Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل از آمادگی مشروط این جنبش برای سازش با رژیم صهیونیستی خبر داد و از مواضع دونالد ترامپ در مورد حماس ابراز ناامیدی کرد. آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس که به تازگی این مقام را واگذار کرده، در یک مصاحبه روی خط مشی و رویکرد عمل‌گرایانه جدید این جنبش تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشعل گفت حماس آمادگی پذیرش کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ را دارد.‌
وی اعلام کرد که اگر حماس احساس کند اسرائیل اراده‌ای جدی برای صلح دارد، متقابلا آماده سازش است.
مشعل با این همه، از مقاومت در همه اشکال آن دفاع کرده و گفته است: «این برای ما خشونت نیست.ما از خودمان با هر ابزار و وسیله نظامی که در اختیارمان باشد دفاع می‌کنیم. البته ترجیح می‌دادیم سلاح‌های پیشرفته‌ای را داشته باشیم که اسرائیل دارد.»
مصاحبه خالد مشعل با هفته نامه آلمانی اشپیگل هنوز منتشر نشده است؛ اما وب‌سایت "اشپیگل آنلاین" چکیده و سرفصل‌های این گفت‌وگو را منتشر کرده است.
مشعل از مواضع دونالد ترامپ و نطق اخیر او در ریاض نیز ابراز سرخوردگی کرد.
رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس کشورهای عربی- اسلامی در ریاض، حماس را در ردیف "القاعده و داعش" قرار داد. مشعل گفته که چنین مقایسه‌ای را نمی‌پذیرد.
وی گفت: «چنین قیاسی خطا و یک تهمت بزرگ است، زیرا مقاومت حماس تنها به فلسطین محدود می‌شود و علیه اشغالگری اسرائیل است.اعضای حماس، "آدمکش‌های خونریزی نیستند که بی‌گناهان را در سراسر جهان می‌کشند.»
خالد مشعل هم‌چنین گفت که قصد ندارد روزی جانشین محمود عباس در تشکیلات خودگردان فلسطینی شود و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین را پستی "غیرعادلانه و فاقد مشروعیت" خواند که بر شروط اشغالگران صحه می‌گذارد.
سازمان حماس به تازگی اعلام کرد که دیگر سیاست نابودی اسرائیل را دنبال نمی‌کند و از اخوان‌المسلمین نیز فاصله خواهد گرفت.
بعد از اعلام این خبر، خالد مشعل، رهبری سیاسی حماس را پس از دو دهه واگذار کرد تا اسماعیل هنیه جانشین او شود.
حماس در اساسنامه جدیدش، تشکیل کشور فلسطین بر مبنای مرزهای ۱۹۶۷ را پذیرفته اما هم‌چنان اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شدید شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تصاویر منتشر شده توسط رسانه های فلسطینی از بمباران شدید شهر رفح توسط ارتش اسرائیل خبر می‌دهد.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

بنابراین گزارش، پس از مانع تراشی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات آتش‌بس غزه، کابینه اسرائیل به اتفاق آرا به آغاز تجاوز علیه رفح رأی داد.

بنابرگزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، انتظار می‌رود که ظرف چند روز (آینده)، تجاوز نظامی اسرائیل علیه رفح آغاز شود.

اقدام کابینه نتانیاهو در شرایطی انجام شده که پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تخلیه ساکنان شرق رفح خبر داده بود.

همزمان، «سامی ابوزهری» یکی از مقامات ارشد حماس به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که دستوراسرائیل برای خارج کردن فلسطینی‌ها در بخش‌هایی از رفح «تشدید تنش خطرناکی است که پیامدهایی در پی خواهد داشت».

در همین حال، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با تکرار مواضع قبلی، مدعی شد که جنگ در غزه دقیقاً با همان اهداف قبلی ادامه دارد: آزادی همه گروگان‌ها و شکست حماس.

 یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین هم به «المیادین» گفته بود: هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به حمله ارتش اسرائیل به رفح
  • سی‌ان‌ان: عملیات اسرائیل در رفح محدود خواهد بود
  • اسرائیل و حماس برای آتش بس «یک گام» جلوتر بیایند
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • گوترش: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود
  • بمباران شدید شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه شرق رفح
  • نتانیاهو: شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح