Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@13:07:09 GMT

حمایت مالی از زوجین نابارور/۹۰ درصد زایمان ها ایمن است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۷۵۵۵۵

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه اصلی ترین عنصر تداوم کشور جمعیت سالم است، گفت: زوجین نابارور در طرح تحول سلامت تحت حمایت مالی و درمانی هستند.

به گزارش میزان،علی اکبر سیاری گفت: ایران در دوران طلایی جمعیت قرار دارد؛ یعنی با جمعیت مولد و درحال کار روبرو است. ۳۰ درصد جمعیت کشور را جوانان و ۶۰ تا ۷۰ درصد را افرادی که آماده اشتغال هستند، تشکیل می دهند، لذا فرصت خوبی در اختیار کشور است تا از این فرصت که مانند ابری بر کشور سایه افکنده، استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: برای فرزندآوری و افزایش جمعیت، فرصت های زیادی پیش روی کشور قرار دارد؛ یکی اینکه جمعیت بالایی در سن باروری هستند و دوم، جوانانی که مایل به داشتن دو یا سه فرزند هستند.

سیاری گفت: اکنون با وجود اینکه نرخ باروری کاهش پیدا کرده، سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به جمعیت کشور افزوده می شود که فرصت خوبی است و دغدغه وزارت بهداشت هم این بوده که این تعداد کودک، با زایمان آسان متولد شوند و از مرگ نابهنگام نوزادان جلوگیری شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت، در برنامه گسترده آموزشی برای بهداشت باروری و فرزندآوری در کشور، برای هر ۲ تا ۳ هزار نفر در کشور، یک کارشناس سلامت درنظر گرفتیم که دو سوم آنها ماما هستند.

سیاری با تاکید بر این که ماماها نقش مهمی در سلامت مادر و نوزاد ایفا می کنند، تصریح کرد: درحال حاضر هیچ ایرانی وجود ندارد که یک کارشناس سلامت نداشته باشد.

وی گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی، آمار بالای ۹۰ درصد زایمان ایمن است. زایمان طبیعی رایگان در کشور نیز فرصت خوبی را فراهم کرد تا مادران ترغیب به فرزندآوری شوند.

سیاری تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم در وزارت بهداشت، برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر است. ما توانستیم از مرگ نابهنگام مردم در سن میانسالی به میزان ۲۵ درصد تا ۱۰ سال آینده پیشگیری کنیم.

وی گفت: فرصت دیگری که ایجاد شد، دسترسی همگانی مردم به سلامت و امکانات بهداشتی و درمانی است که در طرح تحول سلامت سه هدف؛ سهولت دسترسی، خدمات باکیفیت مناسب و محافظت مالی عملیاتی شد.

سیاری یادآور شد: سیاست های جمعیتی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری افق روشنی را برای سایر وزارتخانه ها در زمینه سیاست های جمعیتی فراهم کرد و همه متعهد هستند تا این سیاست ها را اجرا کنند و در راس آنها وزارت بهداشت قرار دارد که برای تحقق سیاستهای جمعیتی اهتمام دارد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: در حال حاضر تمام مادران قبل از ازدواج، زمان ازدواج و بعداز ازدواج از مشاوره های لازم برخوردار می شوند، لذا مسئله جمعیت و فرزندآوری با برنامه های مناسب روند خوبی را طی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۱۱ تا ۱۳ میلیون نفر در کشور در سن ازدواج هستند، ادامه داد: اگر فقط بر مقوله ازدواج کار شود، شیب کاهشی روند ازدواج متوقف شده و جوانان تمایل بیشتری برای همسرگزینی و فرزندآوری خواهند داشت.

سیاری با بیان اینکه ۳ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در طرح تحول سلامت، زوج های نابارور تحت حمایت های مالی و درمانی قرار گرفته اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۷۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار ظهر چهارشنبه در جلسه هفته سلامت که در دفتر امام جمعه برگزار شد ضمن تشکر از مدافعین سلامت و تببین و روشنگری اقدامات انجام شده اظهار کرد: جمعیت به عنوان عاملی مؤثر در شکل‌دهی به قدرت کشورها به‌ویژه در ابعاد نظامی، سیاسی، بهداشتی و اقتصادی مطرح است به طوری که رشد جمعیت در یک جامعه و کشور به معنای قدرت بیشتر حاکمان به شمار می‌آید.

وی افزود: مقوله جمعیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار ملی در هر کشور است که نیل به اهداف مهم ملی و نقش‌آفرینی در مناسبات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جهان امروز بدون توجه به این مؤلفه ممکن نیست.

امام جمعه مشگین شهر بحث بهداشت و دهان را یادآور شد و گفت: از اینکه مدافعان سلامت تلاش برای سلامت مردم می‌کنند مایه مباهات و مجاهدت به معنای واقعی است.

وی به احیای مجمع خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین سلامت کشور به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت کشور و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و هدایت این کمک‌ها به اولویت‌های ملی در حوزه سلامت، نقش ارزشمندی دارند.

حجت الاسلام باوقاربا اشاره به برنامه ریزی سفیران سلامت در خانواده اشاره کرد و افزود: نقش مردم در مراقبت از سلامت خود و اعضای خانواده برای سالم زیستن، مدیریت ناخوشی‌های جزیی، مدیریت بیماری‌های مزمن و حاد روز به روز در حال افزایش است که با اجرای برنامه ملی خود مراقبتی به ویژه خود مراقبتی فردی که تاکید بر جذب سفیران سلامت خانواده است.

کد خبر 6087756

دیگر خبرها

  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت