Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلامرضا کاتب روز جمعه در حاشیه بازدید از شعبه اخذ رای در میدان مشاهیر سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: حماسه حضور گسترده مردم ایران در انتخابات تقش مهمی در تقویت امنیت ملی و ثبات اقتصادی برای جمهوری اسلامی خواهد داشت.
وی حضور مردم در انتخابات 20 اردیبهشت را نتیجه نشاط، خردورزی و هوشمندی مردم ایران اسلامی دانست و گفت: در بازدیدی که از ساعت های آغازین رای گیری امروز از شعبه های مختلف در سمنان و سرخه انجام شد، حضور مردم در پای صندوق های رای پرشور و غیرقابل وصف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاتب تصریح کرد: شور و شعف بالایی در بین مردم برای مشارکت بالا در انتخابات وجود دارد و با استقبال در شعبه ها حضور پیدا می کنند و این نشان از علاقه و پایبندی مردم به آرمان های نظام، انقلاب و امام خمینی (ره) دارد.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان سمنان بیان داشت: پیش بینی می شود میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات بیش از دوره های قبل باشد و به شکل قابل توجهی افزایش داشته باشد.
وی ادامه داد: در استان سمنان مردم حضور گسترده نسبت به دوره های گذشته خواهند داشت و ناظران هیات نظارت بر انتخابات در شعبه های استان سمنان به صورت فعال در همه نقاط حضور دارند و روند انتخابات نیز به صورت عادی در جریان است.
وی با اشاره به برگزاری الکترونیکی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر در سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان، گفت: سامانه الکترونیکی اخذ رای در نظر گرفته شده به این منظور، مطمئن و امن است و دغدغه ای برای حفظ رای مردم وجود ندارد.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: وظیفه همه مجریان و ناظران، برگزاری انتخابات سالم، حفظ امانتداری و قانونی است.
در استان سمنان هشت شهرستان، 20 شهر و 308 روستای بالای 20 خانوار و 582 آبادی 38 هیات اجرایی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا تشکیل شده است.
در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار وجود دارد، بر اساس سرشماری عمومی سال 95، جمعیت استان سمنان 702 هزار و 360 نفر است که 508 هزار و 115 نفر شرایط رای دادن دارند.
میانگین مشارکت مردم استان سمنان در تمام انتخابات بعد از انقلاب اسلامی 73.7 درصد، در سال 92 و در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 78.2 درصد و در چهار دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 67.3 درصد بوده است.
6103/7344 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم

رییس جمهور گفت: دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مؤلفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

آیت الله رئیسی در خصوص موضوع شعار سال نیز عنوان کرد: در خصوص مساله شعار سال و جهش تولید باید تاکید کنم که همه بخش‌ها لازم است برنامه داشته باشند. بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن، شرکت‌های دانش بنیان، خدمات، انرژی و … باید اینگونه باشند و هیچ بخشی از کشور نباید در سال جهش تولید بدون برنامه باشد و این برنامه هم باید به صورت کلان و هم به صورت اقلیمی و استانی باشد.

وی ادامه داد: هر کارخانه و کارگاهی باید صاحب برنامه باشد. کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های بزرگ در حوزه کاری مختلف باید برنامه در سال جهش تولید داشته باشند و مشخص باشد در این سال جدید چه اقدامات و الزاماتی را از جمله در بحث‌های مالی دارند، ضمن آنکه لازم است بانک‌ها نیز به آنها کمک کنند زیرا آنها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

دیگر خبرها

  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان