Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:16:07 GMT

کمک رسانی بی طرفانه باید از روندهای سیاسی جدا باشد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۴۷۲۶۵

به گزارش ایرنا، پیتر مائورر روز شنبه افزود: واضح است که یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به این درد و رنج ها نیاز است ولی با این وجود، تلاش برای رسیدن به این راه حل نباید توجه و تمرکز را از نیازهای مردم منحرف کند.
وی در تشریح سفر سه روزه خود به سوریه اضافه کرد: تقریبا نیمی از جمعیت کشور آواره شده اند و همگی از درگیری و جنگ به ستوه آمده اند و نیازهای بشردوستانه بسیار است و در بعضی مناطق این کشور که همچنان از مخاصمه متأثر اند، این نیازها به سرعت در حال افزایش اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مائورر که برای پنجمین بار به سوریه سفر کرده است بیان کرد: این موضوع برای مناطقی که دسترسی به آن ها دشوار است یا برای مردمی که تحت محاصره زندگی می کنند بیشتر صادق است و بی نظمی در کمک رسانی، این مردم را در معرض خطرات مختلفی از جمله مشکلات ناشی از سوء تغذیه، آب غیربهداشتی و یا مراقبت درمانی نامناسب قرار می دهد.
وی اظهارداشت: آنچه بسیار روشن است آن است که حتی اگر درگیری ها فردا به پایان رسند، نیاز به کمک های بشردوستانه بسیار زیاد خواهد بود.
رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت : در این سفر با مقامات سوری دیدار و درباره نیازهای بشردوستانه گفت و گو کردیم و ما بر خواسته خود برای گسترش دسترسی کمیته بین المللی صلیب سرخ به غیرنظامیان و ضرورت تسهیل هر بیشتر فعالیت میدانی کمیته توسط همه طرفین درگیری تاکید کردیم.
مائورر افزود: من تحت تاثیر فداکاری ها و تلاش های روزافزون هزاران نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر سوریه قرار گرفتم که برای کمک به مردم نیازمند با ما همکاری می کنند.
وی بیان کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ آماده است با همکاری جمعیت هلال احمر سوریه، عملیات بشردوستانه را بی طرفانه سرعت بخشد.
مائورر اضافه کرد: آماده ایم تا ارسال کمک های حیاتی را افزایش دهیم و برای این کار، دسترسی داشتن به مناطق ضرورت دارد و ما نمی توانیم به افرادی که به آنها دسترسی نداریم کمک کنیم.
وی گفت: من به پیشرفت آهسته ای که در خصوص کمک رسانی در سراسر خطوط درگیری داشته ایم امیدوارم و در سال 2016، ما هشت برابر بیشتر از مجموع عملیات های بشردوستانه سال 2015 کمک رسانی کردیم.
رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ اظهارداشت: از ابتدای امسال (سال 2017 میلادی) در 19 مورد از چنین عملیاتی امدادرسانی کرده ایم و این کارها را به دلیل گفت و گوی صادقانه و مستقیم با تمامی طرفین درگیری می توانیم انجام دهیم ولی با این وجود واضح است که امداد رسانی کوتاه مدت به تنهایی کافی نیست.
مائورر افزود: همزمان با کمک رسانی های کوتاه مدت می توانیم به فرآیند بلند مدت افزایش توان پایداری و تحمل مردم در برابر مشکلات هم کمک کنیم.
وی بیان کرد: برنامه های معیشتی خود را، از قبیل کمک های نقدی یا پروژه های اقتصادی خرد و برای کمک به افرادی که هم اکنون نیازمند راه حل های پایدار هستند، گسترش خواهیم داد.
مائورر اظهارداشت: در بحران سوریه مهم ترین مسئله حمایت از قربانیان درگیری است و باید قوانین جنگ رعایت شود و به همه آسیب دیدگان برای مقابله با زخم ها و رنج های روانی - اجتماعی این درگیری کمک شود.
خاورم**6116 ** 1064 انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۴۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مرگبار ۲ دانش آموز در شوش

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ محمد محمدی نسب گفت: ۲ دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شهرستان شوش با هم درگیری شدند.

وی افزود: در این درگیری یکی از آنها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.

سرهنگ محمدی نسب ادامه داد: این ضربه موجب بی‌حالی دانش‌آموز شد و به بیمارستان انتقال یافت.


فرمانده انتظامی شوش می‌گوید: متاسفانه فرد مصدوم پس از انتقال به بیمارستان، با وجود تلاش پزشکان، جان خود را از دست داد.


وی اضافه کرد: خانواده قاتل ساعتی پس از وقوع جرم، عامل قتل که یک فرد ۱۴ ساله است را به پلیس معرفی کردند و پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • درگیری بین بازیکنان رم و بایرلورکوزن که با وساطت سردار آزمون و سایر بازیکنان ذخیره رم خاتمه یافت
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • مقام سازمان ملل: حمله به رفح «یک تراژدی غیرقابل وصف» است
  • درگیری مرگبار ۲ دانش آموز در شوش
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری