Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهم خروجي رسانه‌هاي برون مرزي درباره ايران که محصول رصد گروه مانيتورينگ جام طي ساعات اخير مي‌باشد، در قالب اخبار کوتاه و گزيده از منظرتان مي‌گذرد.

سرويس سياسي جام نيـوز؛

واشنگتن پست: ترامپ بايد از ايران بخواهد که برد موشک‌هايش زير 300 کيلومتر و وزن آن‌ها زير 500 کيلوگرم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنين بايد سيستم‌هاي ضدموشکي بيشتري به متحدان آمريکا در منطقه بفروشد.


الگماينر: با اينکه آمريكا و عربستان از حسن روحاني خواسته‌اند تا آزمايش موشك‌هاي بالستيك ايران را متوقف کند؛ اما اين خواسته با مخالفت صريح ايراني‌ها به‌ويژه سپاه پاسداران روبرو شده است. آن‌ها در زمينه پيشرفت برنامه موشكي خود مصمم هستند.


وال استريت ژورنال: عربستان با دولت‌هاي پاکستان، مالزي، اندونزي و کشورهاي آسياي ميانه مذاکره کرده و از آن‌ها خواسته است تا در سرکوب شيعيان بحرين عليه حکومت سنّي اين کشور که به نمادي از مقابله اعراب عليه نفوذ ايران بدل شده است، مشارکت کنند.



دنياي ترامپ (طرح روي جلد نشريه «ويک)


سي ان ان: ترامپ رسما آمريکا را در خدمت سياست خارجي عربستان سعودي عليه ايران، شيعيان و متحدانشان در خاورميانه قرار داده است.


الجزيره: به‌نظر مي‌رسد حسن روحاني در دور دوم رياست‌جمهوري‌اش تلاش خواهد کرد تا بر روي مسائل منطقه‌اي همچون صلح و تعامل و ديپلماسي با کشورهاي همسايه تمرکز کند؛ اين در حالي‌ست که عربستان سعودي ترجيح مي‌دهد با اسرائيل براي جنگ و تقابل با ايران متحد شود.


رأي اليوم: دو نشانه از بهبود روابط ايران و قطر حکايت دارد: 1. خبرنگاران شبکه الجزيره قطر بدون ويزا وارد تهران شدند، ولي ساير هيأت‌هاي خبري مشابه با ويزا وارد شده بودند. 2. شبکه الجزيره سخنان اخير سيدحسن نصرالله را به‌طور کامل پوشش داد و خبرنگاران و مجريان اين شبکه از عنوان حزب الله براي اين گروه لبناني و از عنوان ارتش عربي براي ارتش سوريه استفاده مي‌کنند.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۵۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای

دادستانی تهران علیه برخی فعالان رسانه‌ای در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

دیگر خبرها

  • اعتراف تازه رسانه اسرائیلی درباره شکست در رهگیری موشک های ایران
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟