Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@22:44:23 GMT

حضور پرشور ایرانیان مقیم باکو در پای صندوق های رای

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۵۴۲۷۹

حضور پرشور ایرانیان مقیم باکو در پای صندوق های رای

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، ازدهام پرحجم ایرانیان مقیم و گردشگران حاضر در جمهوری آذربایجان در پای صندوق رای مستقر در ساختمان شماره دو سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو که با علاقه ای خاص در این انتخابات شرکت و به آینده توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران رای می دهند، قابل توجه است.
«علی عزیزی» یکی از ایرانیان مقیم باکو در این باره می گوید: همان طوری که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی هر ایرانی اعلام کردند، من نیز بنا بر فرمایش ایشان در این انتخابات حاضر شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در گفت وگو با ایرنا افزود: همه ایرانیان چه در داخل کشور و چه در خارج از آن باید با حضور در این انتخابات رای خود را به فرد مورد نظر بدهند تا همچنان کشورمان در همه جای دنیا به عنوان کشوری آزاد شناخته شود.
رامین کلاوری دیگر شهروند ایرانی که برای حضور در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی باکو در جمهوری آذربایجان به سر می برد نیز گفت: من اهمیت خاصی برای سرنوشت آینده کشورم قایل هستم و به همین دلیل در این انتخابات شرکت کرده ام.
«ایوب صدیقی» بازرگان ایرانی مقیم باکو نیز در این باره گفت: شرکت در انتخابات وظیفه هر ایرانی است و با حضور در پای صندوق های رای به سرنوشت آینده کشورمان رای می دهیم و آینده کشور برای هر ایرانی از اهمیت خاص برخوردار است.
در اولین ساعات برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در باکو، اعضای کاروان ورزشی 3000 نفره جمهوری اسلامی ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی نیز در شعبه اخذ رای در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو حاضر شده و به نامزد مورد نظر خود رای دادند.
با توجه به این که اغلب ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان در باکو پایتخت این کشور بسر می برند، یک شعبه اخد رای در ساختمان شماره دو سفارت کشورمان دایر شده است.
همچنین یک شعبه اخد رای در سرکنسولگری کشورمان در شهر نخجوان برای ایرانیان مقیم این جمهوری خودمختار دایر شده است.
در حال حاضر نزدیک به پنج هزار ایرانی در جمهوری آذربایجان اقامت دارند و همچنین تعدادی از شهروندان کشورمان نیز به عنوان گردشگر به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند.
رای گیری از شهروندان ایرانی در جمهوری آذربایجان تا ساعت 18 به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

303

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در بخشی از این پیام امده است: اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با شکوه هرچه تمام به میزبانی مردم ولایتمدار شهر ستان کهگیلویه که پیوسته تجلی انقلاب و سرآمد ایثار و شهادت و سرافرازی است، بار دیگر فضای ایران عزیز را به عطر شهید و شهادت معطر ساخت.

این حضور بی‌مانند و پر شور و شعور و خلق حماسه ای دیگر از مردم شریف شهرستان در مراسم استقبال و برگزاری اجلاسیه شهدای والا مقام، نشان از آگاهی، بصیرت و دلدادگی همیشگی دیار ولایتمدار بلاد شاپور به شهدا، نظام و انقلاب و ولایت است که مسلماً اجر و پاداش آن در نزد خدا و شهدا محفوظ خواهد ماند.

بی شک دستاورد اصلی برگزاری این اجلاسیه جامع و باشکوه در لبیک به فرامین ولی امر مسلمین امام خامنه ای مدظله‌العالی مبنی بر زنده «نگه‌داشتن یاد شهدا» جلوه گری بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و پرورش نسلی است که ذیل این یادها تربیت می‌شوند، نسلی جوان از جنس انسان‌هایی که فرازهای افتخارآفرین این سرزمین را ترسیم کردند.

این موفقیت بزرگ را مدیون همدلی و وفاق بین آحاد مردم و مسوولان، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی در سطح شهرستانی و استانی و ملی دانسته و لازم می‌دانیم از تلاش‌های مجاهد گونه و حضور کلیه خادمان شهدا از نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار محترم و ستاد مرکزی، تمامی خادمان کشوری و لشکری، اصحاب رسانه، صدا و سیما و آحاد مردم شریف شهرستان که این اجلاسه را به نحو احسن و اکمل با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا برگزار نمودند صمیمانه قدردانی و برای همگان عاقبت بخیری مسئلت می نمایم.

کد خبر 6093703

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • عکس| استقبال پرشور از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟