Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین دوره ضیافت اندیشه استادان و اعضای هیات‌علمی مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان با حضور رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، امروز (دوشنبه) و در نخستین روز دوره ضیافت اندیشه که در مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور ارزشمند مردم را در روز 29 اردیبهشت و در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری که حقیقتا مایه سربلندی و عزت ملت ایران شد، تبریک عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مواضع رسانه‌های خارجی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در ایران، افزود: بنده در روزهای منتهی به انتخابات، مواضع رسانه‌های خارجی در خصوص انتخابات و مطالبی که در این خصوص درج می‌کردند را مرور می‌کردم و در این رسانه‌ها دو نکته اساسی مطرح می‌شد؛ نخست این نکته را القاء می‌کردند که در مردم ایران میل و شوقی برای حضور در انتخابات نیست و دوم این‌که، رییس‌جمهور از پیش تعیین شده است.

شفیعی تصریح کرد: انتخابات نشان داد که هیچ‌یک از این دو ادعای رسانه‌های خارجی درست نبود و اراده مردم بود که سرنوشت انتخابات را تعیین کرد؛ اکنون نیز امیدوارم شاهد آغاز دور جدیدی از کار و تلاش و خدمت در کشور باشیم، چراکه خدمت به مردم، در شمار بهترین کارهاست.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به برگزاری نخستین دوره ضیافت اندیشه در مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، گفت: بسیاری از استادان و مدرسان دانشگاه‌ها، در بسیاری موارد به دلیل مشغله‌های علمی، کمتر فرصت می‌کنند که در خصوص مسایل روز و نیازهای جامعه و دانشجویان، بررسی و هم‌فکری داشته باشند و به همین دلیل گاهی احساس می‌کنیم که دانشجویان، جلوتر از ما حرکت می‌کنند. فرصت‌هایی مانند طرح ضیافت اندیشه این شرایط را فراهم می‌کند که استادان دور هم جمع شوند و درخصوص بسیاری مسایل هم‌فکری و هم‌اندیشی کنند.

وی افزود: طرح ضیافت اندیشه در ابتدا نظام‌مند نبود و حتی در اجرای آن نیز مخالفت‌هایی وجود داشت، ولی اکنون نظام‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های ضیافت اندیشه تدوین شده و کار به صورت یکسان در کشور در حال انجام است. استادانی که در این دوره حضور می‌یابند نیز مورد تایید یک مرجع مرکزی و دارای شایستگی‌ها و صلاحیت‌های لازم هستند. با توجه به استادان بسیار خوبی که برای ضیافت اندیشه در دانشگاه‌ها اعزام می‌شوند، اکنون طرح در سیاسی‌ترین دانشگاه‌ها نیز پذیرفته شده است و اعضای هیات‌علمی از آن استقبال می‌کنند.

شفیعی تاکید کرد: ماموریت اجرای دوره ضیافت اندیشه در دانشگاه‌ها برعهده معاونت آموزشی و وظیفه پشتیبانی نرم‌افزاری نیز بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است. گواهی این دوره نیز در مستندات ماده یک ارتقاء، پذیرفته شده و غیرقابل مناقشه است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ضمن تبریک بابت برگزاری نخستین دوره ضیافت اندیشه استادان در مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، اظهار کرد: طبیعی است که در مجموعه جهاد دانشگاهی باید شاهد اتفاقات متفاوتی باشیم و عنوان "جهاد"، مسئولیت مضاعفی را ایجاد می‌کند و قطعا با حضور همه افرادی که امروز در این نشست حضور دارند، این اتفاق دور از دسترس نیست.

همچنین در این مراسم، سیدعلیرضا علوی سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، با اشاره به حضور پرشور ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: خدا را شاکریم که انتخابات به‌خوبی برگزار شد و پیروزی ملت ایران را تبریک می‌گوییم و امیدواریم دولت تدبیر و امید نیز در دوره جدید و در چارچوب اهداف تعیین‌شده، موفق و پیروز باشد.

وی با اشاره به دیدارهای جهادگران جهاد دانشگاهی با مقام معظم رهبری، افزود: مطالبات مقام معظم رهبری از جهاد دانشگاهی در دو محور است؛ نخست اینکه همچنان جهادی بمانید و دوم اینکه، کارهای گزین انجام دهید. خاستگاه جهاد دانشگاهی در همه ادوار، فرهنگی بوده و در ادوار مختلف، نیروها از عرصه فرهنگ و هنر و اندیشه وارد جهاد دانشگاهی شده‌اند. جهاد دانشگاهی نیز در طول نزدیک به چهار دهه فعالیت، تلاش کرده رویکرد فرهنگی را حفظ کند و دستاوردهای خوبی نیز داشته است.

علوی تصریح کرد: اعضای هیات‌علمی و استادان حاضر در مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی خوبی دارند و از نظر علمی نیز خروجی قابل قبولی داریم و علاقه‌مندی به مسایل فرهنگی نیز بسیار است، ولی تاکنون این توفیق حاصل نشده که استادان این مجتمع در چنین دوره‌ای شرکت کنند. ضیافت اندیشه با دو هدف بازخوانی فرهنگی و بحث ارتقاء استادان برگزار می‌شود که قطعا هدف نخست، در اولویت است.

وی با اشاره به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌زاده به عنوان مدرس این دوره، تاکید کرد: ایشان از خوشنام‌ترین افراد حاضر در گروه فلسفه و معارف دانشگاه شهید چمران اهواز است و به عنوان نخستین دوره، مدرس بسیار خوبی اعزام شده است؛ از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نیز به دلیل همکاری در برگزاری این دوره تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، نخستین دوره ضیافت اندیشه استادان و اعضای هیات علمی مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان از روز دوشنبه یکم خرداد آغاز و تا چهارشنبه سوم خرداد ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران (مرحله استانی) به منظور شرکت در نخستین دوره مسابقه ملی «سدید» را تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مسابقه ملی «سدید» در 4 بخش کتاب، پایان‌نامه، مقاله و طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در خرداد 1403 برگزار می‌شود.

برگزاری دوره "سفیر تراز جمهوری اسلامی" به همراه مسابقه شبیه سازی در دانشگاه امام صادق(ع)

در این مسابقه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند معرفی کتاب، ارائه مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر و یا طرح‌های پژوهشی و اختراعات خود را طی مدت 3 دقیقه در حضور داوران ارائه کنند، دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری هم باید از پایان‌نامه و یا رساله دکتری خود طی همین مدت دفاع کنند.

براساس آئین‌نامه این مسابقه، طرح‌های ارائه‌شده باید در زمان دانشجویی یا حداکثر دو سال پس از دانش آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقه باشد.

دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان تهران تا پایان اردیبهشت 1403 مهلت دارند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir مراجعه کنند و یا مشخصات خود را به پیام‌رسان ایتا و تلگرام با شناسه @ FarhangiJUT ارسال کنند.

برگزیدگان این مرحله از مسابقات علاوه‌بر دریافت جوایز نقدی و لوح تقدیر معتبر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

جوایز نقدی در نظر گرفته‌شده برای برگزیدگان این مرحله از مسابقه ملی «سدید» شامل موارد ذیل است:

یک جایزه 20 میلیون ریالی برای یک نفر
دو جایزه 10 میلیون ریالی برای دو نفر
3 جایزه 5 میلیون ریالی برای سه نفر

سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی با همکاری و مشارکت دبیرخانه مسابقات جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جهاد دانشگاهی، اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این مسابقه ملی را در استان تهران برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو