Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند و نیروهای این سازمان برای جستجوی مفقودین به محل حادثه اعزام شده است.

حسین سرباز رشید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از غرق‌شدگی دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه خبر داد.

وی افزود: هم اکنون پس از دریافت خبر غرق‌شدگی، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه، بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه شماره شش را به همراه تیم غواصی این سازمان جهت جستجوی مفقودین به محل حادثه اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: تیم‌های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی تا پیدا شدن این دو نفر در محل حادثه حضور خواهند داشت.

خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 748140

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اروميه آذربایجان آذربایجان غربی غواص آتش نشانی نازلو شهرداري اروميه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آتش نشانی دو نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۲۰۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جستجوی ۱۷ روزه ‌در رود خروشان خرسان برای یافتن سبحان+فیلم

«سبحان هنرمند» کودک ۵ سال بختیاری را ۱۷ روز پیش رود خروشان خرسان بلعید و چنان وحشی به راهش ادامه می‌دهد که غواصان را هم ناامید کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، «سبحان هنرمند» کودک 5 ساله اهل روستای نارمه از توابع شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری دوم اردیبهشت ماه امسال به همراه تعدادی از کودکان روستا به رسم هر روز کنار سرشاخه رود خرسان برای بازی می‌روند، اما خرسان وحشی سبحان را بلعید و پدر و مادر مستضعفش را چشم انتظار دیدن روی جنازه فرزند خود کرد.

کودکان روستا بعد از بلعیدن سبحان توسط رود وحشی خرسان، آرام به خانه برگشتند ولی از ترس، مصیبت رفته به سبحان را برای اهالی روستا تعریف نکردند، تا اینکه برگشت سبحان به خانه خیلی طولانی شد و مادرش پی فرزند خردسالش رفت و جویای حال وی از هم بازی‌هایش شد، اما روایت دوستان سبحان خیلی غم انگیز بود «سبحان را آب با خود برد».

همه دنبال جسد سبحان رفته‌اند، مردم سنگ تمام گذاشته‌اند. خرسان از هر شهر، روستا و استانی می‌گذرد غم را به اهالی آن منطقه هدیه داده است، چشم‌ها به خرسان دوخته شده است شاید دلش رحم آمد و سبحان را در گوشه‌ای از زاگرس تا سواحل نیلگون خلیج فارس به حاشیه سپرد.

سبحان رفت، اما انسان‌دوستی و مهر را به زاگرس ارزانی کرد، حتی ماهیگیران رود خرسان از چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ...دیگر قلاب به آب نمی‌اندازند دلشان نمی‌آید می‌گویند می‌ترسیم قلاب‌مان صورت نازنین سبحان را خراش بیندازد.

ماهیگران دیگر قلاب و تور را کنار گذاشته‌اند، صبح که می‌شود کیسه‌ای از نان بر می‌دارند و کنار خرسان می‌نشیند تا شاید نشانی از سبحان بیایند، آخر فیلم چشم انتظاری پدر و مادر سبحان را دیده‌اند و دلشان را زخمی و جگرشان را سوخته است.

 

روایتی از سختی‌های نبرد با خرسان

غواص کهگیلویه و بویراحمد به تسینم می‌گوید: تیم‌های تخصصی سیلاب و غواصی در آب‌های خروشان هر دو استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد چند روز متوالی در حال جست‌وجو بوده و تیم‌های آنست(سگ‌های جستجوگر) هلال احمر یاسوج، شهرکرد و اصفهان نیز تلاش‌های زیادی داشته‌اند.

سیدجواد هادی‌اصل با تأکید ر اینکه غواصان محلی و داوطلب و ماهیگیران محلی همه و همه شبانه روز تلاش کرده‌اند، ولی تاکنون بی نتیجه بوده است، افزود: غواصی در این آب‌ها بسیار سخت و خطرناک بوده تا جایی که دید زیر آب، صفر بوده و در عمق سه متری سیاهی مطلق است.

وی خاطرنشان کرد: هر نوع خطری اعم از برخورد با سنگ یا گیر کردن به ریشه درختان یا زیر سنگ‌ها و قرار گرفتن در جریان تیز آب همه و همه خطرات احتمالی برای جان نیروهای امدادی و مردم محلی را داشته و دارد و با این وجود بنده و سایر دوستانم از جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تنها به صورت داوطلبانه و از سر انسان دوستی برای تسکین دل پدر و مادر این کودک به تلاش خود ادامه داده‌ایم و هیچ‌ چشمداشتی نداریم.

این امدادگر کهگیلویه و بویراحمدی این را هم گفت که پیدا کردن پیکر این کودک کار آسانی نیست و شاید هیچ وقت پیدا نشود، ولی تا جای ممکن در این راه کوتاهی نخواهیم کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از انجام 21 عملیات جستجو برای یافتن جسد «سبحان هنرمند» کودک غرق شده در رودخانه خرسان خبر داد و گفت: هشت روز عملیات اکتشاف با مشارکت هشت تیم متشکل از امدادگران کوهستان، نجاتگران محیط های آبی و سگ‌های جستجوگر از سوی نیروهای هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به صورت پشتیبان انجام شد اما جسد او هنوز پیدا نشده است.

کاظم فلاحی‌دوست اظهار داشت: این را هم بگویم که عملیات جستجو در برخی از روزها به دلیل بارندگی و خطرات رودخانه وحشی خرسان برای امدادگران متوقف شد و عملیات پایش رودخانه خرسان برای یافتن سبحان همچنان ادامه دارد و یک قایق امداد و نجات، تیم غواصی استان و هفت دستگاه ماشین آلات هلال احمر در اختیار امدادگران برای کشف جسد غرق شده در رودخانه خرسان است.

گزارش از: سجاد نوبهار

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جستجوی ۱۷ روزه ‌در رود خروشان خرسان برای یافتن سبحان+فیلم
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • وقوع ۷۰ حریق و حادثه در سمنان/ ۳۲ نفر از حوادث نجات یافتند
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • ببینید | تصاویر تازه از عملیات جستجوی کودک ٥ ساله غرق‌شده در رودخانه خرسان
  • عملیات جستجوی جنازه جوان غرق شده شوشی ادامه دارد
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد