Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-26@14:32:43 GMT

نمونه سوالات نوبت دوم پیام‌های آسمان پایه نهم

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۹۱۶۱۵

نمونه سوالات نوبت دوم پیام‌های آسمان پایه نهم

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان، ایام امتحانات نزدیک است و هر دانش آموزی و دانشجویی را به استرس و اضطراب ناشی از امتحانات دچار کرده است و خواب را از چشمان شان گرفته است. 
با فرا رسیدن ماه‌های آخر بهار، دانش آموزان همیشه با حجم وسیعی از کتاب درسی و تاریخ شروع امتحانات نیمه دوم روبرو می‌شوند و ساعات باقی مانده را در خیال مرور دروس امتحانی تنظیم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در روزهای باقی مانده به امتحانات، سیستم زندگی معمولی محصلان عوض می‌شود و از هر فرصتی برای مرور دروس امتحانی استفاده می‌شود. در این میان یکی از چالش‌های دانش آموزان، استفاده بهینه از فرصت‌های باقی مانده برای مطالعه است که با نزدیک شدن به روز امتحانات، این دغدغه شدت بیستری پیدا می‌کند و تا جایی پیش می‌رود که خواب را از چشمانشان می‌گیرد. این در حالی است که استراحت و خواب کافی می‌تواند ازشدت اضطراب کاسته و با آمادگی بیشتری در امتحانات شرکت کنند. 
بر اساس تحقیقات انجام شده ۶ تا ۷ ساعت خواب در شبانه روز در برای دانش آموزان و دانشجویان لازم است چرا که کمبود آن باعث کاهش کارایی مغز شده و میزان استرس را تشدید می‌کند. 
بهترین زمان برای درس خواندن در بین افراد متفاوت است، اما صبح‌ها بعد از استراحت شبانه، مناسبترین زمان برای یادگیری است و شب‌ها را به مرور دروس خوانده شده پرداخت. 
با توجه به میزان استرس‌های موجود در ایام امتحانات، باید روحیه با نشاط افراد حفظ شده و آرامش لازم حفظ شود و با برنامه ریزی، از اضطراب خود بکاهیم. بهتر از روند طبیعی در س. خواندن را با تمرکز بیشتری ادامه داد و از بی وقفه درس خواندن پرهیز کرد. 
بازدهی زمان درس خواندن در صورتی مناسب تلقی می‌شود که در در فواصل هر ۵۰ دقیقه مطالعه، ۱۰ دقیقه استراحت به مغز داده شود. یکی از اتفاقات شایع در ایام امتحانات مقایسه نحوه درس خواندن و تایم‌های صرف شده برای این امر است؛ بنابراین مقایسه میزان درس خواندن خود با دیگر دوستان، موجب ناراحتی‌های روحی و خستگی جسمی می‌شود و یادگیری را دچار مشکل می‌کند. بی خوابی و درس خواندن با ذهن خسته نه تن‌ها یادگیری را کاهش می‌دهد بلکه موجب فراموشی دروس مرور شده می‌شود. ناگفته نماند تفریحات ۴ ساعته در هفته می‌تواند ذهن را برای یادگیری مطالب جدیدی‌تر آماده کند.
یادداشت برداری از نکات سخت و خواندن مجدد آن در تایم‌های استراحت می‌تواند در یاد گیر آن موثر باشد. همچنین از فرصت‌های اضافی دروس خوانده شده می‌توان برای مرور دروس سخت استفاده کرد و در صورت عدم یادگیری، هر روز تایم ۳۰ دقیقه‌ای را به خواندن مشکلات درسی اختصاص دهید. 
توجه به نوع تغذیه ازجمله مواردی است که در یادگیری تأثیر به سزایی دارد. مصرف مواد قندی سالم و مفید مثل خرما و شیرینی جات باید مصرف شود و وعده‌های غذایی از جمله صبحانه حتما در ساعات مشخص استفاده شود.
دروس محاسباتی، چون ریاضی از جمله دروسی هستند که برای یادگیری نیاز به تمرین دارند و تکرار تمرین‌ها می‌تواند یادگیری آنه ار افزایش دهد. 
یکی از مشکلات اخیر دانش اموزان در پایه‌های ششم تا نهم، تغییر در کتب درس دینی است که با اعمال تغییرات، خانواده‌ها را از آموزش آن‌ها ناتوان کرده است. بر این اساس می‌توانید نمونه سوالات جدید دوره دوم پیام‌های آسمان پایه نهم را اینجا دانلود نمایید. 
نمونه سوال بعدی را اینجا  دانلود کنید.
نمونه سوال را از اینجا دانلود کنید.  انتهای پیام /

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور