Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-05-08@03:12:55 GMT

روند رای‌گیری با کُندی مواجه است/ تخلف خاصی رخ نداده

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۵۲۸۵۷

روند رای‌گیری با کُندی مواجه است/ تخلف خاصی رخ نداده

مازندمجلس: عضو هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه بیشترین مشکلات ناشی از تاخیر در اجرای روند انتخابات است، اظهار کرد: بعضا مهر یا تعرفه‌ها دیر رسیده و این مشکلات منجر به بروز این مشکلات شده است.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا که پس از بازدید از محل اخذ رای در مسجدالنبی تهران انجام شد، اعلام کرد: باتوجه به مسئولیت نظارتی که برعهده نمایندگان مجلس قرار گرفته، از صبح امروز ابتدا از مدرسه هاشمی و در ادامه نیز از مسجدالنبی بازدید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در ادامه روز قرار است به دیگر حوزه‌های اخذ رای در منطقه شرق و جنوب تهران میدان خراسان و نازی آباد سرکشی کنیم.

عضو هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران، در پاسخ به سوالی درباره مشکلات احتمالی در این حوزه رای گیری گفت: متاسفانه مشکل اصلی این است که روند رای گیری به کندی انجام می‌شود. بعضی از حوزه‌های رای گیری واقعا مناسب نیست. هم اکنون به یکی از مدارسی که به عنوان محل اخذ رای درنظر گرفته شده سرکشی کردیم که در این حوزه، نمازخانه مدرسه برای اخذ رای در نظر گرفته شده بود و رای دهندگان مجبور بودند کفش خود را دربیاورند و همین مسئله روند انجام مراحل رای گیری را کند کرده بود و صف طولانی تشکیل شده بود. همچنین روند شناسایی هویت افراد ازجمله تطبیق کد ملی با کندی پیش می‌رود و این مسئله نیز منجر به ایجاد وقفه در اخذ رای رای دهندگان می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره تخلفات احتمالی اعلام کرد: خوشبختانه تا این لحظه شاهد بروز تخلف خاصی نبوده‌ایم و بیشتر مشکلات ناشی از تاخیر در اجرای روند انتخابات است. بعضا مهر یا تعرفه‌ها دیر رسیده و این مشکلات منجر به بروز این مشکلات شده است.

او گفت: ناگفته نماند باوجود تعداد بالای ناظران به هر حال پوشش دادن شهر بزرگی چون تهران نیازمند درنظر گرفتن تمهیدات بیشتری است.

سیاوشی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نخستین کار در روند نظارت بر این انتخابات، ابتدا یک دبیرخانه دایر کردیم و باتوجه به اینکه برای انتخابات شوراها دبیرخانه ثابت وجود ندارد، ساماندهی و برنامه ریزی این انتخابات زمان بر است.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شده است که در ۸ حوزه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت الکترونیکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران

مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک به شرح زیر است:

۱. فرد با هر یک از مدارک هویتی پنجگانه اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت به صورت الکترونیکی احراز هویت می‌شود و در صورت تأیید، کارت تعرفه دریافت می‌کند.

۲. رأی‌دهنده کارت را در صندوق ثبت رأی الکترونیک وارد می‌کند و گزینه رأی دادن فعال می‌شود.

۳. لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد.

۴. رأی‌دهنده کد انتخاباتی نامزد مورد نظر را به صورت دستی وارد کرده و عکس و مشخصات فرد به نمایش درآمده و امکان رأی دادن فراهم می‌شود.

۵. بعد از اینکه رأی‌دهنده رأی خود را ثبت کرد، کارت تعرفه را برمی‌گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان تهران صندوق‌های الکترونیکی زیر بار می‌رود و شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک اجرا خواهد شد.
در حوزه انتخابیه تهران ۴ هزار شعبه به صورت تمام الکترونیک، آماده اخذ رأی هستند.

دومین دوره از انتخابات مجلس دوازدهم جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229499 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • راند دوم
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم؟
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک