Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهم ترین عناوین اخبار اقتصادی امروز به شرح ذیل است:


نرخ حلیم از نردبان افزایش قیمت بالا رفت/ هرکیلو حلیم 15 هزار تومان! نرخ حلیم بی ملاحظه و بدون نظارت سازمان های ذیربط با افزایش قیمت 50 درصدی امروز در بازار به فروش رفت.


وارداتی که امنیت غذایی را هدف قرار می دهد/ اتکا به تولیدات سالم داخلی کمرنگ شده است واردات بی رویه مواد غذایی و محصولات زراعی و کشاورزی از تهدیداتی به شمار می رود که در طول سالیان گذشته،سایه آن بر سلامت عمومی جامعه سنگینی می کند،سخن از محصولات تراریخته است که باید با عزمی جدی در راستای مقابله و مهار آن تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




نگاه جزیره‌ای به تولید اثرگذار نیست/ تحقق رشد اقتصادی پایدار با تکیه بر ارتقاء بهره‌وری روغنی با بیان اینکه نگاه جزیره‌ای نمی تواند اثر بخش باشد، گفت: توجه به تولید به تنهایی نمی‌تواند عامل مهم رشد اقتصادی تلقی شود.


نرخ مصوب آش و حلیم اعلام شد + قیمت رئیس اتحادیه غذای سنتی تهران گفت: امسال نرخ هر کیلو آش و حلیم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 8 الی 10 درصدی قیمت همراه است.


آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/تب قیمت سیب زمینی فروکش کرد مهاجران گفت: طی چند روز گذشته باعرضه سیب زمینی گرگان به بازار نرخ محصول کاهش چشمگیری داشته است.


کاهش چشمگیر اشتغال در صنعت نساجی مازندران/ جرقه‌های امید برای احیای کارخانه قدیمی رضیان گفت: با وجود تمام اتفاقات نامطلوبی که در این سال‌ها در نساجی مازندران افتاده درصدد هستیم تا با راه اندازی دستگاه‌های جدید در جهت اشتغال ۴۰۰ جوان مازندرانی گام مثبتی برداریم.


آخرین وضعیت برداشت برگ سبز چای/ پرداخت 40 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران رئیس سازمان چای گفت:تاکنون حدود ۴۱ هزارتن برگ سبز با ارزش بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد.


خودکفایی برنج به قیمت خشک شدن منابع آبی می ارزد؟ افزایش قیمت برنج ایرانی طی سال‌های اخیر هر زارعی را وسوسه می‌کند تا مشقت‌های کاشت، داشت و برداشت را به جان بخرد و بی توجه به بحران منابع آبی به کشت این محصول آب‌بر بپردازد.


ارتقای محصولات صنعتی، نیازمند ورود ماشین‌آلات پیشرفته معاون توسعه سرمایه گذاری‌های صنعتی سازمان نوسازی گفت: یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در سرعت تولید، کیفیت و قیمت تمام شده محصولات صنعتی، بهره‌گیری از ماشین آلات مدرن و تکنولوژی روز دنیا است.


جولان قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی/بررسی راهکارهای بهبود کیفیت تولیدات داخلی رئیس اتحادیه تعمیرکاران تهران با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار قطعات خودرو گفت: علت این امر وجود قطعات تقلبی در سطح گسترده و نبود حمایت های لازم از تولید قطعات با کیفیت در کشور است.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد رضا میری لواسانی با حضور در استودیو ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی گمرک که به تازگی منتشر شده است پردیس ارزآورترین پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده و ۸۵۴ میلیون دلار ارزاوری داشته و همچنین دومین شرکت ارزآور کشور بعد از شرکت ملی گاز است.

میری لواسانی با اشاره به دستاورد جدید پردیس در تولید اوره جدید و سازگار با محیط زیست، گفت: براساس گزارش‌های IFDC نیتروژن به خوبی در خاک جذب نمی‌شود و ۳۳ درصد آن در لایه‌های مختلف خاک هدر می‌رود. برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات غیرقابل پیش بینی، پردیس به دنبال معرفی محصول جدید اوره‌ای است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی این است که نیتروژن به تدریج در خاک جذب نمی‌شود و به اکسید نیتروژن تبدیل می‌شود، محصول جدید پردیس به جذب تدریجی اوره در لایه‌های مختلف خاک کمک می‌کند. 

میری لواسانی افزود: اکسید نیتروژن یک آسیب برای محیط زیست است و بر تغییرات اقلیمی تأثیر می‌گذارد، به منظور جلوگیری از این موضوع اوره جدید با پوشش کافی تولید شده است که به تدریج در زمین جذب می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در پاسخ به سوال مجری که آیا این اوره میتواند انقلابی در امنیت غذایی دنیا ایجاد کند، گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، دنیا برای تامین غذای خود در آینده به اوره بیشتری احتیاج دارد و با حل این مشکل، این نوع اوره آینده تامین غذایی دنیا را تضمین کند.

میری لواسانی از آمریکای جنوبی، آفریقا و شرق آسیا بعنوان مقاصد مهم اوره پردیس نام برد و گفت: یکی از مشکلات ما ناترازی گاز در زمستان و قطع خوراک پتروشیمی است که تلاش کردیم با تعمیرات و نگه‌داری و افزایش بهره‌وری ۱۷۰ هزار تن تولید بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت خوبی که نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در اختیار تولید کنندگان برای تعامل با بازار‌های جدید فراهم کرده است گفت: در نشستی که با وزیر کشاورزی سریلانکا داشتیم مقرر شد پتروشیمی پردیس ۳۰ درصد اوره مورد نیاز این کشور را تامین کند که میتواند مشتری خوبی برای پتروشیمی همت باشد که در ۲ الی۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس همچنین با رونمایی از برنامه جدید خود از تولید ماده‌ای خبر داد که در سال‌های آینده بیشتر از آن خواهیم شنید.

وی ادامه داد: در حال حاضر اوره بعنوان محصول نهایی ما برای کشاورزی استفاده می‌شود، اما تصمیم داریم با این برنامه بخشی از خام فروشی را به ادبلو تبدیل کنیم که سه برابر بیشتر ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کف قیمت خودرو در بازار
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست