Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@02:04:13 GMT

ساماندهی قراردادهای موقت کار با تامین امنیت شغلی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۰۰۴۷۸

احمد مشیریان با بیان اینکه امنیت شغلی نیروی کار و کارگران همواره به عنوان یکی از برنامه‌های معاونت روابط کار وزارتخانه در دولت دوازدهم در دستور کار است گفت: در این زمینه سال گذشته بخشنامه امنیت شغلی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ابلاغ شد که سازوکار اجرایی آن نیز ادامه دارد.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای بخشنامه امنیت شغلی همراه با امنیت سرمایه گذاری و تولید گفت: اجرای این بخشنامه پیگیری می‌شود؛ البته در کنار پیگیری دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها اقدامات عملی نیز باید در دستور کار باشد که در این زمینه اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه موضوع ساماندهی قراردادهای کار نیازمند یک برنامه مدون و دائمی است افزود: امنیت شغلی مختص یک دوره زمانی خاص نیست بلکه باید در قالب جلسات مشترک با رعایت اصل سه جانبه گرایی آسیب شناسی و اقدامات ریشه‌ای انجام شود. ضمن اینکه بخش قابل توجهی از تحقق این هدف نیازمند اصلاح قانون کار است که در این زمینه مقدمات بازگشت و اصلاح لایحه فراهم شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «امنیت شغلی» فقط یکی از شرح وظایف تنظیم روابط کار است که باید با برگزاری جلسات مشترک نسبت به رفع موانع آن اقدام کرد.

مشیریان همچنین درباره آخرین وضعیت بازگشت لایحه اصلاح قانون کار نیز گفت: همان طور که در گذشته نیز اعلام شد و رئیس جمهور در هفته کارگر به کارگران وعده داد، بازگشت این لایحه قطعی است و در حال حاضر اقدامات اداری و نامه نگاری ها برای بازگشت لایحه ادامه دارد.

وی ضمن اطمینان به جامعه کارگری مبنی بر بازگشت هر چه سریعتر لایحه اصلاح قانون کار گفت: پس از بازپس گیری لایحه اصلاح قانون کار از مجلس سلسله جلسات مشترک با حضور شرکای اجتماعی (دولت، نماینده کارگران و نماینده کارفرمایان) برای تنظیم و تدوین قانون کار به نحوی که نظر شرکای اجتماعی تامین شود برگزار خواهد شد.

مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند

 احمد نادری عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد.

او افزود: بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • افشاگری کیهان از مخالفت دولت با لایحه حجاب | گیر داستان کجاست؟
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت دولت با لایحه عفاف و حجاب
  • دائمی شدن قراردادهای کار در دستور کار دولت
  • تصویب دائمی شدن قراردادهای کار در کمیسیون اصلی دولت
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • اصلاح قانون کار امنیت شغلی کارگران، بزودی