Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@08:02:06 GMT

علل ایجاد پای پرانتزی و صافی کف پا در کودکان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۲۷۶۸۷

علل ایجاد پای پرانتزی و صافی کف پا در کودکان

فوق تخصص ارتوپدی اطفال با اشاره به علل ایجاد پای پرانتزی و صافی کف پا در کودکان گفت: این مشکلات در سنین پایین اکثر مواقع خود به خود اصلاح شده و در سیر تکامل کودکان حالت طبیعی به خود می‌گیرد.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، حسین اصلانی در کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران در ارتباط با بیماری های شایع ارتوپدی در اطفال اظهارداشت: صافی کف پا و پای پرانتزی از شایع ترین بیماری های ارتوپدی در حوزه اطفال بوده که یکی از بیشترین نگرانی برای خانواده ها به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکل پای پرانتزی و صافی کف پا در سنین پایین اکثر مواقع خود به خود اصلاح شده و در سیر تکامل آنها به حالت طبیعی باز می گردد.

فوق تخصص ارتوپدی اطفال در خصوص علت پای پرانتزی ادامه داد: برخی بیماری های متابولیسم و کمبود ویتامین D می تواند علت این مشکل باشد.

اصلانی با اشاره به اینکه اکثر مواقع علت صافی کف پا سابقه خانوادگی است، اظهار داشت: شلی رباط یا لیگمان از دیگر علل این مشکل به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه موضوع شکستگی استخوان ران در کنگره جامعه جراحان ایران مطرح خواهد شد، عنوان کرد: زمین خوردن کودکان از ارتفاعات گوناگون همچون زمین خوردن از مبل و صندلی یا بی توجهی والدین می تواند از علل این مشکل باشد. همچنین تصادفات رانندگی به ویژه تصادفات با موتورسیکلت شکستگی استخوان ران کودکان را به همراه دارد.

فوق تخصص ارتوپدی اطفال خاطر نشان کرد: یکی از راه های درمان شکستگی استخوان ران، انجام دوره های کششی و گچ گیری است البته این موضوع به محل شکستگی استخوان ران بستگی دارد چرا که گاهی این روش های درمانی کفایت نمیکند و لازم بوده از روش های جراحی بهره مند شویم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت معکوس در گرو رفع مشکل روستائیان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کردستان ،برای اجرای این طرح 200 میلیون تومان هزینه شده است.
مسلم محبی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دهگلان بابیان اینکه حل مشکلات روستاییان مهاجرت معکوس را رقم خواهد زد گفت: قرار است امسال طرح هادی در این روستا اجرا شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • مهاجرت معکوس در گرو رفع مشکل روستائیان