Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک‌میلیون و سیصد و چهل هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی افزود: شرکت غله با بهره‌گیری از 98 مرکز خرید، مقدار گندم تضمینی در قالب 167 هزار و پانصد محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی کرده است، از این میزان محصول شامل یک میلیون و یکصد و هفتاد و شش هزار تن گندم معمولی و یکصد و شصت و چهار هزار تن گندم دروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در سال جاری این شرکت با استفاده از فضای استاندارد و ذخیره سازی سیلوهای گندم بخش دولتی و خصوصی با ظرفیتی بالغ بر یک میلیون هشتاد هزار تن، نسبت به ذخیره‌سازی گندم اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت غله منطقه 4 خوزستان بیان کرد: با سیاستگذاری‌های مطلوب همه‌جانبه دولت، تلاش‌های بی‌وقفه مسؤولان شرکت بازرگانی دولتی ایران و مساعدت‌های بی‌دریغ بانک کشاورزی تاکنون 9773 میلیارد ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید چهار درصد و دو درصد غیرمفید با قیمت 13 هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت 13 هزار و 300 ریال خریداری می‌کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: خرید گندم تنها در شهرستان ایذه در حال انجام و خرید رو به اتمام است و استان خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.

مدیرعامل شرکت غله منطقه 4 خوزستان اظهار کرد: دراین میان شهرستان شوش بیشترین خرید و شهرستان ایذه کمترین میزان خرید را داشته‌اند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجید نبی‌پور گفت: هنگام برداشت محصول گندم با جبهه بارندگی مواجه شدیم که با اطلاع‌رسانی هواشناسی، نشست‌های بحران با همکاری استانداری برگزار و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد.   وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد محصول گندم از مزارع خوزستان برداشت، ۸۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خوزستان خریداری و در ۳۱ سیلو، ۱۲ کارخانه و ۷۱ مرکز خرید روباز نگهداری می‌شوند، افزود: ۵۸ هزار تن گندم در فضای باز نگهداری می‌شد که در صورت بارندگی دچار مشکل می‌شدند و خسارت زیادی می‌دیدند.   نبی پور ادامه داد: گندم‌هایی که در فضای باز نگهداری می‌شد با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مراکز روباز با کاورکشی پوشانده و به طور کامل محافظت شد، از این رو در بارش‌های اخیر هیچگونه خسارتی ندیدند.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به انتقال بیش از ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف، اضافه کرد: فقط ۷ درصد گندم‌های موجود در فضای باز مورد مراقبت قرار گرفت که عملیات تخلیه و انتقال آنها به سیلوها، فضا‌های استاندارد و کارخانجات آرد در دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه و اهواز در حال انجام است.   وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی روز‌های اخیر در دزفول، اندیمشک و شوش ثبت شده است، گفت: نگرانی‌هایی در خصوص خسارت به مزارع برداشت نشده شهر‌های دزفول، شوش، اندیمشک، مسجدسلیمان، ایذه و دزپارت وجود دارد که در حال رصد و پایش مزارع این شهر‌ها هستیم.   مجید نبی پور با بیان اینکه خسارت‌های وارده به مزارع گندم در نقاط مختلف پس از پایش و بررسی کارشناسی اعلام خواهد شد، افزود: هر کشت با بیمه محصولات همراه است که خسارت‌ها به بانک کشاورزی اعلام خواهد شد تا حق کشاورزان ضایع نشود.   وی در خصوص بسته‌های حمایتی در صورت تداوم بارندگی، می‌گوید: امروز نشستی در این خصوص برگزار و تمهیدات لازم برای حمایت از بهره‌برداران اندیشیده خواهد شد.      

دیگر خبرها

  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان