Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجاه‌وچهارمین دوره رقابت‌های تنیس روی میز انفرادی، دوبل و میکس قهرمانی جهان از فردا (دوشنبه) در شهر دوسلدورف آلمان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، این دوره از رقابت‌ها در حالی طی روزهای 29 می تا 5 ژوئن (8 تا 15 خرداد) در شهر دوسلدورف واقع در کشور آلمان برگزار خواهد شد که 336 بازیکن از 106 کشور در بخش مردان و 274 بازیکن از 92 کشور در بخش بانوان در سه بخش انفرادی، دوبل و میکس به میدان خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌های مردان و بانوان کشورمان نیز با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، افشین نوروزی، امین احمدیان، ندا شهسواری، مرصم صامت، مهشید اشتری و صبا سفری و با هدایت جمیل لطف‌الله‌نسبی و فاطمه کیوانی در این مسابقات و در بخش‌های انفرادی و دوبل حضور خواهند داشت.

* در انتظار تکرار قدرت‌نمایی چینی‌ها
بازیکنان چینی قدرت بلامنازع تنیس روی میز جهان طی سال‌های اخیر بوده‌اند. در دوره قبلی این رقابت‌ها همه عناوین قهرمانی به نمایندگان چین رسید. ما لونگ و دینگ‌نینگ در بخش انفرادی، تیم‌های چین در دوبل مردان و بانوان و تیم مشترک بازیکنانی از چین و کره جنوبی در بخش میکس توانستند بر سکوی قهرمانی قرار بگیرند.

* رویای دست نیافتنی‌ برای غیر چینی‌ها
سال‌هاست که از قهرمانی یک بازیکن غیر چینی در بخش انفرادی می‌گذرد. آخرین بازیکن غیر چینی که قهرمان مردان شد، یک پینگ‌پنگ‌باز اتریشی در سال 2003 بود. در بخش بانوان اما این اتفاق از دو دهه گذشته و به سال 1993 بازمی‌گردد که بازیکنی از کره جنوبی بر سکوی نخست ایستاد.

در بخش دوبل نیز تیمی از چین تایپه در سال 2013 در بخش مردان و تیمی از کره جنوبی در سال 1987 در بخش بانوان توانسته‌اند آخرین قهرمانی غیرچینی‌ها را به خود اختصاص بدهند.

* عملکرد ضعیف بازیکنان ایرانی در دوره قبل
دوره گذشته این مسابقات به میزبانی شهر سوژو در چین برگزار شد که البته با ناکامی کامل بازیکنان ایرانی و حذف همه آنها در دور اول همراه بود.

نوشاد عالمیان 4 بر صفر به ما لونگ از چین باخت، افشین نوروزی 4 بر یک مقابل گاردوس از اتریش شکست خورد، نیما عالمیان با همین نتیجه مغلوب «کیم مین سئوک» از کره جنوبی شد و در بخش بانوان نیز ندا شهسواری 4 بر صفر به «تیان یوان» از کرواسی باخت و حذف شد.

در بخش دوبل نیز تیم برادران عالمیان 4 بر 3 مقابل تیمی از روسیه، تیم نوروزی و پوریا عمرانی 4 بر صفر برابر تیم پرتغال و تیم ندا شهسواری و مریم صامت با همین نتیجه مقابل تیمی از سنگاپور مغلوب شدند و زا گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

* درخشش نوشاد در پاریس
پنجاه و دومین دوره این رقابت‌ها در سال 2013 به میزبانی پاریس برگزار شد و نوشاد عالمیان با داشتن رنکینگ 35 دنیا، تنها نماینده کشورمان بود. عالمیان عملکرد بسیار خوبی داشت. او ابتدا 4 بر 3 آندره سیلوا از پرتغال را شکست داد و در دور دوم 4 بر یک آدرین ماتنت از فرانسه را مغلوب کرد، اما در دور سوم 4 بر 3 به «وانگ هائو» از چین نایب قهرمان همان دوره باخت و حذف شد.

نکته جالب توجه اینکه نوشاد در سال 2011 نیز تنها نماینده ایران بود و با شکست 4 بر صفر مقابل «زوران پریموراک» از کرواسی از راهیابی به دور دوم باز ماند.

* پینگ‌پنگ‌بازان ایران، با روحیه بالا به دنبال صعود
سیدبندی مسابقات سال 2017 روز گذشته اعلام شد که طی آن نوشاد عالمیان در سید 57، نیما عالمیان در سید 84، افشین نوروزی در سید 129 و امین احمدیان در سید 194 قرار گرفتند. همچنین در بخش بانوان ندا شهسواری در سید 119، مهشید اشتری در سید 188 و صبا صفری در سید 191 ایستادند.

روی کاغذ شاید نتوان با توجه به سیدبندی صورت گرفته به بازیکنان ایرانی امیدوار بود، اما این نفرات در هفته گذشته و در جریان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نشان دادند که نباید آنها را دست‌کم گرفت. در این بازی‌ها تیم‌های مردان و بانوان و همچنین نوشاد عالمیان در انفرادی مردان بر سکوی قهرمانی ایستادند. این در حالی بود که کشورهای آذربایجان، قطر و ترکیه از بازیکنان چینی بهره می‌بردند.

انتهای پیام/

R1351/P1361/S3,32,33/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دختران ایران در تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا که از سوم تا هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن آغاز شده بود امروز جمعه ۷ اردیبهشت با قهرمانی تیم دختران کشورمان بسته شد.   لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور داشتند، دختران کشورمان با برتری مقابل تنیسور‌هایی از کشور‌های اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند تا بار دیگر این عنوان به تنیسور‌های نوجوان کشورمان برسد.   تیم پسران کشورمان نیز در دیداری حساس برابر عربستان به میدان رفته که تکلیف برنده این بازی در دیدار دونفره مشخص خواهد شد. برنده این رقابت نیز به فینال غرب آسیا صعود می‌کند. سرپرستی تیم اعزامی کشورمان بر عهده سیدرضا کافی است. ­

دیگر خبرها

  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های غرب آسیا
  • قهرمانی دختران ایران در تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • قهرمانی دختران تنیس ایران در غرب آسیا
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا