Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی، درمانی الزهرا(س) اصفهان روز یکشنبه به ایرنا گفت: این کودک به نام محمد حسن یشمی به دلیل حادثه و سقوط از ارتفاع دچار ضربه مغزی و در بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان بستری شد.
مریم خلیفه سلطانی افزود: این کودک بر اثر ضربه وارده دچار مرگ مغزی شد و پس از تایید مرگ مغزی و طی مراحل قانونی، خانواده اش برای اهدای عضو رضایت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با اعلام رضایت خانواده محمد حسن برای اهدای عضو، وی شامگاه شنبه 30 اردیبهشت به بیمارستان الزهرا (س) اصفهان برای برداشت عضو منتقل شد.
خلیفه سلطانی افزود: 2 کلیه این کودک در بیمارستان الزهرا(س) به 2 بیمار کلیوی پیوند شد و کبدش برای پیوند به بیمارستان نمازی شیراز ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه این مورد چهاردهمین مورد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در سالجاری در اصفهان بود، تصریح کرد: امروز 31 اردیبهشت به عنوان «روز ملی اهدای عضو» نامگذاری شده است و امسال با توجه به فرهنگسازی و کارهای صورت گرفته، تعداد بیشتری اهدای عضو در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشتیم.
سال گذشته در مجموع 36 مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان صورت گرفت.
اعضای قابل اهدای از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست.
علاوه بر این برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.
شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوم شهریور 1395 خورشیدی 31 اردیبهشت را همزمان با سالروز صدور فتوای تاریخی امام راحل(ره) مبنی بر جایز بودن اهدای عضو به عنوان «روز ملی اهدای عضو» نامگذاری کرد.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۷۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد

ایسنا/یزد با ایثار یک هموطن، ششمین اهدای عضو سال جاری در یزد رقم خورد.

دکتر «سید کاظم رضوی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این باره تصریح کرد: این اقدام خداپسندانه با ایثار و فداکاری خانواده مصطفی سلطانی ۶۳ ساله که به علت ‌خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد به وقوع پیوست.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، این مسئول عنوان کرد: کبد این ایثارگر حیات در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز نجات بخش جان یک بیمار نیازمند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانش‌آموز دختر در لالی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد