Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: بیمارستان شهید مفتح، تنها بیمارستان دولتی ورامین است که طی سال های اخیر در سایه توجه دولت یازدهم و همراهی خیرّین سلامت توانسته تا خدمات درمانی مناسبی را به بیماران ارائه دهد.
دکتر احمد نوراللهی گفت: با بهره برداری از 15 تخت دیالیز، تعداد تخت های دیالیز بیمارستان شهید مفتح به 25 تخت افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: تا پیش از بهره برداری از این تعداد تخت دیالیز، خدمات دیالیز به بیماران هپاتیت ارائه نمی شد ولی با افزایش تعداد تخت، دو دستگاه دیالیز به این افراد اختصاص یافته و آنان می توانند در این مرکز از خدمات درمانی برخوردار شوند.
رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین گفت: در حال حاضر 63 بیمار دیالیز به صورت سه شیفت از خدمات دیالیز برخوردار می شوند.
نوراللهی هزینه افزایش تخت های دیالیز را 10 میلیارد ریال اعلام و افزود : 5 میلیارد ریال از این هزینه توسط خیرّین سلامت و 5 میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی تأمین شده است.
وی تصریح کرد: در بخش تالاسمی ، از تعداد 15 تخت مصوب ، 8 تخت به مجموعه خدمات بیمارستان افزوده شده و خدمات درمانی مناسب به بیماران ارائه می شود.
رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین هزینه افزایش ظرفیت بخش تالاسمی را یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل طرح تحول سلامت اعلام کرد.
وی گفت: فضای اورژانس جدید بیمارستان شهید مفتح در مساحت 800 متر مربع احداث شده که علاوه بر خدمات اورژانس سرپایی ، خدمات اورژانس تحت نظر را نیز انجام می دهد.
نوراللهی افزود: در طرح توسعه خدمات اورژانس، تعداد تخت ها از 12 دستگاه به 27 دستگاه افزایش یافته ضمن این که 4 تخت ویژه نیز به این مجموعه افزوده شده که هزینه هر تخت 80 میلیون ریال و دستگاه ونتیلاتور آن 450 میلیارد ریال است.
وی با بیان این که ورودی اورژانس بیمارستان شهید مفتح سالانه 120 هزار نفر است اظهار کرد: بخش اورژانس بیمارستان مفتح ورامین به تجهیزات اتاق عمل سرپایی مجهز و از پزشک اورژانس مقیم نیز برخوردار شده است.
رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین هزینه تجهیز بخش اورژانس بیمارستان شهید مفتح ورامین را 6 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد.
نوراللهی گفت: قسمت کلینیک بیمارستان شهید مفتح که تا پیش از این پزشکان مجبور بودند به صورت مشترک و نوبتی از اتاق های آن استفاده کنند به 14 مطب مجزا تجهیز شده و خدماتی نظیر نوارعصب و عضله ، نوار مغز ، اندوسکوپی، کلونوسکوپی ، اکوکاردیوگرافی قلب ، نوار قلب و تست ورزش به بیماران ارائه می شود.
وی افزود: در این کلینیک پزشکان متخصص چشم ، قلب ، ارتوپدی ، زنان و زایمان ، اطفال ، طب فیزیکی ، داخلی ، مغز و اعصاب ، فوق تخصص کلیه ، فوق تخصص قلب اطفال ، فلوشیپ قلب ، روانپزشکی و متخصص شیمی درمانی حضور داشته و خدمات تخصصی پزشکی را به بیماران ارائه می دهند.
رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین افزود: احداث و راه اندازی کلینک تخصصی بیش از 8 میلیارد ریال هزینه دربر داشته که 3 میلیارد ریال از سوی خیرّین و 5 میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی تأمین شده است.
وی گفت: عملیات بازسازی زایشگاه طبیعی بیمارستان شهید مفتح در مساحت 356 متر مربع و باهزینه ای بالغ بر 4 میلیارد و 900 میلیون ریال از محل طرح تحول سلامت انجام شده و در مرحله دوم، کار جایگزینی تجهیزات با هزینه هر تخت 400 میلیون ریال انجام می شود.
نوراللهی افزود: آمار بالای زایمان طبیعی و کاهش 16 درصدی عمل سزارین و کاهش مرگ و میر مادران باعث شده که این بیمارستان دو لوح تقدیر از وزارت بهداشت دریافت کند.
وی تأکید کرد: پکیج کامل تصویربرداری شامل قسمت های ام.آر.آی، سی.تی. اسکن، پزشکی هسته ای، رادیولوژی ، سونوگرافی و ماموگرافی در بیمارستان شهید مفتح راه اندازی شده و خدمات تخصصی به بیماران ارائه می شود.
نوراللهی گفت: در بازدید وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان شهید مفتح دستور تجهیز بخش اورژانس صادر شد که تمامی تجهیزات مورد نیاز تأمین شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
ورامین یک بیمارستان دولتی و یک بیمارستان تأمین اجتماعی دارد.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی

به گزارش خبرگزاری مهر، میترا قالیبافیان متخصص رادیوانکولوژی و مسئول فنی بخش رادیوانکولوژی بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک، درباره اهمیت پرداختن به تومورهای شایع مغزی، افزود: طی سال‌های اخیر در بیمارستان محک کارگروه نوروانکولوژی بر درمان تومورهای مغزی متمرکز شده است. این کارگروه با جدیت هرچه تمام‌تر، برنامه‌های درمانی مؤثرتر و به‌روزتری را برای درمان تومورهای مغزی کودکان بر اساس علم مبتنی بر شواهد (evidence based medicine) و آموخته‌های توموربورد یا همایش‌های علمی، پیشنهاد می‌دهد. همچنین جلسات توموربورد بر خردِ جمعی و بررسی همه‌جانبه و هم‌زمان بیماری توسط گروه‌های مختلف درمانی متمرکز است و احتمال خطاهای پزشکی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: تومورهای مغزی در کودکان به دلیل نوع تومور و درمان آن با تومورهای مغزی بزرگسالان متفاوت است و از این منظر هدف نخست کنگره نشان دادن تفاوت نوع تومورهای مغزی و درمان آن میان کودکان و بزرگسالان است.

هادی موسی‌خانی فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی کودکان، نیز با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد کودکان مبتلا به تومورهای مغزی کودکان در بیمارستان محک به صورت مستقیم درمان می‌شوند و بیماران دیگر نیز در ۴۱ مرکز درمانی در سراسر کشور تحت حمایت مؤسسه محک قرار دارند افزود: بر همین اساس کنگره با تمرکز بر رویکرد چند تخصصی در درمان تومورهای مغزی کودکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش و اهمیت پروفسور پروانه وثوق در حوزه انکولوژی کودکان در ایران بیان کرد: بسیاری از انکولوژیست‌ها در ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم شاگرد پروفسور پروانه وثوق بودند و با توجه به نقش ایشان در درمان انکولوژی کودکان این کنگره با یادبود پروفسور پروانه وثوق برگزار می‌شود.

موسی خانی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان محک در پیگیری رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای مغزی کودکان در ایران پیشرو است افزود: گرچه در سایر مراکز درمانی به صورت غیرمستقیم رویکرد درمان چند تخصصی در انکولوژی کودکان دنبال می‌شود اما بیمارستان محک با برگزاری جلسات درمان چند تخصصی از سال ۱۴۰۱ تاکنون در این باره پیشگام است و امیدواریم که سایر مراکز درمانی نیز با الگوگیری از بیمارستان فوق تخصصی محک بتوانند رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای مغزی کودکان را به صورت مستقیم اجرا کنند.

کد خبر 6090555 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود