Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا به اعلام تاکتیک‌های تهاجمی‌تر برای محو گروه تروریستی داعش پرداخته است اما این تغییر تاکتیک پرسش‌هایی را درخصوص خطر این رویکرد برای جان غیرنظامیان و آوارگان مطرح می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، آنگونه که اعلام شده آمریکا می‌خواهد به شکلی تهاجمی‌تر اعضای گروه تروریستی داعش را هدف قرار داده و با محاصره کردن آنها هر چقدر که بتواند این تروریست‌ها را بکشد تا جلوی فرار تروریست‌های خارجی به کشورشان را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تاکتیک "انهدام" که روز جمعه از سوی پنتاگون اعلام شد بعد از اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پذیرش بخش‌هایی از بازبینی راهبرد نظامی آمریکا علیه این گروه تروریستی مطرح شد.

چنین رویکردی به مثابه تغییر تاکتیک‌های آمریکاست که به شبه‌نظامیان داعش اجازه می‌داد از پایگاه‌ها فرار کنند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت: ترامپ تغییر تاکتیکی را تصویب کرده که به موجب آن تروریست‌های داعش از مناطق تصرف شده بیرون رانده شده و در یک نبرد فرسایشی محاصره می‌شوند تا ما بتوانیم به طور کامل آنها را منهدم کنیم.

ماتیس گفت: هدف از این رویکرد جلوگیری از بازگشت شبه‌نظامیان خارجی فرار کرده به کشورهایشان است. جایی که آنها می‌توانند در اروپا یا نقاط دیگر دست به حمله تروریستی بزنند.

این تغییر تاکتیک آمریکا پرسش‌هایی درباره ریسک افزایش تلفات غیرنظامیان و آوارگی فاجعه‌بار آنها به دلیل شتاب در کسب پیروزی‌های نظامی را مطرح کرده است.

همچنین با پیشرفت عملیات علیه داعش این راهبردهای کلی‌تر آمریکا خطر تشدید اختلافات قومی، فرقه‌ای و اجتماعی را در بلندمدت به همراه داشته و کارشناسان می‌گویند این وضعیت باعث تقویت افراط گری خواهد شد.

"جوست هیلترمان"، یک کارشناس خاورمیانه و شمال آفریقا در اندیشکده بحران بین‌الملل گفت: این تغییر رویکرد دولت ترامپ بازتاب این ارزیابی است که تهدید اصلی اکنون شبه‌نظامیان زنده مانده داعش هستند که ممکن است به اروپا بازگشته و دست به خشونت بزنند. اگر این ارزیابی درست باشد از بین بردن آنها در خاک عراق و سوریه معنا پیدا می‌کند.

او ادامه داد: براساس یک تحلیل داعش سازمانی با ریشه‌های عمدتا سوری و عراقی است. در این صورت ریشه‌کن کردن شبه‌نظامیان داعش در صورتی که همراه با تلفات بالای جان غیرنظامیان باشد و مناطق غیرنظامی را از بین ببرد تاثیر چندانی در ریشه‌کن کردن این گروه نخواهد داشت و احساسات سیاسی که موجب ظهور داعش شد را از بین نبرده و راه را برای بروز نسخه شماره 2 داعش هموار خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکتیک جالب امیر تتلو برای فرار از مجازات

بازدید 9 وکیل امیر تتلو اعلام کرد که او برای اثبات توبه‌اش، شعری در وصف امام علی (ع) را خواهد خواند. جزئیات تاکتیک جالب امیر تتلو برای فرار از مجازات را به روایت از وزیرش می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • تاکتیک جالب امیر تتلو برای فرار از مجازات
  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد