Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ>سینما - روزنامه وقایع‌اتفاقیه نوشت: اگر پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را در پیاده‌رو‌ها دیدید، زیاد تعجب نکنید. فیلم «گشت2» که هنوز روی پرده سینماهاست در غیرممکن‌ترین شکلی که می‌شد توقع داشت به بیرون درز کرده است و همین ماجرا باعث شده است عوامل این فیلم، دست به دامان قانون برای جلوگیری از پخش بیشتر فیلم بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حميد فرخ‌نژاد با اعلام اين خبر در اينستاگرام خود نوشت: باعث تأسف است که اعلام کنم نسخه قاچاق فيلم «گشت٢» وارد بازار شده و متأسفم که اعلام کنم در هفته گذشته در اين ارتباط، شکايتي تنظيم و به دادگاه رسانه تسليم کرديم ولي تمام تلاش‌هاي قانوني ما براي جلوگيري از اين سرقت، بي‌نتيجه ماند. پليس فتا، پليس امنيت و شوراي صيانت سينما فقط اظهار تأسف کردند و ديگر هيچ... عملا دست قانون جلوي سارقين بالاست و نسخه غيرقانوني «گشت٢»، عيان و در محيطي امن در حال خريد و فروش است؛ متأسفم براي سينمايي که هيچ پناهي ندارد.
به‌عنوان يک شهروند نااميد از قانون، از شما تقاضا مي‌کنم با سارقان همکاري نکرده و نسخه قاچاق را دانلود و خريداري نکنيد.
نسخه صداوسيما لو رفت
ساعد سهيلي با انتشار پوستر فيلم در اينستاگرامش نوشت: حتي نوشتنش هم سخته!! نسخه قاچاق فيلم «گشت٢» به بازار اومده... نسخه‌اي که منتشر شده، روي آن عبارت «جهت بازبيني صداوسيما» درج شده!! درواقع فيلم براي «تيزر» به صداوسيما فرستاده شد. که کاش فرستاده نمي‌شد! ١٠ روزه براي پيگيري هر جا که فکر کنيد رفتيم؛ از دادگاه و پليس فتا تا پليس امنيت و... اما هيچ جوابي نشنيديم و نتيجه‌اي حاصل نشد! فيلم خيلي راحت به‌صورت قاچاق و غيرقانوني خريدوفروش ميشه و ما همراه با قانون نظاره‌گر هستيم. اين فيلم براي اکران در «سينما» تهيه شده بود نه براي تلگرام و کف خيابون!!! نسخه‌اي که هم‌اکنون به‌صورت قاچاق عرضه شده ناقص، بي‌کيفيت و حتي تصحيح رنگ هم صورت نگرفته است. به‌عنوان يک شهروندِ نااميد از قانون از شما تقاضا مي‌کنم با سارقان همکاري نکرده و نسخه قاچاق خريداري نکنيد.
سعيد سهيلي: بوي توطئه مي‌آيد
کارگردان فيلم «گشت۲» با ابراز تأسف از اينکه نسخه‌اي از فيلمش در بازار قاچاق توزيع شده است، گفت: معتقدم پشت اين قضيه، يک برنامه‌ريزي و توطئه وجود دارد و متأسفم که تمام پيگيري‌هايم از قوه‌قضائيه و ديگر ارگان‌هاي مربوط، راه به جايي نبرد.
سعيد سهيلي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه مدتي است فيلم «گشت۲» که همچنان در برخي سينماها درحال اکران بوده و فروش بالايي هم دارد، به‌طور غيرقانوني در بازار قاچاق شده است، بيان کرد: متأسفانه دست قاچاقچي‌ها در اين مملکت از همه بازتر است و کسي نمي‌تواند آنها را پيدا کند يا با آنها برخورد کند.
او افزود: البته ظاهر قضيه اين است که عده‌اي قاچاقچي، فيلم «گشت۲» را قاچاق کردند اما حدس و گمان من اين است که اگر نقاب از چهره آنها برداشته شود، صورت‌هاي آشنايي را مي‌بينيم چون معتقدم پشت اين قضيه، يک برنامه‌ريزي کاملا هماهنگ شده و با زمينه‌چيني قبلي وجود دارد زيرا نسخه قاچاق‌شده همان کپي فيلم است که به اداره بازرگاني صداوسيما جهت بازبيني فيلم براي گرفتن تيزر داده شده بود.
وي با بيان اينکه روي نسخه‌هاي قاچاق‌شده فيلم، عبارات جهت بازبيني اداره صداوسيما حک شده است، ادامه داد: به نظر مي‌رسد از روز اول، عده‌اي دنبال اين بوده‌اند که اين فيلم را به زمين بزنند چون مثلا وقتي دونده‌اي در حال دويدن و مسابقه است و به خط پايان نزديک شده، آنهايي که روي باخت او شرط‌بندي کرده‌اند، بهترين راه را در اين مي‌بينند که به اين دونده پشت پا بزنند. براي فيلم «گشت۲» هم عده‌اي از ابتدا تلاش مي‌کردند فيلم اکران نشود يا اگر قرار است ساخته و نمايش داده شود با سانسورهاي زياد همراه باشد اما وقتي هيچ‌کدام از آنها اتفاق نيفتاد و با فروش بالاي فيلم هم روبه‌رو شدند، تصميم گرفتند که نزديکي خط پايان، اين‌گونه پشت پا بزنند.
سهيلي خاطرنشان کرد: بااين‌حال، اين موضوع شايد چندان مهم نباشد بلکه مهم اين است که دست ما به هيچ جايي نرسيد. من ۱۰ روز است که به پليس، قانون و دادگاه پناه برده‌ام اما در هيچ جايي نتوانستم کاري از پيش ببرم. احساس مي‌کنم سينما و هنر بسيار بي‌پناه و بي‌پشتيبان است و هنرمندان تنها هستند. من به‌عنوان يک فيلمساز يکه و تنها از اين دادگاه به آن دادگاه، از اين بازپرسي به آن بازپرسي، از پليس امنيت به پليس فتا، از فتا به کميته صيانت از آثار سينمايي رفتم اما هيچ نتيجه‌اي که نگرفتم بماند بلکه متوجه شدم هيچ حامي‌ای هم وجود ندارد.

302

کلید واژه‌ها : سعید سهیلی - سینمای ایران - قاچاق -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری مادری که فرزند خود را به قتل رسانده و آگهی مفقود شدنش را منتشر کرده بود، خبر داد.

سرهنگ‌ ‌حسین تُرکیان افزود: در پی وصول شکایت مادری مبنی بر مفقود شدن دختر ۱۱ ساله‌اش، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی‌های کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی اصفهان آغاز و در نتیجه اقدامات صورت گرفته مشخص شد مادر طفل گمشده، با اظهارات ضد و نقیض خود قصد گمراه کردن پلیس را دارد.

کری‌خوانی مجازی به قتل انجامید | پسرم را از پشت سر با چاقو به قتل رساندو زندگی‌مان را نابود کرد

رییس پلیس آگاهی اصفهان افزود: وی در بازجویی و مواجهه با مدارک و دلایل کاراگاهان جنایی، پرده از راز قتل دختر ۱۱ ساله خود برداشت و گفت در روز حادثه دخترم را به یک باغ متروکه در خارج از شهر بردم و اقدام به وارد کردن چند ضربه چاقو به او کردم و سپس جنازه‌اش را آتش زدم و از محل متواری شدم و با مراجعه به پلیس، خبر مفقود سدنش را اعلام کردم.

سرهنگ ترکیان خاطرنشان کرد: با اعتراف مادر به قتل دختر بچه خود، کاراگاهان به صحنه جرم اعزام شدند و جسد سوخته شده طفل را کشف کردند. قاتل برای انجام اقدامات قانونی و بررسی علل و انگیزه جرم، در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

در چند روز اخیر، خبر ناپدید شدن این دختربچه در شبکه‌های اجتماعی بصورت گسترده منتشر شده است.

کد خبر 847862 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403
  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار