Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های استان لرستان در خطبه‌های نماز جمعه تأکید کردند: آراء ملت تیری به قلب آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل و حمایت آشکار از نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی امام‌جمعه بروجرد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن سوم خردادماه اظهار داشت: تقویم انقلاب اسلامی خاطرات بسیاری را با خود به همراه دارد و سخنان بسیاری را در سینه به یادگار گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سوم خردادماه سالروز ماندگارترین حماسه دوران دفاع مقدس یعنی سالروز فتح خرمشهر است و این روز که به‌عنوان روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی لقب گرفته و تاریخ دفاع مقدس از جلوه‌ای خاص برخوردار است.

امام‌جمعه بروجرد عنوان کرد: سوم خردادماه سال 61 خرمشهر قهرمان با نقش‌آفرینی رزمندگان و ایثار و مقاومت مثال‌زدنی آن‌ها آزاد شد و نقشه شوم استکبار جهانی برای جدا کردن بخشی از خاک ایران اسلامی نقش بر آب شد.

وی سوم خردادماه را نقطه عطفی در تاریخ معاصر دانست و بیان کرد: سوم خردادماه حادثه بسیار عظیمی است که ملت ایران با ایثار و فداکاری خود آفریدند و روزی به‌یادماندنی در تاریخ دفاع مقدس است که در آن روز رزمندگان اسلام توانستند پس از 19 ماه خرمشهر را از اسارت دشمن نجات دهند و به تغییر امام راحل معجزه بزرگی رخ داد که تحقق آن با هیچ‌یک از محاسبات نظامی قابل‌محاسبه نبود.

ترابی تصریح کرد: خرمشهر برای مردم ما تنها یک شهر آزادشده نیست، نماد و جلوه ایثار جوانمردان شجاعی است که آیینه دفاع مقدس هستند. فتح خرمشهر درسی برای آیندگان و نسل امروز و فردا به همراه داشت و درسی که برای ما داشته این است که بدانیم پیروزی و فتح تنها با نصرت دین خدا امکان دارد.

وی با اشاره به 29 اردیبهشت‌ماه روز انتخابات گفت: این روز، روز امتحان بزرگ ملت ایران است که ملت هوشیار و با بصیرت ایران با حضور گسترده و پر شورونشاط در پای صندوق‌های اخذ رأی دشمنان را مأیوس و دوستان را خشنود می‌کنند.

خطیب نماز جمعه بروجرد بابیان اینکه ملت ایران در عرصه تعیین سرنوشت بار دیگر حماسه می‌آفرینند، خاطر نشان کرد: امروز روز شکست و ناکامی دشمنان انقلاب اسلامی و روزی است که همه خواهند آمد تا بگویند پای آرمان‌های انقلاب و رهبر فرزانه آن ایستاده‌اند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم پای صندوق‌های اخذ رأی اظهارداشت: همان‌طور که توسط دوست و دشمن پیش‌بینی شد از دقایق آغازین انتخابات شعب اخذ رأی در شهرستان بروجرد همچون دیگر نقاط کشور مملو از جمعیتی است که آمده بودند تا آراء خود را به‌نظام تقدیم کنند و همه جای ایران اسلامی امروز مردم با شورونشاط پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر می‌شوند.

ترابی آراء ملت را تیری به قلب آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل و حمایت آشکار از نظام اسلامی دانست و افزود: روند انتخابات خوب است اما روند اخذ رأی به دلیل الکترونیکی شدن انتخابات شوراهای شهر کند است که در ساعات اولیه اخذ رأی نیز وقوع برخی مشکلات در این سیستم سبب تأخیر در آغاز رأی‌گیری شد و از سویی به دلیل عدم آشنایی مردم با این شیوه اخذ رأی اعتراض و گلایه‌مندی مردم وجود داشته که اگر این روند کند اخذ رأی همچنان ادامه یابد شاید بسیاری از شهروندان موفق به رأی دادن نشوند.

وی از مسئولان کشوری خواست تدبیری برای تسریع درروند اخذ رأی در ساعات باقیمانده امروز بیندیشند و عنوان کرد: با توجه به اینکه این نخستین تجربه شیوه اخذ رأی الکترونیکی است خوف کاهش مشارکت مردم به دلیل روند کند آن می‌رود که نباید این شیوه اخذ رأی سبب کاهش مشارکت مردمی ‌شود.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات در کمال امنیت و آرامش بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند باید امانت در آراء مردم رعایت شود چراکه انتخابات آبروی نظام است و بنابراین مجریان باید تلاش کنند در کمال بی‌طرفی امین و امانت‌دار رأی مردم باشند علاوه بر این مقام معظم رهبری بر انضباط در دوران انتخابات تأکید کرده و فرمودند مردم و حامیان نامزدها باید انضباط را رعایت کرده و تابع قانون باشند.

وی تأکید کرد: از فردا باید این رقابت‌ها جای خود را به رفاقت‌ها دهد و همه باید برای پیشرفت مادی و معنوی کشور دست‌به‌دست هم دهند. این شور و حال انتخابات سبب می‌شود برخی احساس برنده و یا بازنده بودن داشته باشد درحالی‌که مقام معظم رهبری فرمودند هرکسی که حائز اکثریت آراء شود برنده اصلی این انتخابات مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

ترابی برگزاری انتخابات در کمال امنیت و آرامش را از برکات خون شهدا و امام راحل دانست و گفت: امروز مردم آمده‌اند و از این به بعد نیز خواهند آمد هم به‌عنوان استیفای حق خود و هم به‌عنوان ادای تکلیف شرعی و فردا باید همه نتیجه انتخابات را بپذیرند و به قانون تمکین کنند.

شرکت مردم در انتخابات نشان دهنده‌ دل‌بستگی ملت به اسلام و حکومت اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلیمن پرویز صالحی نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک تکلیف است اظهار داشت: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی به مردم دنیا اعلام می‌کنند که علی‌رغم گذشت 38سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، هنوز بر آرمان‌ها و اعتقادات خود استوارند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات وظیفه‌ای است که همه باید آن را ادا کنند، افزود: بهتر است که این تکلیف را در همان ساعات نخستین اخذ رأی انجام دهیم و آن را به ساعات پایانی موکول نکنیم.

امام‌جمعه موقت الشتر عنوان کرد: شرکت مردم در انتخابات نشان دهنده‌ دل‌بستگی ملت ایران به اسلام و حکومت اسلامی است، مردم حاکمان را امین خود می‌دانند و مسئولان باید در برگزاری انتخاباتی آرام و مطمئن تلاش کنند و امانت‌دار آرای مردم باشند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم مدعیان جهانی دموکراسی، بهترین دموکراسی اسلامی در طول تاریخ، در کشور ایران برقرار بوده و هست.

صالحی خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم سبب افزایش قدرت نظام و توانمندی در برخورد با مسائل خواهد شد.

وی با اشاره به‌روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهارداشت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ معاصر بود که تحقق این پیروزی بزرگ با هیچ فرمول شناخته‌شده نظامی در جهان قابل‌مقایسه نیست.

انتهای پیام/

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران را در دنیا بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: در طول ۴۵ سال اخیر انقلاب اسلامی ۴۰ بار انتخابات و مراجعه به نظر مردم صورت گرفته که این در جهان بی‌نظیر است.

مالک رحمتی روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراهای استان به کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور به نهادهای مردمی تاکید کرد و افزود: هر گونه وظیفه استانداری و فرمانداری‌ها که قابل واگذاری و تفویض اختیار به شوراهاست باید ضمن بررسی، واگذار شود و در این راستا نیز برای موفقیت در نظام مدیریتی با هر نسبت و محتوایی نیاز به اتحاد، انسجام، تعامل و همکاری مدیریتی وجود دارد و در نبود آن‌ها، بهترین برنامه‌ها نیز به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد.

وی توصیه‌هایی به اعضای شوراهای شهر و روستا در جهت عملکرد بهتر کرد و ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها، بخش‌ها و روستاها باید از نگاه‌های بخشی و کوتاه مدت به امور توسعه پرهیز کنند و برای موفقیت بهتر، به صورت بلند مدت و همه جانبه فکر کنند و آینده‌نگر باشند، همچنین باید منافع شخصی، گروهی و سازمانی را در گروه منافع عمومی و مردم ببینند و از نگاه‌های سلیقه‌ای پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: شوراهای اسلامی باید نسبت به افزایش قیمت مسکن و اجاره‌ها حساس باشند و در کنار سایر متولیان مسکن، در زمینه تامین مسکن نیازمندان تلاش کنند و در این راستا نیز با داشتن روحیه تعامل، تعاون و همکاری بیش از پیش، داشتن قاطعیت و شجاعت در حفظ بیت المال، اعمال حداقل افزایش در عوارض، صدور پروانه و امور ساخت و ساز برای جلوگیری از بروز التهاب در بازار مسکن فعالیت مستمر داشته باشند.

رحمتی، گردشگری را مردمی ترین بخش صنعت دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای مقوله گردشگری و بوم گردی، نشاط عمومی و ورزش همگانی و قهرمانی، ارایه مشوق های مورد نیاز در کنار مشوق های قانونی در طرح جوانی جمعیت، نهادینه کردن شفافیت مالی و پاسخگویی در شوراها و شهرداری ها، هویت بخشی به بخش ها و روستاها و زیباسازی محیطی و معماری شهری با استفاده از نمادهای ملی و استانی ضروری است.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی باید فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی برای جوانان و نوجوانان برای مقابله با توطئه و خباثت های دشمنان را برنامه‌ریزی کنند، همچنین شوراها باید برنامه های ویژه برای نقش آفرینی بانوان در نظام اداری، مدیریتی و توانمندسازی روستاییان با محوریت جذب سرمایه گذار برای تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید ارائه کنند.

وی به نقش اساسی و تعیین کننده مردم در اداره جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا درصدد حاکمیت و نقش تعیین کننده مردم در سرنوشت خود بودند که در این راستا نیز اراده مردم از رهبری تا شوراهای روستا حاکم است و این بزرگ‌ترین پدیده و دستاورد این نظام و انقلاب اسلامی است.

 استاندار آذربایجان‌شرقی، عملکرد مسئولان را حافظ دستاورد مردم سالاری دینی و انتخابات دانست و افزود: امروزه بزرگ‌ترین حامی مردم سالاری در عالم واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران است در حالیکه کشور های غربی دم از دموکراسی می‌زنند.

وی به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: فرمانداران، شوراها و هر فردی که دارای تریبون و نقش تاثیرگذاری بر مردم دارد باید مانند دور اول انتخابات مردم را برای انتخاب اصلح‌ترین و بهترین نماینده از حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، شبستر و میانه دعوت کنند.

جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز به توسعه و بهره‌گیری از سامانه ها برای پیشبرد اهداف تاکید کرد و گفت: طرح هادی توسعه مناطق روستایی و شهری تدوین شده است ولی در اجرا به مشکل برمی‌خورند و دلیل این امر این است که با طرح های جامع تفصیلی پیش نمی‌رویم و در این راستا با بهره‌گیری از سامانه ها می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم و امیدواریم امسال شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

داوود عباسی، فرماندار شهرستان مرند نیز در این همایش به نگاه تحولی مدیریت و موضوعیت امورات استانی در نگرش و فرآیندها تاکید کرد و گفت: امروزه در روستا نگاه تولیدی به مصرف کننده تغییر پیدا کرده که ما باید این نگرش را تغییر دهیم.

وی به اجرایی طرح تکام در روستاها تاکید کرد و افزود: دغدغه همه فرمانداران و دهیاران آماده‌سازی زیرساخت‌ها و اجرای طرح تکام است که موجب پیشرفت و توسعه شهر و روستاها می‌شود.

وی تصریح کرد: کوچ معکوس به روستاها که باید زیرساخت‌های زیرساختی از جمله مدارس و مسائل بهداشتی مهیای این امر باشد

وی به وحدت و همدلی شوراهای شهر و روستا تاکید کرد و گفت: شوراهای یکپارچه و همدل با همدلی، همراهی و هم‌زبانی توان توسعه، پیشرفت و آبادانی شهر و روستاها را خواهند داشت.

در پایان این مراسم از شورا های برتر استانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است