Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-در بسياري از مواقع و زمان هايي که غذاهايي با طعم سير، پياز يا ساير طعم هاي نامطلوب ميل مي کنيد يا در تنفس هاي خود بوي خوبي احساس نمي کنيد، بهترين و در دسترس ترين گزينه براي از بين بردن بوي بد دهان، آدامس است. اگر مايل باشيد که از تاريخچه اي آدامس آگاهي بيشتري داشته باشيد، بهتر است بدانيد نخستين تمدن هايي که مدت ها پيش از شما، به نوعي جويدن آدامس را براي نخستين بار تجربه کردند، ماياها و آزتک‌ها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها از صمغ درخت «چيکو» براي جويدن استفاده مي کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا،کاربردهاي فراوان ديگري براي آدامس برشمرده شده و هنوز نيز به خوبي دانسته نشده که آيا جويدن آن به افزايش تمرکز طولاني مدت افراد مي انجامد يا خير. مناقشات فراواني بر سر اين موضوع و در ميان دانشمندان وجود دارد که مسلما پژوهش هاي بيشتري براي رسيدن به نتايج قطعي لازم است.

امروزه آدامس به صنعتي ميليون دلاري تبديل شده و به نظر مي رسد با گذر زمان از طرفداران آن کاسته نشده باشد. در ادامه 8 مورد از استفاده هاي عجيب و غريب آدامس را که احتمالا از آنها آگاهي نداريد را براي تان بر خواهيم شمرد. با ما همراه باشيد:

1- محرکي جويدني براي افزايش هوشياري است

مطالعات نشان مي دهند که جويدن آدامس به عملکرد ذهني افراد کمک مي کند. پژوهش هاي محققان دانشگاه «سنت لورنس»، به اثبات رسانده، افرادي که عادت به جويدن آدامس دارند در مقايسه با سايرين از هشياري بيشتري برخوردار هستند. ميزان هوشياري حاصل از جويدن آدامس از رقباي ديگري اش همچون کافئين نيز بيشتر است.

اگرچه افرادي که مداوم آدامس مي جوند تا اندازه فراواني به افزايش سطح هوشياري خود کمک مي کنند با اين حال محققان بر اين باورند که اين بالارفتن سطح هوشياري تنها دقايقي به طول مي انجامد.

2- براي خلق کلوني هاي هنري مورد استفاده قرار مي گيرد

در سال 2013 ميلادي (1392 شمسي)، هنرمندي اهل فيلادلفيا به نام «هيثر دوي هَگبورگ» در پروژه خود با عنوان «چشم اندازهاي غريب» به دنبال نمونه هاي «دي اِن اِي» گشت. او در اين پروژه از نمونه هاي «دي اِن اِي» موجود در ته سيگارها و آدامس هاي جويده شده توسط افراد براي خلق ساختارهاي سه بعدي و چاپي، در اندازه هاي طبيعي مبادرت کرد. البته پرژوه او مورد انتقاد بسياري از منتقدان قرار گرفت.

3- به فضا نيز برده شده است

در عمليات فضايي «جميناي 4»، در سال 1965 ميلادي (1344 شمسي)، دو فضانورد به نام هاي «جيمز مَکدويت» و «ادوارد اِچ. وايت»، جزو نخستين فضانورداني بودند که بدون کسب اجازه، مقداري آدامس را با خود به فضا برده بودند.

4- براي دور نگه داشتن حشرات از خوراکي ها مفيد است

در آدامس هاي نعنايي، ماده به نام «منتول» به کار گرفته مي شود که براي دور نگه داشتن حشرات از شيريني و خوراکي هاي فاسدشدني، مفيد است. اگر يک عدد آدامس کمپاني «ريگلي» همچون «اوربيت» را بدون خارج کردن از کاغذي که دور آن پيچيده شده، کنار ميان وعده خود قرار دهيد، هيچ حشره اي به خوراکي تان نزديک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

عربستان احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت دنیا احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته افزایش می‌دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً 70 تا 90 سنت افزایش یافته و به 3 دلار در هر بشکه  بالاتر از شاخص عمان/دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.
اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شداحتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیا

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.
تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد 1.65 میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.
عرضه بالای نفت خام سبک و حاشیه‌های پایین سوددهی نفتا احتمالاً افزایش قیمت نفت فوق سبک عرب را بین 30 تا 50 سنت در ماه ژوئن نگه می‌دارد. قیمت‌های رسمی فروش نفت عربستان معمولاً پنجم هر ماه منتشر شده و قیمت گذاری نفت ایران، کویت و عراق را مشخص می‌کند، یعنی حدود 9 میلیون بشکه در روز فروش نفت به آسیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شرکت نفت آرامکوی عربستان قیمت‌ نفت را بر اساس توصیه مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود طی ماه‌های گذشته، بر اساس سوددهی و قیمت محصولات تعیین می‌کند.
انتهای پیام/59

دیگر خبرها

  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه
  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • هوشیاری رئیس دورتموند: اشتباه مجری را اصلاح کرد
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد