Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسین زارع زاده روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری بافق در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این رقم اعتبار امسال از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه اختصاص یافته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ابراز امیدواری کرد: تا با همکاری و حمایت همه جانبه و درآمد امام زاده عبدالله ،شاهد وضعیتی متناسب با شان و منزلت این امام زاده واجب التعظیم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برخی از امکانات صحن و سرای این امام زاده به ویژه سرویس های بهداشتی، مناسب نیست و چنانچه اتوبوسی از زائران برای زیارت مرقد این بزرگوار به بافق سفر کنند، برای تجدید وضو دچار مشکل می شود .
این مسوول تصریح کرد: شهرستان های استان یزد از نظر تعداد موقوفات و بقاع متبرکه در رده خوبی قرار دارند اما امامزاده عبدالله این شهر از نظر درآمد دومین امام زاده استان یزد به شمار می رود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت : شهرستان بافق نیز از جمله شهرستانهایی است که موقوفات زیادی دارد و امامزاده عبدالله به لحاظ داشتن موقوفات زیاد از موقعیت خاص برخوردار است.
زارع زاده با بیان اینکه بقعه متبرکه امام زاده عبدالله بافق چایگاه دوم درآمد امام زادگان و بقاع استان یزد را داراست گفت: با توجه به این درآمد خوب، تاکنون هیچ نشانه ای از پیشرفت وجود ندارد و فقط وصله کاری هایی انجام شده ولی کار شاخص و اثر گذار صورت نگرفته است.
وی آمار زیاد موقوفات را عاملی برای اهمیت کار اداره اوقاف در شهرستان بافق عنوان و تصریح کرد: در بازدید های گذشته احساس کردم تغییر در اداره آستان مقدس این امام زاده (ع)، یکی از مطالبات مردمی است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن ابراز تاسف از سوء مدیریت و سو استفاده های سالهای گذشته خاطر نشان کرد: مقاومت هایی برای تغییر رییس اداره صورت گرفت که خوشبختانه با درایت و رایزنی با برخی دوستان در بافق تعدادی نیروی کاری دلسوز با تعهد و دارای تخصص برای ادامه کار انتخاب شدند و هم اینک شاهد برداشتن گامهایی به سمت مناسب سازی هستیم.
وی افزود: آستان مقدس به جهت داشتن مدیریت و هییت امنا توانمند از وضعیت قبلی به سمت رشد و تعالی پیش رفته و ظرف 6 ماه آینده شاهد نشانه های پیشرفت و توسعه خواهیم بود.
این مسوول همچنین از تدوین طرح جامع امامزاده عبدالله بافق خبر داد و خاطرنشان کرد: باید با دقت بیشتر و با در نظر گرفتن کل فضای شهری توسعه آستان مقدس این امام زاده انجام شود.
وی، رشد و پیشرفت و گسترش امامزاده را عاملی برای توسعه شهر بافق دانست و ابراز امیدواری کرد: این آستانه مقدس باعث کسب درآمد برای مردمان این دیار شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه از هیچ کمکی برای پیشرفت این صحن و سرا دریغ نخواهد شد گفت: سالهای گذشته وام چهار درصد که همه آرزوی دریافت آن را دارند برای این امامزاده پیشنهاد شده که از سوی رئیس وقت اداره اوقاف بافق پذیرفته نشد.
به گزارش ایرنا،امام زاده ظهیر الدین عبدالله بن موسی بن جعفر (علیه السلام) و برادر امام رضا(ع) و فرزند بلافصل امام هفتم (ع) است.
مورخان بنای اولیه امامزاده عبدالله بافق را متعلق به قرن پنجم هجری می دانند و از زیبایی و شکوه گنبد آن ستایش می کنند چون گرد بودن گنبد امامزاده عبد الله بافق از نظر معماری در دنیا کم نظیر است.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار:اصغر عسکری**انتشار: فلاح
irnayazdd

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: امسال ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز و نوسازی ناوگان شهرداری اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، عباس خسروانی ظهر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بروزتر ین دستگاه‌ها در اختیار شهرداری اراک است.

وی با بیان اینکه شورای ششم برنامه محور است و از انجام فعالیت سلیقه‌ای اجتناب می‌کند افزود: در این دوره شورا بر اساس برنامه امور شهری را پیگیری می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: امسال ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز و نوسازی ناوگان شهرداری اختصاص یافته است.

خسروانی از ایجاد مثلث حسابرسی در شهرداری خبر داد و افزود: حسابرسان داخلی در شهرداری برای جلوگیری از تخلفات داخلی فعالیت می‌کنند و در کنار ایجاد این مثلث، اداره حسابرسی داخلی نیز احیا و فعال شد و با این اقدام شاخص از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: شورا در یک اقدامی ارزشمند دیگر حسابرسی مستقل را تشکیل داد و با کمک گرفتن از اساتید خبره دانشگاهی بر مسائل مالی و اسناد شهرداری به طور دقیق نظارت می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک از جمع‌آوری سه هزار و ۸۰۰ سند املاک شهرداری خبر داد و گفت: پیش از فعالیت این دوره از شورای شهر، در اراک ۶۰۰ سند به نام شهرداری ثبت شده بود که با مجموع پیگیری‌های انجام شده، امروز سه‌هزار و ۸۰۰ سند به ثبت رسیده و این اقدام ارزشمند در این دوره انجام شده است.

خسروانی ادامه داد: آغاز طرح ممیزی املاک هم از پیگیری‌های این دوره از شورای شهر است، در این طرح املاک شهرداری و شهری شناسایی، متراژ تراکم و طبقه در سامانه بارگذاری می‌شود و به این ترتیب از بروز تخلف معماری و شهرسازی جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه منبع درآمد پایدار برای شهرداری اراک از طریق طرح ممیزی املاک ایجاد شده است خاطرنشان کرد: از طریق این طرح بخشی از املاک شهرداری اراک شناسایی و بخشی از این اسناد در مرحله تهیه سند تک برگی قرار دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: این دوره از شورا ۱۷ اقدام شاخص و مهم در بخش محیط زیست انجام شده است.

خسروانی افزود: بر اساس مصوبه این دوره از شورای اسلامی شهر اراک، درآمد حاصل از عوارض آلایندگی باید به صورت مشخص تنها در بخش محیط زیست هزینه شود و شهرداری نمی‌تواند از این بودجه در بخش حقوق، هزینه و سایر موارد استفاده کند.

وی گفت: تهیه شناسنامه باغ‌های اراک، افزایش جریمه قطع غیر قانونی درخت، اجرای طرح بزرگ انتقال پساب اراک، خریداری یک‌هزار و ۸۰۰ سطل زباله مکانیزه از جمله اقدامات این دوره در بخش محیط زیست شورای شهر اراک است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه شهرداری این شهر در نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تحولات چشمگیری ایجاد کرده است تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری ۲۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال ماشین‌آلات شهرداری در سال نخست فعالیت خریداری کرد و در سال گذشته سه‌هزار میلیارد ریال و سال جاری یک‌هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی ناوگان شهرداری اختصاص یافته است.

خسروانی، اتمام مطالعه مدیریت پسماند اراک، لایروبی قنات‌ها، رسیدگی به وضعیت کشتارگاه اراک با اختصاص ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار و خریداری دستگاه پیش‌سردکن را از جمله اقدامات زیست محیطی شورا برشمرد.

وی، خریداری دستگاه سنجش آلودگی هوا با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار، راه‌اندازی و مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی و لایروبی رودخانه‌های شهری اراک و ترمیم دیواره‌های فرسوده این مکان‌ها را از دیگر اقدامات محیط زیستی در این دوره شورای اسلامی شهر اراک اعلام کرد.

کد خبر 749825

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر