Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوان خونگرم هرمزگان؛ دیار آفتاب و شرجی امروز در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و اعلام کردند امروز آمده‌ایم تا به دنیا نشان دهیم که پای نظام و انقلابمان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازندای ساحل؛مردم قدرشناس هرمزگان همچون سایر مردم استان‌های کشور حدود چهل سال است که از روی احساس وظیفه دینی خود پای صندوق‌های رأی حاضر شده و به منتخب خود رأی می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری سال 71 در دیدار جمعی از بانوان اظهار کردند: «کسانی که در دنیای جاهل و غافل و گمراه تمدنغربی ادعا میکنند طرفدار حقوق بشرند، در حقیقت ستمگران به زن هستند. زن را به چشم یک انسان والا نگاه کنید، تا معلوم شود که تکامل و حق او و آزادی او چیست. زن را به‌عنوان موجودی که میتواند مایه‌ای برای صلاح جامعه با پرورش انسانهای والا شود نگاه‌کنید، تا معلوم شود که حقّ زن چیست و آزادی او چگونه است. زن را به چشم آن عنصر اصلی تشکیل خانواده در نظر بگیرید؛..»

زنان به عنوان نیمی از جامعه جایگاه مهمی در عرصه های مختلف کشور به خصوص در عرصه سیاسی و انتخابات دارند ازاینرورسیدگی به حقوق زنان درحوزه‌هایاقتصاد و معیشت جزءاولویت‌هاوخواسته‌هایزنان از دولتمردان است.

گفتگوی ما با تعدادی از بانوان شهری و روستایی هرمزگان را باهم می‌خوانیم:

زهرا حسینی معتقد است: زنان در این کشور در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی حتی بیش از مردان در حماسه‌های ملی نقش آفرین بوده و هستند.

وی می‌گوید: زنان ما باید در این برهه تاریخی حساس انتخاباتی علاوه بر حضور پرشور خود باید به زنان دنیا ثابت کنند که زن ایرانی براساس قانون آزاد و مستقل است و از نخستین انتخابات سال 58 تا به امروز خود را در حماسه‌های ملی سهیم می‌داند.

زهرا نظری بانوی خانه دار رودانی می‌گوید: امروز آمده‌ایم تا به دنیا نشان دهیم که مخالف تفکرات غربگرایی و اشرافیگری در این کشور هستیم.

* پای نظام و انقلاب خود هستیم

معتضدکیوانی که اصالتاً حاجی آبادی و ساکن بندرعباس است نیز با اشاره به نقش بازدارندگی حضورمردم در برابر تهدیدهای دشمنان می‌گوید: مشارکت مردم در انتخابات تأمین کننده امنیت کشور و برطرف کننده تهدید دشمنان است و هرچه این مشارکت در قالب اقشار مختلف مردمی پررنگ‌تر باشد، آن‌ها احساس ترس خواهند کرد.

مریم تهرانی مدرس دانشگاه هرمزگان انتخابات را آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و بیان می‌کند: چشم دنیا به این است که حضور مردم ایران را براساس ارزیابی‌های خود تحلیل کنند، امروز با حضور پررنگ خود به دنیا نشان خواهیم داد که ما پای نظام و انقلاب خود هستیم.

*ما زنان ایرانی برنده‌ایم

وی با بیان اینکه حضور پررنگ زنان در پای صندوق‌های رأی نشان از نقش بانوان در عرصه‌های مهم سیاسی کشور دارد، به نادیده گرفتن حق زنان در برخی کشورهای مدعی دموکراسی آمریکایی همچون عربستان سعودی اشاره کرد که حقی برای زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی‌شان قائل نیستند.

*حقوق زنان روستایی چهارسال نایدیده گرفته شد ولی بازهم آمدیم

زاکری دبیر آموزش و پرورش مدارس بندرعباس نیز می‌گوید: امروز در پای صندوق‌های رأی به دنیا نشان خواهیم داد که ما زنان ایرانی برنده‌ایم.

سمانه دیگر بانوی کشاورز شهرستان رودان نیز می‌گوید: امروز در پای صندوق‌های رأی هستیم تا به رییس جمهور آینده بگوییم شما با رأی ما مردم، انتخاب شده‌اید و نسبت به حقوق زنان روستایی که چهارسال نایدیده گرفته شد، وظیفه سنگین دارید چون ما زنان روستایی بازهم آمده‌ایم رأی بدهیم.

*به دغدغه‌های چهارساله پایان می‌دهیم

شهره گودرزی، مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان در دولت‌های نهم و دهم نیز با اشاره به جایگاه و نقش زنان در تصمیم گیری‌های ملی اظهار داشت: همه دنیا چشم و گوششان به این حضور است پس تا می‌توانیم باید صف‌های رأی گیری را پررنگ‌تر کرده و به دشمنان این نظام نشان دهیم که ما تابع رهبرمان هستیم و تا پای جان در کنار انقلابمان ایستاده‌ایم.

بشیری، کارشناس ارشد ادبیات عرب و دبیر آموزش و پرورش نیز می‌گوید: امروز در پای صندوق رأی آمده‌ایم که به دغدغه‌هایمان نسبت به چهارسال مشکلات انبوه در این کشور پایان دهیم.

وی با اشاره به برخی سخنان ناشایستی که در جریان رقابت‌های انتخاباتی بیان شد، و رهبری هم نسبت به آن‌ها واکنش نشان دادند، می‌افزاید: انتخاب صحیح است که کشور را به مسیر درست آن سوق می‌دهد و امروز وظیفه همه ما انتخاب آگاهانه است.

*سایه شوم جنگ را امروز همچون گذشته برمی چینیم

بهناز دهقانی با بیان اینکه گوش ما ایرانی‌های وطن دوست از گذاره های روی میز پرشده است، می‌گوید: امروز به دنیا و مدعیان آزادی نشان خواهیم داد که سایه شوم جنگ و گزینه‌های روی میزتان با حضور ما در حماسه‌های ملی همچون گذشته برمی چینیم.

مریم سالاری، بانوی خانه دار نیز می‌گوید: پیام ما به دنیا این است که از اول انقلاب در صحنه‌ها بوده‌ایم و امروز هم به کسی رأی خواهیم داد که حرف رهبرمان را بزند نه حرف‌های شما را تکرار کند.

*به اصرار مادر و خواهرم بزرگترم آمدم

پلاسی زاده دیگر بانوی خانه دار این شهر می‌گوید: مردم ما مشکلات زیادی دارند اما به خاطر حرف رهبر است که اینجا آمده‌ایم؛ امیدواریم این دفعه رییس جمهور و شوراها به خودشان بیایند که با رأی ما مردم به ریاست می‌رسند.

وی می‌افزاید: بعد از اینکه افراد انتخاب شدند اگر مردم را فراموش کردند بدانند به قول‌ها و وعده‌هایی که داده‌اند خیانت کردند و این بار جواب آن‌ها را خواهیم داد.

یک دانشجوی پیام نور که دوست ندارد اسمش را بگوید نیز بیان می‌کند: به اصرار مادر و خواهرم بزرگترم آمدم چون این چهارساله نه خیری از رییس جمهور دیدیم نه شوراها همه به فکر زندگی و جیب خودشان هستند نه ما مردم و دانشجوها که برای یک شهریه دادن به دانشگاه باید چقدر بدبختی بکشیم.

*به چهارسال مشکلات اقتصادی پایان می‌دهیم

محمودی زاده بانوی خانه دار بندرعباسی نیز با اشاره به این جمله رهبر انقلاب گره‌ای نیست که بازنشدنی باشد، اظهار امیدواری می‌کند: با انتخاب امروزمان به چهارسال مشکلات اقتصادی و زورگویی‌های مدعیان داخلی و خارجی پایان خواهیم داد.

مریم جوذری نیز می‌گوید: حضور پررنگ مردم ضامن انقلاب و امنیت در این کشور است امروز باید انتخابی درست داشته باشیم تا استقلال، آزادی و استکبارستیزی خود را بار دیگر به دنیا نشان دهیم.

*کسی را انتخاب می‌کنیم که در خط رهبری باشد

اسفندی دیگر بانوی خانه دار و فعال قرآنی و فرهنگی نیز با بیان اینکه دشمنان این نظام دائما علیه ایران توطئه و دسیسه چینی می‌کنند، اظهار می‌کند: امروز علاوه بر کشورهای عربی منطقه که حتی کشورهای اروپایی دچار ناامنی هستند اما ما به برکت مدیریت صحیح رهبری در امنیت هستیم امروز نیز فردی را انتخاب می‌کنیم که تفکر انقلابی داشته و در خط رهبری باشد.

سبزه پور، بانوی خانه دار نیز عنوان می‌کند: ما زنان هم به تبعیت از سخنان رهبرمان به کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها رأی خواهیم داد اما انتظار داریم بدانند که با رأی ما انتخاب شده‌اند و در قبال رأی ما مسئولیت دارند.

*بنا نداشتیم رأی بدهیم

نیکخو، بانوی فرهنگی شهرستان میناب نیز می‌گوید: انتخابات نشان دهنده اتحاد مردم ایران است، و برای این وحدت و اتحاد نیاز به شور انتخاباتی است که امروز زنان و مردان در پای صندوق‌های رأی نشان خواهند داد کشورشان را دوست دارند و همیشه در خلق حماسه‌های به یادماندنی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات چهارساله اقتصادی و معیشتی مردم و نقش مهم هم ریاست جمهوری و هم شوراها در مدیریت شهری می‌افزاید: اگرانتخاب خوبی داشته باشیم این مشکلات هم قابل حل خواهد بود و بنده به این دوره خوشبین هستم.

کمالی و سلیمی دو دانشجوی بندرعباسی هم می گویند: به خاطر مشکلات زیادی که این چهارساله بر زندگی ما قشر ضعیف تحمیل شد بنا نداشتیم رأی بدهیم اما به خاطر حرف رهبری و به خاطر اینکه به دشمنان ثابت کنیم ما پای رهبرمان و انقلابمان هستیم، امروز آمده‌ایم رأی بدهیم.

گزارش از فرنگیس حمزه یی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود

  فرمانده کل انتظامی تاکید کرد که دشمن می‌داند نظام جمهوری اسلامی ایران متکی بر ملت است و برای همین مردم را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز پنجشنبه در اجتماع حمایت از طرح نور فراجا در گلستان شهدای شهراصفهان ، افزود: دشمن دریافته است که اصل کلیدی فتح خاکریزهای ایران درنوردیدن اصل مترقی دین است که بنیان این اصل عفاف خواهران و مادران ما است.

فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: هدف دشمن زدودن حیا و غیرت با برنامه‌ریزی هدفمند است به نحوی که امروز با نشان دادن جلوه های اسلامی و قرائت قرآن از زبان زنان مکشوفه حجاب وانمود می‌کنند که می‌توان در عین بی‌حجابی قاری قرآن بود.

وی ادامه داد: این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود که همان استحاله دشمن است؛ این دشمنی مربوط به امروز و دیروز نبوده بلکه به همان سال‌های اولیه آغاز پس از انقلاب بر می‌گردد.

وی ضمن ابراز گلایه از برخی سریال‌های تلویزیونی گفت: در برخی فیلم‌ها شخصیت زنان محجبه و چادری را به نحو شایسته ای نشان نمی‌دهند و بر عکس زنان دیگر را با خصوصیات اخلاقی خیلی خوبی جلوه می‌دهند.

رادان در ادامه سخنانش به تجمعات اعتراضی دانشجویان آمریکا پرداخت و گفت: باید از بی‌بی سی ها و اینترنشنال‌ها که نوکر جیره بگیر هستند سوال کنیم از دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه و انگلیس چه خبر؟ از دختری که ستم وار به او حمله می‌شود چه خبر؟ و در نهایت از شعار زن زندگی آزادی چه خبر؟ آن‌ها دموکراسی را برای خودشان تعریف می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی گفت: امروز ما آزادی را به سبک دین و انقلابمان تعریف می‌کنیم و پلیس ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است، دشمن در برنامه‌ریزی خود به یک نکته توجه نداشت و آن مردم ما بودند.

وی ادامه داد: دشمن خیلی تلاش کرد که شبهه های فراوانی ایجاد کند؛ پلیس ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز و انقلابی است که در حقیقت با جوششی وصف ناپذیر به دنبال احیای دین خودشان هستند.

در این مراسم همسر سردار شهید زاهدی نیز طی سخنانی از نیروی انتظامی و عملکرد فرماندهی آن تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • نماینده شیراز: طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها با هم به صدا در آمده است
  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟