Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بین اسامی اعلام شده نام افرادی از طیف ها و گرایش های مختلف سیاسی و اجتماعی ازجمله افراد پیشکسوت، جوان، اصلاح طلب، اصولگرا، مستقل، فعال اجتماعی و... به چشم می خورد.
با وجود تحلیل هایی که این روزها در رابطه با تاثیر چهره افراد بخصوص زنان در کسب آرا مطرح می شود، به جرات باید گفت که هرچند این نکته بی تاثیر نیست، اما تاثیر نهایی را در انتخاب این دوره نداشته چراکه لیست اعلام شده نشان می دهد فاکتورهای متفاوتی برای انتخاب این دوره از سوی رای دهندگان در نظر گرفته شده است و مردم یزد گام های مثبتی درگزینش افراد کارآمدتر نسبت به دوره های پیش برداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته ذکر این نکته ضروری است که وقتی در جامعه ای حق و حقوق همه افراد بر اساس شایسته سالاری محقق نمی شود، آنها راه های دیگری برای رسیدن به اهدافشان برمی گزینند.
دکتر احمد کلاته ساداتی عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی در نشستی که با همکاری پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: زنان یزدی در تحصیلات عالیه وضعیت بهتری نسبت به مردان دارند و سهم جمعیت زنان در گروه سنی 29-20 ساله در سطح سواد بیشتراز مردان در مقطع کارشناسی و سهم برابر در کارشناسی ارشد و دکترا داشته اند.
این در حالی است که زنان با تحصیلات عالیه جایگاه مناسبی در پست های مدیریتی نیافته اند و تاحدودی نادیده گرفته می شوند؛ پس آراستن چهره و یا ارائه برنامه های سطحی و کارشناسی نشده برای کسب رای چه درست یا غلط راهی است برای دستیابی به حقوق تضییع شده کسانی که نتوانستند از راه های دیگر حقوق خود را مطالبه کنند.
نکته دیگر در بین منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد، حاشیه سازی برخی رسانه ها برای انتخاب شدن یکی از زنانی است که با رای بالا یکی از کرسی های این دوره شورای شهر را از آن خود کرد .
عده ای استنباط می کنند وی از طریق چهره خود توانست وارد شورا شود حال آنکه به این نکته توجه نمی شود که انتخاب این شخص فریاد هزاران زن یزدی است که از کمپین سه شنبه های بدون خودرو و بدون زنان، از دوچرخه سواری در سطح شهر و یا داشتن شرایط مساعد برای بهره بردن از این ورزش شادی آفرین و مفرح محروم شده اند و از آنجایی که امروز با زنانی در سطح بالایی از تحصیلات و شعور مواجه هستیم، فریاد خود را از طریق ریختن رای در صندوق شورای شهر به نفع کسی که سالها تمام تلاش خود را در این زمینه و برای هموارسازی شرایط و زمینه های دوچرخه سواری زنان انجام داده بود را پاسخ گفتند.
و اما در پایان لازم به توضیح است که دکتر کلاته ساداتی در نشست ذکر شده در سطرهای بالا به حق افزودکه : جامعه به حضور متناسب زنان و مردان نیاز دارد که امید است در آینده این توازن نقش های جنسیتی و شیوه همکاری درست در بین زنان و مردان در مقاطع مختلف تحصیلی و در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و آموزش داده شود تا هرکسی از اصولی ترین راه ممکن به حقوقش دست یابد.
*کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و روزنامه نگار

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند، بیان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مسؤولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر در راستای جهش تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: مسؤولان باید در خصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی کنند.

 موسوی فرد اظهار کرد: جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند بلکه با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحول و پیروز‌های بزرگی ایجاد شده است.

موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح «نور» اظهار کرد: از طرح نور باید حمایت شود چرا که بحث حجاب مهم است و مردم و همه دستگاه‌ها باید کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی مقابله کنند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

دیگر خبرها

  • پنجمین قهرمانی متوالی بارسلونا در لیگ زنان اسپانیا؛ شکست ناپذیران جور تیم مردان را می‌کشند
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج