Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-05-02@02:52:07 GMT

حضور مردم پای صندوق‌های رای خارج از تصور است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۵۳۴۶۴

حضور مردم پای صندوق‌های رای خارج از تصور است

مازندمجلس: رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به نیمه رسیده و حضور گسترده مردم در سراسر کشور مجریان و مسئولان کشوری را شگفت‌زده کرده است. صف‌های طولانی برای دریافت رای همچنان برقرار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعه 29 اردیبهشت ماه به نیمه رسیده و لحظه به لحظه بر شمار جمعیت افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر ایران در ۱۰۲ کشور و ۱۳۲ نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می‌شود.

اسامی و کدهای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به شرح زیر است:

۱-آقای سیدمصطفی آقامیرسلیم- مشهور به میرسلیم- فرزند سیدجلال-کد نامزد ۳۳

۲-آقای حسن روحانی- فرزند اسدالله-کد نامزد ۵۵

۳-آقای سیدابراهیم رئیس الساداتی- مشهور به رئیسی- فرزند سیدحاجی-کدنامزد ۶۶

۴-آقای سیدمصطفی هاشمی طبا- فرزند سیدابوالقاسم-کد نامزد ۸۸

طبق ماده ۲۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری اخذ رأی در داخل و خارج از کشور و در یک روز به مدت ۱۰ ساعت انجام می‌گیرد و در صورت ضرورت قابل تمدید است.

۱۳:۰۹/ دبیر و سخنگوی شورای نگهبان آرای خود را به صندوق انداختند

آیت‌الله جنتی دبیر و عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان رای خود را به صندوق مستقر در شورای نگهبان انداختند.

۱۳:۰۴/ پیروز واقعی این انتخابات، ملت ایران است/دشمنان هم به انتخابات آزاد در کشورمان معترفند

 آیت‌الله آملی لاریجانی پس از انداختن رای خود به صندوق، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: فارغ از نتیجه، مسلما پیروز واقعی این انتخابات، ملت بزرگ ایران است که با حضور خود، همبستگی، اتحاد و حمایت از نظام را نشان می‌دهند و ضمن خنثی ساختن توطئه‌های دشمنان در منطقه و جهان، سطح اقتدار و امنیت ملی را ارتقا می‌بخشند.

رییس دستگاه قضایی افزود: امروز دشمنان ما هم اعتراف می‌کنند که در جمهوری اسلامی، مردم با وجود همه فشارها و تحریم‌ها پای نظام ایستاده‌اند و بنا به تعبیر آنها یک روند دموکراتیک در کشورمان برقرار است و مردم آزادانه رای می‌دهند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه علاوه بر حضور در انتخابات، انتخاب اصلح نیز مولفه بسیار مهمی برای پیشرفت کشور است، اظهار کرد: ان‌شاءالله مردم شریف ایران مثل همیشه با بصیرت، هوشیاری، تامل و دقت، فرد اصلح را برای اداره قوه مجریه و همچنین افراد اصلح را برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند تا شاهد پیشرفت و اقتدار هر چه بیشتر کشور باشیم.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه حضور در انتخابات، یک عمل عبادی به شمار می‌آید و باید با نیت خالص انجام گیرد، ضمن تقدیر از اصحاب رسانه و بویژه صدا و سیما، برای همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات آرزوی توفیق کرد.

13:00/امیدوارم آگاهی، پیروز انتخابات ایران باشد

عباس آخوندی در حاشیه انداختن رای خود به صندوق در وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم میزان مشارکت بسیار بالا باشد.

او ادامه داد: من همواره نوشتم این انتخابات ویژگی بسیار پیچیده‌ای دارد و انتخاب بین خوب و خوب‌تر نیست بلکه بین آگاهی و گمراهی و همچنین بین راه و بیراه است. حضور و مشارکت مردم مهم است و نقش بالایی در آینده ایران دارد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید پیروز انتخابات کیست؟ اظهار داشت: من امیدوارم آگاهی در ایران پیروز شود.

۱۲:۵۵/ شرکت وزیر نفت در انتخابات

پیش از ظهر امروز بیژن زنگنه با حضور در حسینیه جماران در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها شرکت و رای خود را به صندوق انداخت.

۱۲:۵۵/ کیومرث پوراحمد به حسینیه ارشاد رفت

کیومرث پوراحمد با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت. وی در بدو ورود به حسینیه ارشاد مورد استقبال مردم قرار گرفت.

۱۲:۵۱/ رفتار کاندیداها و هوادارانشان  باید از فردا متفاوت باشد

غلامعلی حداد عادل با حضور در مسجد لرزاده ضمن رای دادن در جمع خبرنگاران گفت: مردم از عملکرد صدا وسیما در ایام تبلیغات راضی هستند و این سازمان توانست با فرصت‌هایی که به طور مساوی در اختیار کاندیداها گذاشته بود عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

او درباره اینکه این حضور مردم چه پیام برای کاندیداها خواهد داشت، افزود: این جمعه نقطه عطف انتخابات ریاست جمهوری است و باید رفتار کاندیداها و هوادارانشان از فردا متفاوت باشد. تا دیروز رقابت سنگین و شدید بود هرکسی با حرارت از نامزد خود حمایت می‌کرد اما از فردا روز دیگری فرا می‌رسد.

حدادعادل ادامه داد: منظره باشکوهی که در انتخابات دیده می‌شود این است که مردم با وجود اختلاف نظر تمرین می‌کنند کنار هم زندگی کنند به جای اینکه اسلحه به روی هم بکشند و قشون‌کشی کنند در کنار هم نامزد خود را تبلیغ می‌کنند این نشانه فرهیختگی ملت و بلوغی است که از انقلاب گرفتند.

حدادعادل گفت: حضور مردم در پای صندوق رای یکی اعتقاد به آزادی و دیگری اعتماد به نظام را نشان می‌دهد.

او افزود: مردم به این دو مساله اعتقاد دارند و پای صندوق رای می‌آیند این مساله در حفظ ثبات نظام اسلامی موثر  است بنابراین ملت ایران پیروز نهایی است چون با یک عمل ملیت خود را نشان می‌دهد. این انتخابات ملیت ما را نشان می‌دهد.

۱۲:۴۶/ حضور شکوری‌راد، میردامادی و آذر منصوری پای صندوق رای

محسن میردامادی، علی شکوری‌راد دبیرکل اتحاد ملت در کنار آذر منصوری، امیرآریا زند و زهرا مجردی با حضور در پای صندوق‌های رای، نام نامزد مورد نظر خود را برای انتخابات روی برگه‌های رای نوشتند.

۱۲:۴۲/ شماره‌های تماس برای ارائه گزارش تخلف احتمالی در فرآیند انتخابات اعلام شد

قدرت الله سیف دبیر هیات بازرسی انتخابات استان تهران گفت: ضمن دعوت از مردم به منظور حضور در انتخابات و اخذ رای خواهشمند است در اسرع وقت در حوزه‌های رای گیری حضور یابند و حضور خود رو به ساعات پایانی موکول نفرمایند.

وی افزود: بازرسین انتخابات استان در سر هر صندوق با وظیفه نظارت و هماهنگی و رسیدگی به تخلفات احتمالی و یا اختلافات در فرایند برگزاری انتخابات تا پایان فرایند انتخابات و اعلام نتایج قطعی حضور دارند و مردم از بایت جلوگیری از بروز هرگونه اختلالی در فرایند رای گیری و شمارش اراء اسوده خاطر باشند.

دبیر ستاد انتخابات در ادامه گفت: مردم عزیز در صورت مشاهده تخلفات و خلل در فرایند انتخابات و رای گیری در شعب اخذ رای به بازرسین حاضر در سر هر صندوق که دارای کارت شناسایی هستند مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۸۶۴۶۹۴ و یا شماره پیامک ۰۹۱۹۸۸۸۸۳۱۵ و شماره فکس ۸۸۸۶۵۱۷۷ ارتباط برقرار کنند.

۱۲:۴۴/ حضور جمعی از وزرا و معاونین رییس‌جمهور در وزارت کشور

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی، عباس آخوندی و زهر احمد پور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر در وزارت کشور حاضر و رای خود را در صندوق انداختند.

۱۲:۴۴/ با تبلیغات له یا علیه نامزدهای انتخاباتی برخورد می‌شود

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: با هرگونه تبلیغ برعلیه نامزدها و بر عکس برخورد خواهد شد.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۸ خود خطاب به نمایندگان فرمانداران در سراسر کشور اعلام کرد: هر گونه تبلیغات در محل شعبه یا اطراف آن ممنوع است و با فرد یا افرادی که به هر شکلی به تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی اقدام کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

متن کامل این اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نمایندگان محترم فرماندار در سراسر کشور توجه نمایند با توجه به ممنوعیت هرگونه تبلیغات انتخاباتی در روز رأی‌گیری، چنانچه در محل شعبه یا اطراف آن یا صف انتظار رأی دهندگان فرد یا افرادی به هر شکلی اقدام به تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی می نمایند، سریعاً دستور فرمائید موضوع پیگیری و برخورد قانونی صورت پذیرد.

۱۲:۴۱/ بازدید ظریف از ستاد انتخابات خارج از کشور در وزارت خارجه

محمدجواد ظریف ظهر روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور در وزارت خارجه از ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در وزارت خارجه بازدید کرد.

در جریان این بازدید حسن قشقاوی مدیر کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور و همچنین محمدی مدیر کل امور ایرانیان خارج از کشور در وزارت خارجه حضور داشتند.

صبح امروز ظریف به همراه همسرش در ساعات اولیه رای گیری با حضور در حسینیه جماران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراها شرکت کرد.

۱۲:۳۸/ برای طی شدن مسیر عقلانیت به پای صندوق رای بروید

مهدی هاشمی فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و احسان مازندرانی روزنامه‌نگار زندانی صبح امروز در زندان اوین رای خود را به صندوق سیار شماره ١٨٣ اوین انداختند.

فرزند آیت‌الله هاشمی و احسان مازندرانی از مردم خواستند در ساعات باقیمانده به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و به حسن روحانی و لیست امید در شوراهای سراسر کشور رای بدهند.

۱۲:۳۷/ هشتمین اطلاعیه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور هشتمین اطلاعیه خود را منتشر کرد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با توجه به گزارش‌های واصله از عدم همکاری بعضی شعب اخذ رای با بازرسان اعزامی از سوی هیات‌های نظارت کل کشور اعلام می‌دارد:

با توجه به هماهنگی به عمل آمده میان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و وزارت محترم کشور برای فعالیت بازرسان این هیات، براساس بخشنامه شماره ۷۷۶۵ که در تاریخ ۲۶/۰۲/۱۳۹۶ از سوی آن وزارتخانه ابلاغ شده و قطعا لازم‌الاجرا است، کلیه حوزه‌های رای‌گیری موظف به همکاری با بازرسان فقط در قبال ارایه کارت شناسایی بازرسی هستند.

۱۲:۳۶/ روند رای‌گیری با کُندی مواجه است/ تخلف خاصی رخ نداده

عضو هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه بیشترین مشکلات ناشی از تاخیر در اجرای روند انتخابات است، اظهار کرد: بعضا مهر یا تعرفه‌ها دیر رسیده و این مشکلات منجر به بروز این مشکلات شده است.

طیبه سیاوشی که پس از بازدید از محل اخذ رای در مسجدالنبی تهران انجام شد، اعلام کرد: باتوجه به مسئولیت نظارتی که برعهده نمایندگان مجلس قرار گرفته، از صبح امروز ابتدا از مدرسه هاشمی و در ادامه نیز از مسجدالنبی بازدید کردیم. همچنین در ادامه روز قرار است به دیگر حوزه‌های اخذ رای در منطقه شرق و جنوب تهران میدان خراسان و نازی آباد سرکشی کنیم.

عضو هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران، در پاسخ به سوالی درباره مشکلات احتمالی در این حوزه رای‌گیری گفت: متاسفانه مشکل اصلی این است که روند رای گیری به کندی انجام می‌شود. بعضی از حوزه‌های رای گیری واقعا مناسب نیست. هم اکنون به یکی از مدارسی که به عنوان محل اخذ رای درنظر گرفته شده سرکشی کردیم که در این حوزه، نمازخانه مدرسه برای اخذ رای در نظر گرفته شده بود و رای دهندگان مجبور بودند کفش خود را دربیاورند و همین مسئله روند انجام مراحل رای گیری را کند کرده بود و صف طولانی تشکیل شده بود. همچنین روند شناسایی هویت افراد ازجمله تطبیق کد ملی با کندی پیش می‌رود و این مسئله نیز منجر به ایجاد وقفه در اخذ رای رای دهندگان می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره تخلفات احتمالی اعلام کرد: خوشبختانه تا این لحظه شاهد بروز تخلف خاصی نبوده‌ایم و بیشتر مشکلات ناشی از تاخیر در اجرای روند انتخابات است. بعضا مهر یا تعرفه‌ها دیر رسیده و این مشکلات منجر به بروز این مشکلات شده است.

او گفت: ناگفته نماند باوجود تعداد بالای ناظران به هر حال پوشش دادن شهر بزرگی چون تهران نیازمند درنظر گرفتن تمهیدات بیشتری است.

سیاوشی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نخستین کار در روند نظارت بر این انتخابات، ابتدا یک دبیرخانه دایر کردیم و باتوجه به اینکه برای انتخابات شوراها دبیرخانه ثابت وجود ندارد، ساماندهی و برنامه‌ریزی این انتخابات زمان بر است.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: رئیسی ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

انتهای پیام/



کد خبر: 1229145 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد