Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین علی ثمری کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترتگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سفارش‌های پیامبراکرم (ص) در خطبه ماه رمضان، گفت: رمضان، شهرالله، شهر تمحیص، شهر التوبه، شهر الاجابه و ... است.
وی افزود: پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) اسامی بسیاری را در شأن ماه مبارک رمضان یاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس مذهبی ماه رمضان را ماهی مملو از رحمت و مغفرت الهی دانست و اظهار داشت: ما در این ماه به مهمانی خداوند دعوت می‌شویم و روزه آن تنها عملی است که به خداوند منتسب می‌شود. بنابراین پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «روزه از من است و پاداش آن خودم هستم.»
ثمری ادامه داد: ماه رمضان خواص زیادی دارد. اما باید توجه داشته باشیم که بر اساس روایات موجود باید با دل‌های پاک و نیت‌های خالص وارد این ماه بشویم تا بتوانیم از خواص آن بهره‌مند شویم.
وی تصریح کرد: شب‌های ماه رمضان استثنایی هستند و خداوند این ماه را پل اتصال خود و بندگانش دانسته است. ماه رجب با آن اوصاف و فضائل و ماه شعبان مقدمه‌های ورود به این ماه هستند.
این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنانش جهاد را تعبیری از صبر دانست و افزود: روزه در زمانی که ماه رمضان در آستانه تابستان قرار گرفته تعبیری از جهاد به حساب می‌آید و خداوند کسانی را که در چنین شرایطی روزه می‌گیرند، جزو صابرین قرار می‌دهد.
ثمری خاطرنشان کرد: ماه رمضان فرصتی است که انسان با اراده خویش از محارم الهی اجتناب کند و در لحظات روزه‌داری به یاد تشنگی و گرسنگی روز قیامت بیفتد. ما در این روز به یاد انسان‌های گرسنه و برهنه‌ای می‌افتیم که در این دنیا با مشقت زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۲۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه

مسعود قنبری، جانشین سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به کنسلی برنامه مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز با توجه به شرایط جوی استان، گفت : مراسم گرامیداشت حماسه غرورآفرین با حضور کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور قرار بود سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت‌ماه برگزار شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر به ارتفاعات بازی دراز صعود داستند، ادامه داد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر وضعیت نامساعد جوی مبنی بر بارش شدید باران و رعدوبرق، در راستای حفظ سلامتی زائران برنامه را به ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه موکول کردیم.

جانشین سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در توضیح برنامه‌های گرامیداشت حماسه غرورآفرین بازی‌دراز، تصریح کرد: روز چهارشنبه یادواره شهید شیرودی در یادمان این شهید بزرگوار و یادواره شهدا در کنار حرم مطهر احمد بن اسحاق برگزار و روز پنجشنبه هم از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح صعود به ارتفاعات بازی‌دراز را خواهیم داشت.

وی از پیش‌بینی حضور بیش از ۴۰ هزار نفر از ۲۵ استان در این مراسم سخن گفت و افزود: آمادگی لازم را برای برگزاری این مراسم داریم.

قنبری، از آمادگی شهرستان‌های دالاهو، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب برای اسکان زائران خبر داد و تصریح کرد: پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس هوایی و معاونت بهداری سپاه از ورودی استان تا ارتفاعات بازی‌دراز مستقر خواهند شد و تمامی بیمارستان‌ها در آماده‌باش هستند.

وی در بحث موکب و خدمات‌رسانی به زائران، گفت: از ورودی استان تا ارتفاعات بازی‌دراز موکب‌های به صورت خودجوش برپا خواهد شد.

جانشین سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: در برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز به دنبال تبادل فرهنگ بین کرمانشاه و دیگر استان‌های کشور هستیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مصحف شریف « قرآن مبارک » چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • ورود سامانه بارشی به مازندران
  • ورود سامانه بارشی جدید به استان ایلام
  • کارشناس مذهبی تلویزیون: دانشجویان معترض امریکا پیروان امام صادق هستند | فیلم
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
  • ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه در قزوین
  • ورود سامانه بارشی جدید به زنجان
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده