Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین اطلاعیه های وزارت کشور و هیئت مرکزی‌ نظارت در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا

اطلاعیه شماره (23)ستاد انتخابات کشور
به اطلاع کلیه جوانان برومند میهن اسلامی ایران می رساند، سن انتخاب کنندگان در کلیه انتخابات جاری 18 سال تمام می باشد. یعنی کلیه متولدین روز 29 اردیبهشت ماه سال 1378 و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای در انتخابات شرکت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




اطلاعیه شماره (22)ستاد انتخابات کشور
نظر به اینکه در برگهای رأی انتخابات شوراهای اسلامی، قسمتی برای نوشتن کد نامزدها در نظر گرفته شده است، به اطلاع هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند اگر چه نوشتن کد نامزدها بخصوص در مواردی که تشابه اسامی نامزدها وجود دارد، در زمان شمارش آراء از تضییع حقوق ایشان جلوگیری می کند ولی چنانچه در برگهای رأی اسم نامزد نیز نوشته شود، کفایت می کند .


اطلاعیه شماره (21)ستاد انتخابات کشور
همانگونه که مسئولین محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی آگاهی دارند، در شناسنامه های موجود، صفحه چهارم یا آخر، اختصاص به انتخابات دارد لذا باید مهر انتخابات در اولین مربع خالی بعد از مهرهای ثبت شده انتخابات گذشته در صفحه مخصوص انتخابات زده شود.ضمناً چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات در قسمت مناسبی از صفحه توضیحات شناسنامه ضرب می گردد. توجه نمایید که کارتهای منضم به شناسنامه که مخصوص ضرب مهرهای اضطراری است هیچگونه ارتباطی به انتخابات ندارد و به هیچ عنوان نباید در این امر از آن استفاده شود.


اطلاعیه شماره 9 هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور اعلام می‌دارد در حوزه‌هایی که فرآیند رای‌گیری به صورت دستی انجام می‌پذیرد، بر اساس بند اول از قسمت دال ماده ۶۷ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و بند اول از قسمت دال ماده 68 آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی روستا و بخش (اصلاحی سال ۸۵) «تعرفه اخذ رای بدون مهر هیات نظارت باطل است».در این ماده آمده است؛ «پس از ثبت‌نام از رای‌دهنده، متصدی ثبت‌نام، برگ رای را بعد از ممهور نمودن به مهر انتخابات به رای‌دهنده می‌دهد».هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورهای اسلامی کشور از عموم هموطنان می‌خواهد پس از دریافت تعرفه انتخاباتی، نسبت به ممهور بودن آن مطمئن باشند.

اطلاعیه شماره (20)ستاد انتخابات کشوربه اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند که اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز شناسنامه قابل قبول نمی باشد. ضمناً به کلیه رأی دهندگان گرامی در انتخابات ریاست جمهوری توصیه می شود جهت تسهیل و تسریع در روند اخذ رای کارت ملی خود را همراه داشته باشند.آن دسته از هموطنان محترم که شماره ملی خود را نمی دانند، برای اطلاع از شماره ملی می توانند از طریق تماس تلفنی با ادارات ثبت احوال، شماره ملی خود را دریافت نمایند.


اطلاعیه شماره (19)ستاد انتخابات کشور
به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می رساند از آنجا که در انتخابات ریاست جمهوری هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای مراجعه رأی دهندگان به شعب اخذ رأی وجود ندارد، همه واجدین شرایط می توانند در نقاط مختلف کشور اقدام به رأی دادن نمایند.بنابراین آن دسته از هموطنان ، که به هر دلیل امروز در شهر محل سکونت خود حضور ندارند می توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه در دسترس با انداختن رأی خود، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمایند.لازم به ذکر است در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی تنها کسانی حق رأی دادن دارند که در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا در دوره مذکور رای نداده باشند.همچنین در انتخابات شوراهای اسلامی فقط در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت رأی دهندگان یا افراد تحت تکفل ایشان باید حداقل در یکسال اخیر ساکن حوزه انتخابیه مربوطه باشند.


اطلاعیه شماره 8 هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با توجه به گزارش‌های واصله از عدم همکاری بعضی شعب اخذ رای با بازرسان اعزامی از سوی هیات‌های نظارت کل کشور اعلام می‌دارد:با توجه به هماهنگی به عمل آمده میان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و وزارت محترم کشور برای فعالیت بازرسان این هیات، براساس بخشنامه شماره 7765 که در تاریخ 26/02/1396 از سوی آن وزارتخانه ابلاغ شده و قطعا لازم‌الاجرا است، کلیه حوزه‌های رای‌گیری موظف به همکاری با بازرسان فقط در قبال ارایه کارت شناسایی بازرسی هستند.


اطلاعیه شماره 7 هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور
با توجه به اهمیت نظارت بر انتخابات و به منظور صیانت از آرای ملت، هیات مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی کشور آماده دریافت گزارش‌های مردمی از سراسر کشور است.به همین منظور این هیات از طرق زیر آماده دریافت گزارش‌ها و نظرات عموم مردم است:1- شماره تلفن 77513653-0212- آدرس پستی: تهران، خیابان مجاهدین اسلام، کوچه شهید غلامیان، پلاک 12


اطلاعیه شماره (18)ستاد انتخابات کشور
نمایندگان محترم فرماندار در سراسر کشور توجه نمایند با توجه به ممنوعیت هرگونه تبلیغات انتخاباتی در روز رأی گیری ، چنانچه در محل شعبه یا اطراف آن یا صف انتظار رأی دهندگان فرد یا افرادی به هر شکلی اقدام به تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی می نمایند، سریعاً دستور فرمائید موضوع پیگیری و برخورد قانونی صورت پذیرد.ستاد انتخابات کشور


اطلاعیه شماره (17)ستاد انتخابات کشور

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند،ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رأی بودن مراجعه کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد 1378.2.29 یا قبل از آن بودن می‌باشد.ضمناً یادآوری می شود در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت برای اخذ رأی انتخابات شوراهای اسلامی، رعایت شرط سکونت رأی دهنده یا افراد تحت تکفل ایشان در یکسال اخیر در حوزه انتخابیه مربوطه الزامی است.


اطلاعیه شماره (16)ستاد انتخابات کشور
اعضای محترم شعبه اخذ رای و نمایندگان فرماندار توجه نمایند ، افراد بی سواد ، روشندلان ، یا افرادی که به هر دلیل قادر به نوشتن رای خود نیستند می توانند از فرد مورد اعتماد همراه خود برای نوشتن برگ رای استفاده کنند .


اطلاعیه شماره (15)ستاد انتخابات کشور
اعضای محترم شعب و نمایندگان فرماندار توجه نمایند با توجه به همزمانی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، رأی دهندگان هیچ الزامی برای رأی دادن در هر دو انتخابات جاری را ندارد و ایشان مخیّرند بنا به تشخیص درهر یک از انتخابات جاری نسبت به رأی دادن اقدام نمایند. مقتضی است اقدام مغایر صورت نپذیرد.

اطلاعیه شماره (۲) هیات مرکزی نظارت بر انتخابات
هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری طی اطلاعیه‌ای آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مردمی اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، متن این اطلاعیه به شرح زیرمی‌باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به اهمیت نظارت بر انتخابات و نقش تعیین کننده گزارش‌های مردمی در حفظ سلامت انتخابات و صیانت از آراء ملت، بدین وسیله هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مستند و مستدل عموم مردم از طرق زیر اعلام می‌نماید:۱) شماره تلفن های ۴ ـ۶۴۳۶۲۸۶۰۲) تلفن گویا به شماره ۶۶۴۰۱۰۱۲ جهت دریافت پیام‌های صوتی و نمابر.۳) پست الکترونیکی به آدرس: info@shora-gc.ir۴) آدرس پستی: تهران، خیابان امام خمینی(ره) ، روبروی دانشکده افسری امام علی(ع)، خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان.
هیأت مرکزی نظارت بر انتخاباتدوازدهمین دوره ریاست جمهوری

اطلاعیه شماره (14)ستاد انتخابات کشور
به اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی حوزه های انتخابیه ای که همزمان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و یا میاندوره ای مجلس شورای اسلامی را برگزار می نمایند، توصیه می¬شود اولاً به رأی دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند. ثانیاً توجه داشته باشند که برگهای رأی هر انتخابات درصندوق مربوط به همان انتخابات انداخته شود.


اطلاعیه شماره (13) ستاد انتخابات کشور
به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد . لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود . همچنین اگر در طول زمان رأی گیری َآثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند ، آنها را نیز امحاء نمایند.


اطلاعیه شماره (12)ستاد انتخابات کشور
به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی تأکید می نماید، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته و در تمام طول مدت اخذ رأی ، روشن نگهدارند تا دستور العملهای فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد مورد عمل قرار دهند.اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد .


اطلاعیه شماره (11)ستاد انتخابات کشورنظر به آغاز اخذ رأی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و اولین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه "اصفهان"، "اهر وهریس"، "مراغه وعجب شیر"و بندرلنگه، بستک و پارسیان" به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند که طبق گزارش های دریافتی از ستادهای انتخابات استانها و شهرستانها ، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت 8 صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می باشند .


اطلاعیه شماره (1) هیات مرکزی نظارت بر انتخابات
هیئت مرکزی ‌نظارت بر انتخابات نخستین اطلاعیه خود را منتشر کرد.متن اطلاعیه شماره (1) هیئت مرکزی ‌نظارت بر انتخابات به این شرح است:ضمن حمد و سپاس الهی و ارج نهادن به حضور پرشور ملت قهرمان ایران اسلامی، به اطلاع می‌رساند از آنجا که نظارت بر انتخابات صرفا بر عهده شورای نگهبان می‌باشد لذا هیچ شخص یا مجموعه‌ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست گفت : تبلیغات نامزدها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید در چارچوب قانون انجام شود .

ابوالحسن معماری افزود : در این نشست  ابهامات و سوالات  نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در خصوص تبلیغات و مقررات انتخابات مورد بررسی قرار گرت .

همچنین در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان برای تعیین نمایندگان دو نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد