یکدیگر باهدف افزایش امکان محافظت از کودکان و اعطای یک جایگاه قانونی به این کودکان

- فراهم کردن امکان آموزش کودکان پناهنده و مهاجر و امکان دسترسی آنها به خدمات بهداشتی

- اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از گسترش بیگانه ستیزی، تبعیض و به حاشیه راندن کودکان در کشورهایی که در مسیر مهاجرت آنها قرار دارند

- ضرورت افزایش همبستگی عمومی با کودکان بی‌خانمان و کودکان گریخته از جنگ و خشونت و فقر

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تلاش برای شاد کردن کودکان غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از غزه، مهدکودک سراج الاقصی در شمال نوار غزه با وجود تخریب ساختمان آن و مشکلات ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی، فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود را، دوباره آغاز کرد.

در این هفت ماه، فعالیت های آموزشی در مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها متوقف شده بود. در حالی که کودکان غزه شاهد مصیبت های جنگ، ویرانی و حملات گسترده هستند و دچار اختلالات روحی شده اند، این مهدکودک بر آغاز مجدد فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود برای کودکان اصرار دارد.

 

اظهارات:
مصاحبه ها
مربی مهد کودک
کودک

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر افزایش یافت
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح