Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@03:15:47 GMT

توجیه کاخ سفید درباره بی نزاکتی ترامپ در اجلاس ناتو

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۳۳۴۲۹

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، فایل ویدئوی بی نزاکتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال دوشکو مارکوویچ نخست وزیر مونته نگرو در اجلاس سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

این فایل ویدئویی نشان می دهد که ترامپ برای قرار گرفتن در جلوی صف سران ناتو به تندی نخست وزیر مونته نگرو را با دست هل می دهد و کنار می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فایل به اندازه ای مورد توجه رسانه ها و کاربران در شبکه های اجتماعی قرار گرفت که کاخ سفید مجبور شد تا برای توجیه بی نزاکتی ترامپ وارد عمل شود.

شون اسپایسر سخنگوی کاخ سفید گفت که وی این فایل ویدئویی را مشاهده نکرده است اما فکر می کند که ترامپ درحال حرکت برای قرار گرفتن در جایگاه مخصوص خود به هنگام گرفتن عکس دسته جمعی سران ناتو بوده است و "وی برای گرفتن جای بهتری تلاش نکرده است".

اما این توجیه کاخ سفید از آنجا عجیب است که حادثه هل دادن نخست وزیر مونته نگرو اساسا نه هنگام عکس گرفتن رسمی دسته جمعی سران ناتو بلکه هنگام بازدید سران ناتو از مقر جدید این سازمان به سرپرستی ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو صورت گرفت.

درهمین حال، نخست وزیر مونته نگرو نیز درصد آبروداری برآمد و این حادثه را امری ساده توصیف کرد و گفت که هیچ اهمیتی به آن نمی دهد.

وی گفت: بهش فکر نمی کنم. از واکنش ویدئو در شبکه های اجتماعی بُهتم زد. صرفا یک حادثه ساده بود. بهر حال طبیعی است که رئیس جمهور آمریکا در صف اول بایستند.

مارکوویچ گفت که خرسندی خود را به ترامپ به خاطر حمایت از مونته نگرو برای عضویت در ناتو ابلاغ کرده است. این فرایند در پنجم ژوئن آینده به طور رسمی تکمیل خواهد شد.

تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی

به گزارش خبرآنلاین یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی آغاز تخلیه ساکنان از مناطق شرقی رفح با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفت‌گو کرد.

گالانت در این گفت‌وگوی تلفنی به آستین گفت که اقدام نظامی در رفح به دلیل مخالفت حماس با پیشنهاد واسطه‌ها برای ایجاد آتش‌بس امری ضروری است.

به نقل از ایسنا طبق گزارش هاآرتص، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنبش حماس تمام پیشنهادها را نمی‌پذیرد و این امر به معنای آغار حمله نظامی در رفح است.

اخیرا رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

رویترز به نقل از رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که تخلیه به سمت اردوگاه‌های خان یونس و المواصی در جنوب نوار غزه در حال انجام است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد تصمیم برای آغاز تخلیه رفح شب گذشته در جلسه کابینه گرفته شد.

این رادیو ادامه داد که یوآو گالانت، وزیر جنگ روز یکشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره آغاز تخلیه رفح صحبت کرد.

ارتش صهیونیست‌ها در بیانیه‌ای گفته است: عملیات تخلیه شرق رفح شامل حدود ۱۰۰ هزار تن و جزئی از عملیاتی محدود است و چارچوب زمانی برای تخلیه رفح تعیین نخواهیم کرد و ارزیابی‌های عملیاتی را انجام خواهیم داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان و آوارگان حاضر در منطقه شهرداری الشوکه و محله‌های السلام، الجینیه، تبه زراع و البیوک در منطقه رفح خواست تا این مناطق را تخلیه کرده و به سمت منطقه «بشردوستانه» در المواصی حرکت کنند.

صبح امروز، ارتش اشغالگر اعلام کرد که ساکنان شرق رفح را «تشویق کرده» فوراً منطقه را تخلیه و به سمت منطقه «بشردوستانه گسترده» در المواصی در خان یونس حرکت کنند تا برای آغاز عملیات خود علیه این شهر آماده شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903396

دیگر خبرها

  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • پاسخ به شبهه قرآنی تحلیلگر اسرائیلی در توجیه غصب سرزمین فلسطین
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم