Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی با کسب ۶۰ درصد آرا دوباره رییس‌جمهور ایران شد. حجت‌الاسلام روحانی با اکثریت آرا به عنوان دوازدهمین رییس‌جمهور ایران انتخاب شد. آفتاب‌‌نیوز : سرویس سیاسی-براساس نتیجه قطعی شمارش آرای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حسن روحانی با ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ رای از کل آرای ماخوذه در مرحله اول، حائز اکثریت مطلق آراء و به عنوان رییس‌جمهور منتخب مردم برای ۴ سال آینده انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت ۸ صبح دیروز (جمعه ۲۹ اردیبهشت) در سراسر کشور با دستور وزیر کشور آغاز شد و در برخی حوزه‌های رای‌گیری تا ساعت ۲۴ ادامه یافت.
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت بودند که از این تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر رای اولی به حساب می‌آمدند. بیش از ۶۳ هزار شعبه و ۲۰۰ میلیون تعرفه رای برای برگزاری این انتخابات آماده شده بود.
همچنین ۱۶۰ هزار نیروی نظامی و انتظامی مسئولیت تامین امنیت انتخابات را برعهده داشتند. حدود یک و نیم میلیون نفر عوامل اجرایی و نظارتی و ۷۰ هزار بازرس نیز برای برگزاری انتخابات مهیا شده‌ بودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد روحانی،در ۱۴۱ شهر هم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد. انتخابات ریاست‌جمهوری علاوه بر ایران در ۱۰۲ کشور و ۱۳۲ نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار شد.
نماینده روحانی برای هماهنگی با شورای نگهبان: نتایج انتخابات روشن است منتظر اعلام وزارت کشور هستیم
محمد رضا صادق نماینده دکتر حسن روحانی برای هماهنگی با شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: منتظر اعلام نتایج انتخابات از طرف وزارت کشور هستیم.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد روحانی، صادق در پاسخ به سوالی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: کار شمارش آرا به خوبی پیش می‌رود و نتایج آن روشن است و منتظریم تا وزارت کشور نتایج بدست آمده را اعلام کند.
قرار است نتایج به دست آمده در انتخابات همزمان با شمارش آرا به صورت تدریجی اعلام شود.
حسن روحانی پیشتاز است
زیر نویس شبکه خبر: منابع آگاه از پیشتازی آقای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری خبر می‌دهند، وزارت کشور هنوز نتایج اولیه انتخابات را اعلام نکرده است.
سخنرانی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور آغاز شد
احمدی رییس ستاد انتخابات کشور: نتایج نهایی را همین امروز اعلام خواهیم کرد

نتیجه اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد
وزارت کشور نتیجه اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری را از ۲۵۱۸۲۳۱۰ رای صحیح به این ترتیب اعلام کرد:کل آرای ماخوذه شمرده شده25966729آرای صحیح25182310آرای باطلهحسن روحانی14619848 ابراهیم رییسی10125855مصطفی میرسلیم297276مصطفی هاشمی‌طبا139331
درصد آرای کسب شده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شمارش اولیه:
روحانی: 56.3 درصد
رئیسی: 38.99 درصد
میرسلیم: 1.14 درصد
هاشمی‌طبا: 0.53 درصد


دومین نتیجه اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد
وزارت کشور نتیجه اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری را از 38914470 رای صحیح به این ترتیب اعلام کرد:
کل آرای ماخوذه شمرده شده40076729آرای صحیح38914470حسن روحانی22796468ابراهیم رییسی15452194مصطفی میرسلیم455211مصطفی هاشمی‌طبا210597


حسن روحانی رییس جمهور شد
وزیر کشور با اعلام نتیجه نهای آرای ریاست جمهوری حسن روحانی را دوازدهمین رییس جمهور ایران اعلام کرد.به گزارش ایسنا ، نتیجه نهایی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بنا به اعلام وزیر کشور به شرح ذیل است:

کل آرای ماخوذه

41220131

حسن روحانی

23549616

ابراهیم رییسی

15786449

میرسلیم

478215

هاشمی طبا

478215


منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده

علی‌محمد زنگانه روز شنبه در همایش تجلیل از شوراهای اسلامی شهر و روستاهای گلستان اظهار کرد: در تعطیلات نوروز امسال ۷۵ هزار گردشگر از جزیره آشوراده دیدن کردند که این آمار باید به ۷۵۰ هزار نفر برسد.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم مصوبه رییس جمهور برای اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده روی زمین بماند، افزود: اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده در ۲۲ هکتار و احیای ۱۹ هکتار از روستای آشوراده در دستور کار قرار دارد.

استاندار گلستان در ادامه به جایگاه شوراها اشاره کرد و گفت: در قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی متکی بر آرای عمومی است. زمانی نماینده مجلس شورای ملی به صورت فرمایشی انتخاب می‌شد اما به برکت انقلاب اسلامی انتخاب رییس جمهور و نمایندگان مجلس و اعضای شوراها با انتخاب مردم است.

زنگانه به حماسه‌ گلستانی‌ها در انتخابات اسفند پارسال و کسب رتبه سوم مشارکت در کشور اشاره کرد و افزود: دهیاران و شوراهای شهرها و روستاها در کسب این موفقیت نقش‌به‌سزایی داشتند.

استاندار گلستان به گلایه برخی اعضای شوراها مبنی بر طولانی شدن روند انتصاب شهرداران اشاره کرد و گفت: مجموعه معاونت عمرانی و اداره‌کل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان موظف است روند انتصاب شهردار را در دو تا سه هفته مشخص کنند.

زنگانه خواستار تشکیل نظام رصد تخصصی ویژه شوراهای شهر و روستا در استان گلستان شد و افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و همچنین شورای استان باید مطالبه‌ها و مشکل‌های شوراها را پیگیری کنند.

وی همچنین به اعضای شوراها توصیه کرد از پیگیری مستمر و مداوم مطالبه‌های خود غافل نشوند و در سایه وحدت و همدلی کارها را پیش برند، چرا که دود اختلاف به چشم مردم می‌رود.

استاندار گلستان با بیان اینکه افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع اعتباری در پایان فروردین وارد استان شد گفت: از این مبلغ دو هزار میلیارد ریال برای حل مشکل آب آشامیدنی و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به سد نرماب اختصاص پیدا کرد.

زنگانه گفت: از آغاز فعالیت به عنوان استاندار تاکنون در ۳۴ شهر حضور پیدا کردم که این رخ‌داد در تاریخ استان بی‌سابقه بود. همچنین در ۱۴ شهرستان شورای اداری تشکیل دادم و نظام مسائل و مشکلات شهرستان‌ها، پیش از سفر بررسی و پیش‌نویس مصوبات تدوین شد و در نشست مشترک مسئولان در سطوح استانی و شهرستانی نیز در باره نظام مسائل مصوبه تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات سفر به شهرستان‌ها تشریفاتی نیست و تک‌تک آنها را تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد، افزود: برخی شهرستان‌ها بیش از ۱۰۰ مصوبه داشتند و همه این مصوبات پیش از پایان دولت سیزدهم عملیاتی خواهد شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۳۸ واحد اقتصادی راکد در گلستان به چرخه تولید برگشت، گفت: صادرات غیرنفتی در کل تاریخ گلستان رکورد زد و از یک میلیون و ۳۵ هزار تن گذر کرد، همچنین سهم صادرات گلستان از کل کشور ۹ درصد بود که در دولت سیزدهم به ۲۶ درصد رسید.

زنگانه با بیان اینکه ابرچالش استان گلستان خشک شدن خلیج گرگان بود، یادآور شد: در صورت وقوع تراژدی تلخ و دردناک خشک شدن خلیج گرگان، خطرهای بزرگی گلستان را تهدید می‌کرد و محیط زیست و سلامت مردم را به چالش می‌کشاند.

زنگانه با اشاره به همت دولت برای راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون گفت: ده‌ها سرمایه‌گذار منتظر سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد هستند.

وی بیان کرد: خط انتقال برق از نیروگاه به شهرک هزار هکتاری اترک اقدام مثبت دولت در گلستان بود، ما این پروژه را با چنگ و دندان پیگیری کردیم تا زودتر به ثمر بنشیند.

وی به تنش و خشکسالی شدید در کلاله اشاره کرد و توضیح داد: طرح آب‌رسانی کلاله قرار بود سال ۱۴۱۴ به سرانجام برسد اما با اقدامات جهادی دولت سیزدهم، هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافت.

استاندار گلستان با بیان اینکه دولت برای سد نرماب به عنوان اولین سد با کاربری آب آشامیدنی استان تا اردیبهشت ماه بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار تزریق کرد، گفت: همچنین اعتبارات برای کنترل تنش آبی شدید و بهبود وضعیت آب شرب در گرگان ۳۷ برابر شد.

وی به موفقیت گلستان در بخش‌های مختلف در کشور اشاره کرد و از کسب رتبه سوم استان در حوزه اشتغال، رشد بیش از هشت درصدی در حوزه اقتصاد، رتبه ۱۵ در سرمایه‌گذاری خارجی، رتبه دهم کشور در کنترل تورم و رتبه هفت کشور در طرح رضایت‌سنجی از عملکرد کارکنان، رتبه دوم کشور در اجرای مصوبات سفر رییس جمهور و رتبه سیزدهم در تبیین هنرمندانه دستاوردهای دولت خبر داد.

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند